V KZ Metlika sladkor ne bo več edino merilo pri odkupni ceni grozdja V KZ Metlika sladkor ne bo več edino merilo pri odkupni ceni grozdja Pri določitvi cene bodo poleg sladkorne stopnje upoštevali tudi kakovostne ocene grozdja; kot največji oskrbovalec slovenskega gostinstva si na drugi strani prizadevajo povezati kmete in gostince po celotni državi
Vegerila je digitalizirana majhna ekološka kmetija, ki uspešno posluje  Vegerila je digitalizirana majhna ekološka kmetija, ki uspešno posluje Na slabega pol hektarja imajo v enem letu od 150 do 170 različnih posevkov, sosledje opravil od setve do pobiranja pridelkov načrtujejo z informacijskim sistemom, ki upošteva kolobar, različne rastne dobe, sukcesivne setve, različne potrebe po hranilih in enakomerno razporeditev pridelkov skozi sezono.
Trgatev: v Kleti Brda pričakujejo malo skromnejši, a po kakovosti zelo dober letnik vina Trgatev: v Kleti Brda pričakujejo malo skromnejši, a po kakovosti zelo dober letnik vina Štiristo družinskih vinogradnikov bo večji del trgatve končalo do konca septembra, pozne sorte in nekatere druge posebnosti pa bodo v vinogradu ostale do sredine oktobra
Kaj prinaša sporazum o korakih, ki bi prašičerejo potegnili iz blata Kaj prinaša sporazum o korakih, ki bi prašičerejo potegnili iz blata V sporazumu se kmetje zavezujejo k povečanju črede plemenskih svinj in prašičev pitancev, dobili bomo model slovenske borzne cene prašičev, kmetje pa več pomoči pri vlaganjih v hleve
Pri ponudbi in trženju sta najboljši kmetija Flis-Četina in turistična kmetija pri Filetu  Pri ponudbi in trženju sta najboljši kmetija Flis-Četina in turistična kmetija pri Filetu V 24. akciji S kmetije za vas, kjer kmetije nagradijo za uspešno trženje ter prodajo, je v dveh kategorijah sodelovalo devet kmetij; pri pridelavi in predelavi je zmagala mlekarska kmetija Flis-Četina blizu Šempetra v Savinjski dolini, med kmetijami s turizmom ali storitvami pa je zmagala turistična kmetija pri Filetu iz Slop pri Kozini

Pukšičevi tržijo vložnine pod svojo in trgovsko znamko

Čas branja: 4 min
09.12.2014  18:00
Za najzahtevnejše kupce pa pripravljajo tudi ozimnico po naročilu

Zvonko Pukšič na biokmetiji Zel v Jastrebcih pri Kogu v Prlekiji ekološko prideluje zelenjavo. Vlaga jo in pod lastno znamko Zel prodaja v Mercatorju, Tušu, v 30 ekotrgovinah ter po šolah in vrtcih. Tri ekovložnine pripravlja tudi za Tuševo trgovsko znamko Slovenske dobrote, dve pa za Mercatorjevo znamko M-Bio.

Ekološko kmetujejo že 16. leto. Zelenjavo pridelujejo po kombinaciji miroljubnega kmetijstva in biodinamike. »Za ekološko kmetovanje sem se odločil, ko sem po obširnem raziskovanju spoznal, da hrana, pridelana z uporabo kemikalij, ni stoodstotno varna. Kot odgovoren človek pa nisem želel prodajati hrane, ki lahko pomeni tveganje za zdravje,« pravi Zvonko Pukšič.

Plusi in minusi dopolnilne dejavnosti na kmetiji

Zelje in repo kisajo in prodajajo pod Mercatorjevo trgovsko znamko M-Bio, preostalo zelenjavo vložijo. Dejavnost imajo organizirano po zakonu o kmetijstvu kot dopolnilno dejavnost na kmetiji. Slabost te organizacijske oblike so količinske omejitve proizvodnje, kar zaradi ekonomije obsega pomeni višje proizvodne cene. Prednost pa je višja kakovost izdelkov, ki jo omogočata pridelava in predelava na sami kmetiji. Zato zelenjavo lahko vložijo takoj po obiranju, da ohranijo kar najvišjo kakovost in izpolnijo pričakovanja najzahtevnejših kupcev, pravi Pukšič.

Od ekotržnic do trgovskih verig

Od leta 2001 ekovložnine prodajajo pod svojo znamko Zel. Takrat je Pukšič verjel, da je za zdravje dovolj zdrava hrana. Zato so s to znamko kupcem želeli sporočiti, naj kupujejo ekološka živila, če želijo biti zdravi. Najprej so s prodajo poskusili na ekoloških tržnicah v Mariboru in Ljubljani. Vendar se je izkazalo, da vložnine za tržnice niso najprimernejše zaradi teže in lomljivosti. Pa tudi oddaljenost kmetije je bila prevelika za reden obisk tržnic. Zato so izdelke že isto leto začeli prodajati v ekotrgovinah in Mercatorju, od leta 2006 še v Tušu. Z odkupnimi cenami trgovcev so zadovoljni. »Sprejeli so našo odkupno ceno, ki ni pretirano visoka, ker smo edini ponudnik domače vložene ekozelenjave, ker nimamo zelo velikih količin in ker raste povpraševanje po slovenskih ekoživilih,« pravi sogovornik.

Tuševe Slovenske dobrote so priložnost

Del vložnin pripravljajo tudi za Tuševo trgovsko znamko Slovenske dobrote. Tako imajo manj dela s prodajo in promocijo, Tušev projekt se jim zdi zanimiv, zato v okviru Slovenskih dobrot prodajajo svoje kisle kumarice, rdečo peso in mešano solato.

»Razmišljam, da bi ponudbo povečal z odkupom kumaric in paprike, ki jih sami malo pridelamo, od drugih ekoloških kmetij. Mi bi jih vložili in spravili na trgovske police,« razkriva sogovornik. Manjše ekokmetije se teže prebijejo na trg, zato jim želi pri tem pomagati.

Novo spoznanje, nova znamka

Svoje ekološke vložnine so, kot rečeno, začeli tržiti pod svojo znamko Zel, s katero so ljudem priporočali ekološko hrano, da bodo zdravi. V letih raziskovanj je Zvonko Pukšič ugotovil, da je za zdravje enako kot hrana pomembno tudi, kako razmišljamo in kaj v življenju pričakujemo. »Med strankami smo imeli družine, ki so kupovale izključno ekološka živila, ker jih je bilo strah, da bodo zboleli; a pod vplivom strahu so se osredotočali na bolezen namesto na zdravje,« pravi.

puksic-zvonko2-ih.1418141416.jpg.c.600px.jpg
Ker večina nima pojma, kje zraste njihova hrana, vidimo v pripravi ozimnice po naročilu dodano vrednost, saj bodo naši kupci lahko svoji hrani sledili od njive do krožnika, pravi Zvonko Pukšič, ekokmet.

Prepričan je, da pesimizem pripelje do negativnih izkušenj, optimizem pa do pozitivnih. »Z novo znamko Moja biodežela želimo ljudem ponuditi več. Ker večina nima pojma, kje zraste njihova hrana, vidimo v pripravi ozimnice po naročilu dodano vrednost, saj bodo naši kupci lahko svoji hrani sledili od njive do krožnika,« pojasnjuje Pukšič.

Ozimnica po naročilu

Priprava ozimnice po načelih partnerskega kmetovanja bo kupcem prinesla tudi stik z naravo. Veliko ljudi je izgubilo stik z naravo in tudi s sabo. Zavedanje, da smo delček narave, nam lahko pomaga k precej višji kakovosti življenja, verjame sogovornik. Hkrati želi svojim kupcem sporočiti, da so sami najpomembnejši in da jim je narava podarila moči, da dosežejo, kar si v življenju želijo. Zato z novejšo znamko Moja biodežela poleg zdrave hrane poudarjajo še pomen zdrave - pozitivne naravnanosti. »Verjemite v obilje, ne v pomanjkanje; osredotočite se na zdravje, ne bolezen; prednost dajte optimizmu, ne pesimizmu,« našteva.

Privoščite si nekaj več

Ozimnico po naročilu Pukšičevi pripravljajo za vsako družino posebej in to bodo zapisali tudi na embalažo. »S takšnim pristopom želimo ljudem povedati, da si lahko privoščijo nekaj več, kar ni nujno boljši avto ali dražja oblačila. Lahko je tudi zdrava hrana z dodano vrednostjo,« pojasnjuje Zvonko Pukšič. Današnja tehnologija omogoča, da lahko otroci družin, ki pri njih naročijo ozimnico, po spletu ali prek e-novičk spremljajo, kako pridelujejo zelenjavo in kako nastane ozimnica. »Starši tako otrokom dajo dober zgled za zdravo življenje, poleg tega jih naučijo, da se je v življenju treba včasih tudi nagraditi. Sam sebe, za lasten trud in pravilne odločitve v življenju. S tem hkrati otrokom sporočajo, da si lahko privoščijo najkakovostnejše izdelke tudi pri hrani, ne pa, da verjamejo, da si zdravih in bolj kakovostnih živil ne morejo privoščiti,« dodaja.

Pridelke in prihodke povečujejo

Prodaja in prihodki jim iz leta v leto rastejo, a počasi. Hitrega preboja niso naredili, ker niso povečevali površin in s tem pridelka. »Poleg dela na kmetiji sem dosti denarja in energije vlagal v lastno izobraževanje, denimo o podjetništvu, psihologiji in drugih stvareh, ki me zanimajo, saj me je to izpolnjevalo bolj kot povečanje obsega pridelave,« pravi sogovornik.

A to ne pomeni, da v prihodnje ne bodo povečali obdelovalnih površin. »Te možnosti vedno obstajajo in tudi možnih poti je več. Od dokupa biozelenjave s preostalih ekoloških kmetij do povečanja lastnih površin. Samo odločitev je potrebna,« dodaja sogovornik.

Uspeha ne vidi samo v vrtoglavih prihodkih in večmestni številki na računu. Vidi ga v osebnostni rasti in doseganju zadovoljstva v življenju. V odkrivanju lastnega poslanstva in v harmoniji na vseh področjih življenja. Tudi v zavestni uporabi svojih notranjih moči, ki nam jih je narava podarila zato, da bi jih uporabili sebi in drugim ljudem v prid, za konec pravi Zvonko Pukšič.

Izbor Agrobiznis ima svoj portal

Na Financah začenjamo drugo sezono izbora Agrobiznis, s katerim spodbujamo inovativnost in podjetništvo tudi na področju prehranske samooskrbe.

Iščemo za zdaj še majhne pridelovalce in predelovalce lokalnih živil in pijač, ki imajo možnost za rast in prodor na trgovske police. Pisali bomo tudi o inovativnih tehnologijah pridelave in novih poslovnih modelih, ki lahko pripeljejo do večje samooskrbe.

Zgodbe o njih boste ob petkih brali v Financah in na novem portalu (www.agrobiznis.si), ki prinaša več novic o kmetijstvu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Agro HI-tech
Agro HI-tech V Evegreenu razvijajo biorazgradljivo plastiko iz odpadne hrane in komaj dohajajo eksplozijo povpraševanja 1

»Pred petimi leti je bil delež biopolimerov na svetovnem trgu enoodstoten, zdaj je štiriodstoten, do leta 2030 bo 40-odstoten,« o...

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kmetija Zakrajšek prehaja na prosto rejo goveda in širi ponudbo mlevskih izdelkov

S predelavo žit se ukvarjajo od leta 2016, prodajo največ ajdove in pirine moke, za prosto rejo goveda bodo preuredili hlev

AGROBIZ
Novice
Novice 57. Agra: Ena od sejemskih atrakcij je dron, ki poceni pridelavo žita

Pomladitev kmetij, povezovanje kmetov in drugih v prehranski verigi, nova znanja in nove tehnologije za odpornejše kmetijstvo so glavne...

AGROBIZ
Novice
Novice Znanstveniki imajo rešitev za boljše preživetje rastlin v suši 2

Z rastlinskim hormonom avksinom lahko usmerijo korenine, da rastejo globje navpično navzdol, kjer je v zemlji več vlage

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj prinaša sporazum o korakih, ki bi prašičerejo potegnili iz blata

V sporazumu se kmetje zavezujejo k povečanju črede plemenskih svinj in prašičev pitancev, dobili bomo model slovenske borzne cene...

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj prinašajo strateška partnerstva med dobavitelji hrane, trgovci in gostinci 5

Trgovcem prinašajo boljšo ponudbo in bolj zadovoljne kupce, gostincem lokalno hrano, dobaviteljem pa stalna naročila in skupen razvoj,...

AGROBIZ
Novice
Novice Pri ponudbi in trženju sta najboljši kmetija Flis-Četina in turistična kmetija pri Filetu

V 24. akciji S kmetije za vas, kjer kmetije nagradijo za uspešno trženje ter prodajo, je v dveh kategorijah sodelovalo devet kmetij; pri...

AGROBIZ
Agro HI-tech
Agro HI-tech Vegerila je digitalizirana majhna ekološka kmetija, ki uspešno posluje 1

Na slabega pol hektarja imajo v enem letu od 150 do 170 različnih posevkov, sosledje opravil od setve do pobiranja pridelkov načrtujejo z...