Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Podjetje Zorn Plus je na evropskem razpisu SME Instrument dobilo 50 tisoč evrov subvencije
Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Tudi o tem aktualnem vprašanju smo govorili na 6. Agrobiznis konferenci. Ni pa bil govor samo o izzivih – prepoznali smo tudi štiri zmagovalce, ki so s svojimi proizvodi prepričali strokovno komisijo ter bralce spletišča Finance in portala Agrobiznis
(video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 (video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 Ekološko oljčno olje, pridobljeno z ultrazvokom je najbolj inovativen izdelek, z regijsko kulinarično znamko Diši po Prekmurju je zadruga Granar postala najboljši podjetnik v kmetijstvu; Brodka je žganje iz presežkov kruha in tudi najboljši izdelek po izboru potrošnikov; podjetje G2O pa je za malo tipsko montažno ribogojnico z recirkulacijo vode dobilo posebno priznanje za inovativnost.
Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6. Agrobiznis konferenci v Ljubljani. Dobili bomo letošnjega najboljšega podjetnika v kmetijstvu, najbolj inovativen izdelek in najboljši izdelek po izboru porabnikov. Podelili bomo tudi posebno priznanje za inovativnost.
Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Milijon evrov dodatnega zaslužka bi pripeljali na Kras tako, da bi vse vino iz grozdja sorte refošk prodajali kot teran PTP za (najmanj) tri evre na liter

Aleš Avšič ima recept za vzgojo in trženje sadik doma in po Evropi

Čas branja: 4 min
16.04.2015  22:30
V ljubljanskem in mešanem podjetju v BiH prideluje sadike za zahtevne tržne pridelovalce

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Aleš Avšič dodaj
Adria dodaj
Kolinska dodaj
SCT dodaj
Enzo Zaden dodaj

Aleš Avšič je ekološki kmet in mednarodno usmerjen podjetnik. Vodi ekološko družinsko kmetijo v Savljah v Ljubljani, kjer pridelujejo sadike in zelenjavo. Že 23. leto vodi tudi podjetje Zeleni hit, ki zahtevne tržne pridelovalce oskrbuje z vsem, kar potrebujejo za gojenje zelenjave, razen s kmetijsko mehanizacijo. Zeleni hit prodaja tudi v državah nekdanje Jugoslavije. V dolini Neretve pa je Aleš Avšič z bosanskim, italijanskim in izraelskim partnerjem ustanovil podjetja Adria Hishtil, ki goji cepljene sadike za tržne pridelovalce po Evropi.

avsic-ales-02-xx.1429210417.jpg.o.600px.jpg
"Odločam se še, ali bomo v Zelenem hitu povečali vzgojo sadik ali zelenjave. V Adrii Hishtil pa povečujemo proizvodnjo sadik in načrtujemo nove rastlinjake."

Aleš Avšič, lastnik ekokmetije Avšič, podjetja Zeleni hit in solastnik Adrie Hishtil.

Od staršev je prevzel kmetijo v Savljah v Ljubljani, kjer so imeli živino, na desetih hektarjih njiv pa so pridelovali koruzo za krmo, krompir in zelje. Za dodaten zaslužek med študijem strojništva je začel gojiti več vrst solate. Pred predavanji jo je razvozil v nekaj ljubljanskih hotelov in gostiln. »Kupce sem iskal na poti od doma do fakultete, pri tem pa sem se zgledoval po očetu, ki je krompir že dostavljal v menzo Kolinske in SCT,« prvi Avšič.

Prej manj birokracije

Nabavnike v hotelih in restavracijah je brez težav prepričal o sodelovanju, saj so dobili redno dostavo sveže solate in jim je ni bilo več treba kupovati na tržnici. »Neposredna prodaja sveže zelenjave je bila prej bolj preprosta kot zdaj, ko je z izdajo deklaracij, računov in drugo administracijo toliko dela, da kmetija potrebuje podoben administrativni aparat kot podjetje,« dodaja Avšič.

Ko se je od poljščin, ki so značilne za okolico Ljubljane, preusmeril v zelenjadarstvo, je leta 1992 postavil prvi rastlinjak. »To je bila zame večja naložba, ki sem jo hotel čim hitreje odplačati s prodajo večje količine zelenjave, te pa nisem mogel pridelati s takrat dostopnimi semeni, zato sem boljša semena začel iskati v tujini,« pravi Avšič.

Po dobavitelja na Nizozemsko

Navezal je stik z nizozemsko semenarsko hišo Enza Zaden, jih obiskal in se dogovoril, da jih bo zastopal v Sloveniji. Junija 1993 je registriral podjetje Zeleni hit, doma pa je imel vse potrebne vire - zemljo, čas in voljo do dela.

Od začetka se je Zeleni hit specializiral za večje zahtevnejše pridelovalce zelenjave. Na enem mestu jim ponujajo ves repromaterial, ki je povezan s tehnologijo pridelave - od semen in sadik do gnojila, opreme za namakanje, folij proti plevelu, biološke zaščite ... Vse to ponujajo za konvencionalne in ekološke kmete.

Zeleni hit prodaja od Hrvaške do Srbije

»Enza Zaden je še vedno glavni dobavitelj Zelenega hita, ki deluje tudi v državah nekdanje Jugoslavije,« pravi Avšič. Najprej je poslovanje razširil na Hrvaško, v Makedonijo in BiH, leta 2000 pa tudi v Srbijo. Prek Zelenega hita, kjer je 14 zaposlenih, sogovornik v Slovenijo in balkanske države uvaja nove tehnologije, denimo kapljično namakanje in vzgojo sadik v platojih v rastlinjaku. Zadnje je, denimo, zdaj običajna praksa, prej pa so sadike gojili v toplih gredah, kjer so bile razmere slabše.

»Na leto prevozim okoli 80 tisoč kilometrov po Evropi, kjer spoznavam sodobne prakse pridelave in jih prenesem k nam,« pojasnjuje, kako dobi nove ideje za posel. Nove tehnologije prvo leto vedno preizkusijo na poskusnem polju kmetije Avšič, po potrebi jih prilagodijo našim podnebnim in drugim razmeram. Šele nato jih ponudijo drugim pridelovalcem.

Iz konvencionalne v ekološko kmetijo

Ker je njegova kmetija na vodovarstvenem območju, jo je preusmeril v ekološko. Na šest tisoč kvadratnih metrih v rastlinjakih goji ekološke sadike, ki jih tržijo v Zelenem hitu in v trgovini na kmetiji, kjer ponujajo tudi svoje pridelke. Krompir in zelje s kmetije Avšič prodaja tudi v Mercator in Spar.

Prelomnica je podjetje Adria Hishtil

Prelomnica za Aleša Avšiča je bila leta 2009, ko je v Čapljini v dolini Neretve, kjer je na leto največ sončnih dni v BiH, z bosanskim, italijanskim in izraelskim partnerjem odprl podjetje Adria Hishtil za partnersko pridelavo cepljenih sadik za zahtevne tržne pridelovalce, ki zelenjavo gojijo v rastlinjakih.

Vsi štirje partnerji se aktivno ukvarjajo z vzgojo sadik. Vsak je v skupni projekt prispeval svoje izkušnje in znanje, pa tudi stike s kupci na trgih. V BiH vzgojene sadike tržijo zahtevnejšim pridelovalcem zelenjave od Italije, Francije, Grčije, Bolgarije, Romunije in Madžarske do vseh držav nekdanje Jugoslavije.

»Grki so znani tudi po vzgoji sadik, s katerimi nam konkurirajo na istih trgih - v Romuniji, na Madžarskem in na Hrvaškem. Odkar so prodrli na te trge, mi ponujamo sadike tudi v Grčiji,« o tržni logiki Adrie Hishtil pravi Aleš Avšič in dodaja, da ves čas iščejo nove trge.

Vzgojijo več milijonov sadik na leto

V Adrii Hishtil, ki ima 12 stalno zaposlenih in okoli sto ljudi v sezoni, v 1,5 hektarja rastlinjakov vzgojijo več milijonov sadik na leto. Od sajenja do prodaje sadike traja do 60 dni, na leto pa imajo šest proizvodnih ciklov sadik.

»Logika je kot pri obmorskem hotelu; s prodajo sadik le v sezoni ne preživiš, zato moraš kupce in pridelavo razporediti čez vse leto,« pojasnjuje.

Junij in julij sta zanje mrtva meseca. Avgusta in septembra gojijo sadike za zimsko pridelavo na Siciliji. Od novembra do januarja gojijo sadike paradižnika za hidroponsko pridelavo na Madžarskem. Od februarja do maja pa v glavnem za trge nekdanje Jugoslavije gojijo sadike paradižnika, paprike, melon in lubenic.

Največ je cepljenih sadik paradižnika za najbolj zahtevne hidroponske pridelovalce, pa tudi cepljenih sadik paprike, melon in lubenic. »Usmerjamo se v vzgojo sadik, ki so najbolj kakovostne in prinašajo največjo razliko v ceni, njihova pridelava pa je zahtevnejša in terja več znanja, bolje opremljene rastlinjake ... « ponazarja sogovornik.

Najvišja kakovost in višja cena

»Naš cilj v Adrii Hishtil in Zelenem hitu ni najnižja cena, temveč najvišja kakovost sadik za zahtevne pridelovalce,« poudarja. Vsako podjetje je lani ustvarilo okoli tri milijone evrov prihodkov, pravi Avšič. »V Zelenem hitu se odločam, ali bomo povečali vzgojo sadik ali zelenjave, v Adria Hishtilu pa z rastjo proizvodnje sadik načrtujemo nove rastlinjake,« še pravi o glavnih nalogah za letos.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako diha trg kmetijskih in gozdarskih strojev

Kakšne traktorje in druge stroje kupujejo kmetje ter kaj se dogaja s cenami, smo preverili na novem sejmu kmetijske in gozdarske...

AGROBIZ
Novice
Novice Reportaža: Kljub snegu cveti prodaja domače zelenjave z ljubljanskih kmetij 1

Pot dobrot vas popelje na 23 kmetij na obrobju Ljubljane – v Savljah, Klečah in na Ježici, kjer lahko kupite vse od krompirja, kislega...

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij 1

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Dileme ekološkega sadjarja: kako dobiti pravo sorto jabolk 5

»To, kar je dobrega na evropskem trgu, ni dosegljivo za nas vrtičkarje,« pravi Janez Trstenjak

AGROBIZ
Novice
Novice Humko bo zagnal proizvodnjo ob največjem zaporu v jugovzhodni Evropi

Zraven zapora v Sremski Mitrovici bodo proizvajali humus, substrate in gnojila

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? 4

Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6....