Znanstveniki imajo rešitev za boljše preživetje rastlin v suši Znanstveniki imajo rešitev za boljše preživetje rastlin v suši Z rastlinskim hormonom avksinom lahko usmerijo korenine, da rastejo globje navpično navzdol, kjer je v zemlji več vlage
Kmetje, večino strojev lahko vržete v koprive Kmetje, večino strojev lahko vržete v koprive Denar za kmetijstvo se preliva v industrijo, ki razvija drage ogromne priključke in traktorje, kmet Branko Majerič zagovarja kmetovanje brez oranja ter subvencije zgolj za orodja za plitko obdelavo tal in dobro sejalno tehniko
Rešitve za večji odvzem volkov  Rešitve za večji odvzem volkov Kako se spreminja postopek za odstrel volka po interventnem zakonu in posebnih odločbah
Pozor, v Srbiji zaznali afriško prašičjo kugo Pozor, v Srbiji zaznali afriško prašičjo kugo Bolezen je za prašiče neozdravljiva, ljudje pa se z njo ne morejo okužiti
Volkovi se selijo na nova območja, zato je lahko več škode na pašnikih Volkovi se selijo na nova območja, zato je lahko več škode na pašnikih V prihodnje bo kmetijsko ministrstvo sofinanciralo do 90 odstotkov stroška nakupa električne ograje za pašnik, okoljsko ministrstvo s stroko pa pripravlja nov odlok o odvzemu volka in rjavega medveda

Mlada Primorca z ekotofujem osvojila Italijane

Čas branja: 3 min
22.04.2016  07:59  Dopolnjeno: 22.04.2016 10:30
Še ne 30-letna Primorca Anja Korenč in Matic Batagelj sta par zasebno in poslovno. Štiri leta po tem, odkar v svoji agenciji Fork pomagata drugim pri trženju hrane, sta lanskega novembra dala na trg svojo blagovno znamko ekološkega tofuja I Like Tofu, proizvodnjo in prodajo pa prepustila partnerjema. Najprej so prodrli na police trgovin v Italiji, kjer želijo letos potrojiti obseg prodaje. Počasi vstopajo tudi v trgovine z zdravo hrano po Sloveniji in načrtujejo vstop na Hrvaško.
Mlada Primorca z ekotofujem osvojila Italijane
»Letos ob širitvi prodajne mreže doma in v Italiji ter z vstopom na hrvaški trg upava na okoli sto tisoč evrov prihodkov,« pravita Anja Korenč in Matic Batagelj, ki sta za trženje tofuja ustanovila podjetje Avokado.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Anja Korenč dodaj
Matic Batagelj dodaj
Incom dodaj
Coop dodaj
Alleanza dodaj

Anja Korenč in Matic Batagelj sta po študiju odprla trženjsko agencijo Fork za podjetja iz živilskopredelovalne industrije. Delata na primer z Nektarjem Naturo in podjetjem Incom, znanim po proizvodnji sladoleda. Tako sta prišla tudi v stik s proizvajalcem tofuja in prodajno agencijo Idea3 iz Sežane, ki trži slovensko hrano v Italiji. »Z ljudmi iz obeh podjetij sva se ujela in spoprijateljila. Ob tem in dejstvu, da v Evropi raste ponudba veganske in vegetarijanske hrane, smo se septembra 2014 odločili, da razvijemo tofu iz ekoloških sestavin,« razlaga Batagelj. Čez 14 mesecev je tofu v osmih okusih prišel na trg pod blagovno znamko I Like Tofu.

Tofu iz evropske soje

Za tofu najprej namakajo sojo, ki je ekološko pridelana v Evropi, potem pa jo zmeljejo, da dobijo sojino mleko. Dodajo mu sirilo in ekološke sestavine ter kuhajo, da koagulira v tofu. Je blagega okusa, a hranilen, saj je bogat z beljakovinami, kalcijem in vitaminom B.

Sogovornika poleg dimljenega in mediteranskega tofuja ponujata še začinjenega s solnim cvetom, bazilikinim pestom, ingverjem in limono oziroma ingverjem in korenjem, rdečim čilijem in garam masalo. Recepture sta hitro izpopolnila, tudi ob pomoči proizvajalca in Anjinega sorodnika kuharja. »Če živilo ni dobrega okusa, ti vrhunsko trženje ne pomaga. V živilstvu je treba stalno izpopolnjevati izdelek, drugače ga bo vsak kupil le enkrat,« razlaga Batagelj.

Njun tofu je najprej prišel na police trgovin v Italiji - v Furlaniji-Julijski krajini, Benečiji in na območju Bologne. S partnerskim podjetjem Idea3 so ga postavili v skoraj 50 trgovin največje italijanske verige Coop Alleanza 3.0 in v supermarkete Maxì. Tudi v Sloveniji počasi prihaja na police zlasti manjših trgovin z zdravo hrano v Ljubljani in na Primorskem.

Vsak partner dela to, kar obvlada

»Za uspeh je bila odločilna kombinacija mladosti, zagnanosti in izkušenj obeh partnerjev pri proizvodnji in prodaji,« pravi Batagelj. Če bi sama delala tofu, bi bilo to predrago, dosti bolj zamudno, kakovost bi nihala ... Zato je bolje, da ves proces prevzame že uveljavljeno podjetje, ki proizvaja podobna živila ter ima vse zahtevane certifikate in standarde za proizvodnjo živil. S tem lahko zagotavljajo tudi nižjo ceno. V Sloveniji 200 gramov njunega ekotofuja stane 2,5 evra, v Italiji pa malenkost manj kot tri evre. »Tudi v tujini je praksa, da nekdo svojo idejo razvije v živilo, potem pa poišče podjetje, ki ga bo proizvajalo na veliko,« dodaja Batagelj.

Še težje bi v tako kratkem času sama stopila na italijanski trg, kar je bil njun cilj od začetka. »Ne verjamem, da bi v Co­opu Alleanzi 3.0 sploh prišla do prvega sestanka,« razmišlja Batagelj. Ker sta proizvodnjo in prodajo prenesla na druge, sta se lahko posvetila temu, kar najbolj obvladata - razvoju živila in blagovne znamke.

Po pol leta opažata, da so najboljši kupci ženske med 25. in 40. letom. »Večina jih je višje izobražena s hitrim tempom življenja, informacije o hrani pa poiščejo na spletu,« ga dopolnjuje Anja Korenč. Možnosti za širitev prodaje po Sloveniji zdaj iščeta med trgovinami z ekološko hrano, zanimive so jima tudi trgovske verige. Največ pričakujeta od izvoza.

Največja želja je vstop na angleški trg

»Najina največja želja je angleški trg, ker ceni inovacije v prehrani,« razlaga Anja Korenč. Mika ju, da bi se prihodnje leto s tofujem udeležila tekmovanja Great Taste Award, kjer strokovnjaki pokušajo hrano in pijačo ter jo ocenijo na slepih testih, torej le po okusu, ne da bi videli embalažo ali poznali ime proizvajalca. V vsaki izdelčni kategoriji izberejo zmagovalce, s katerimi mora soglašati celotna komisija. Zmaga na Great Taste Award je velik prestiž - oskar v kulinariki. Takšno nagrado so lani že dobili trije sokovi domačije Grčin, kar lahko preberete v članku Kulinarični oskar great taste za Grčinove sokove.

»Iz Londona so nas že poklicali, da bi naš tofu distribuirali v trgovine, a še nismo dlje od začetnih pogovorov,« pravi Batagelj. Pogovori potekajo še na Hrvaškem, v Skandinaviji in Franciji, vse skupaj pa teče precej počasi.

Dolgoročni prodajni načrt še ni povsem izoblikovan. Letos ob širitvi prodajne mreže doma in v Italiji ter z vstopom na hrvaški trg upajo na okoli sto tisoč evrov prihodkov. »Obseg prodaje v Italiji bi radi s podjetjem Idea3 potrojili,« razkriva Matic Batagelj. Anja Korenč pa si želi, da bi še letos lahko zaposlila koga, ki bi jima pomagal pri razvoju receptur za nove izdelke. Agencijo Fork bosta, ne glede na razvoj prodaje tofuja, za kar sta ustanovila posebno podjetje Avokado, obdržala in razvijala naprej.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Agro HI-tech
Agro HI-tech Kmetje, večino strojev lahko vržete v koprive 18

Denar za kmetijstvo se preliva v industrijo, ki razvija drage ogromne priključke in traktorje, kmet Branko Majerič zagovarja kmetovanje...

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Zgodba s kmetije: nova generacija hmeljarjev bi se širila, iščejo dobra zemljišča

Hmeljarska kmetija Šalej blizu Žalca že ima sodoben obrat za strojno obiranje in sušenje hmelja, postavili bodo tudi hladilnico

AGROBIZ
Novice
Novice Lažja pot za ameriško govedino na trg EU 1

ZDA in EU so v petek podpisale sporazum, ki zadeva ameriški izvoz govedine v EU - vprašanje ostaja, ali je to korak k pomiritvi v...

AGROBIZ
Novice
Novice Priložnosti v hmeljarstvu: pivovarji sklepajo dolgoročne pogodbe s pridelovalci, zanima jih povečanje nasadov

Slovenija je tretja največja pridelovalka hmelja v Evropi in četrta največja na svetu; 119 slovenskih hmeljarjev je lani pridelalo...

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Krave in telički na kmetiji Flis-Četina poslušajo klasično glasbo 13

V novi sirarni predelajo do 800 litrov mleka na dan; živali poleg klasične glasbe razvajajo tudi s prhami in masažnim robotom; krave...

AGROBIZ
Novice
Novice Celjske mesnine bi kupile Ptujsko klet

O tem se bodo avgusta pogovarjali s Perutnino Ptuj, lastnico omenjene kleti

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kmetija Poprask-Potočnik se bo širila v turizem 1

Najbolj znani so po domačih piškotih in marmeladah

AGROBIZ
Novice
Novice Med novimi 17 invazivnimi tujerodnimi vrstami v EU tudi drevo veliki pajesen in riba sočni ostriž 4

Na seznamu tujerodnih invazivnih vrst v EU je zdaj že 66 vrst;13 novih rastlinskih vrst in štiri živalske vrste pa bo od 15. avgusta...