V KZ Metlika sladkor ne bo več edino merilo pri odkupni ceni grozdja V KZ Metlika sladkor ne bo več edino merilo pri odkupni ceni grozdja Pri določitvi cene bodo poleg sladkorne stopnje upoštevali tudi kakovostne ocene grozdja; kot največji oskrbovalec slovenskega gostinstva si na drugi strani prizadevajo povezati kmete in gostince po celotni državi
Vegerila je digitalizirana majhna ekološka kmetija, ki uspešno posluje  Vegerila je digitalizirana majhna ekološka kmetija, ki uspešno posluje Na slabega pol hektarja imajo v enem letu od 150 do 170 različnih posevkov, sosledje opravil od setve do pobiranja pridelkov načrtujejo z informacijskim sistemom, ki upošteva kolobar, različne rastne dobe, sukcesivne setve, različne potrebe po hranilih in enakomerno razporeditev pridelkov skozi sezono.
Trgatev: v Kleti Brda pričakujejo malo skromnejši, a po kakovosti zelo dober letnik vina Trgatev: v Kleti Brda pričakujejo malo skromnejši, a po kakovosti zelo dober letnik vina Štiristo družinskih vinogradnikov bo večji del trgatve končalo do konca septembra, pozne sorte in nekatere druge posebnosti pa bodo v vinogradu ostale do sredine oktobra
Kaj prinaša sporazum o korakih, ki bi prašičerejo potegnili iz blata Kaj prinaša sporazum o korakih, ki bi prašičerejo potegnili iz blata V sporazumu se kmetje zavezujejo k povečanju črede plemenskih svinj in prašičev pitancev, dobili bomo model slovenske borzne cene prašičev, kmetje pa več pomoči pri vlaganjih v hleve
Pri ponudbi in trženju sta najboljši kmetija Flis-Četina in turistična kmetija pri Filetu  Pri ponudbi in trženju sta najboljši kmetija Flis-Četina in turistična kmetija pri Filetu V 24. akciji S kmetije za vas, kjer kmetije nagradijo za uspešno trženje ter prodajo, je v dveh kategorijah sodelovalo devet kmetij; pri pridelavi in predelavi je zmagala mlekarska kmetija Flis-Četina blizu Šempetra v Savinjski dolini, med kmetijami s turizmom ali storitvami pa je zmagala turistična kmetija pri Filetu iz Slop pri Kozini

Mlada Primorca z ekotofujem osvojila Italijane

Čas branja: 3 min
22.04.2016  07:59  Dopolnjeno: 22.04.2016 10:30
Še ne 30-letna Primorca Anja Korenč in Matic Batagelj sta par zasebno in poslovno. Štiri leta po tem, odkar v svoji agenciji Fork pomagata drugim pri trženju hrane, sta lanskega novembra dala na trg svojo blagovno znamko ekološkega tofuja I Like Tofu, proizvodnjo in prodajo pa prepustila partnerjema. Najprej so prodrli na police trgovin v Italiji, kjer želijo letos potrojiti obseg prodaje. Počasi vstopajo tudi v trgovine z zdravo hrano po Sloveniji in načrtujejo vstop na Hrvaško.
Mlada Primorca z ekotofujem osvojila Italijane
»Letos ob širitvi prodajne mreže doma in v Italiji ter z vstopom na hrvaški trg upava na okoli sto tisoč evrov prihodkov,« pravita Anja Korenč in Matic Batagelj, ki sta za trženje tofuja ustanovila podjetje Avokado.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Anja Korenč dodaj
Matic Batagelj dodaj
Incom dodaj
Coop dodaj
Alleanza dodaj

Anja Korenč in Matic Batagelj sta po študiju odprla trženjsko agencijo Fork za podjetja iz živilskopredelovalne industrije. Delata na primer z Nektarjem Naturo in podjetjem Incom, znanim po proizvodnji sladoleda. Tako sta prišla tudi v stik s proizvajalcem tofuja in prodajno agencijo Idea3 iz Sežane, ki trži slovensko hrano v Italiji. »Z ljudmi iz obeh podjetij sva se ujela in spoprijateljila. Ob tem in dejstvu, da v Evropi raste ponudba veganske in vegetarijanske hrane, smo se septembra 2014 odločili, da razvijemo tofu iz ekoloških sestavin,« razlaga Batagelj. Čez 14 mesecev je tofu v osmih okusih prišel na trg pod blagovno znamko I Like Tofu.

Tofu iz evropske soje

Za tofu najprej namakajo sojo, ki je ekološko pridelana v Evropi, potem pa jo zmeljejo, da dobijo sojino mleko. Dodajo mu sirilo in ekološke sestavine ter kuhajo, da koagulira v tofu. Je blagega okusa, a hranilen, saj je bogat z beljakovinami, kalcijem in vitaminom B.

Sogovornika poleg dimljenega in mediteranskega tofuja ponujata še začinjenega s solnim cvetom, bazilikinim pestom, ingverjem in limono oziroma ingverjem in korenjem, rdečim čilijem in garam masalo. Recepture sta hitro izpopolnila, tudi ob pomoči proizvajalca in Anjinega sorodnika kuharja. »Če živilo ni dobrega okusa, ti vrhunsko trženje ne pomaga. V živilstvu je treba stalno izpopolnjevati izdelek, drugače ga bo vsak kupil le enkrat,« razlaga Batagelj.

Njun tofu je najprej prišel na police trgovin v Italiji - v Furlaniji-Julijski krajini, Benečiji in na območju Bologne. S partnerskim podjetjem Idea3 so ga postavili v skoraj 50 trgovin največje italijanske verige Coop Alleanza 3.0 in v supermarkete Maxì. Tudi v Sloveniji počasi prihaja na police zlasti manjših trgovin z zdravo hrano v Ljubljani in na Primorskem.

Vsak partner dela to, kar obvlada

»Za uspeh je bila odločilna kombinacija mladosti, zagnanosti in izkušenj obeh partnerjev pri proizvodnji in prodaji,« pravi Batagelj. Če bi sama delala tofu, bi bilo to predrago, dosti bolj zamudno, kakovost bi nihala ... Zato je bolje, da ves proces prevzame že uveljavljeno podjetje, ki proizvaja podobna živila ter ima vse zahtevane certifikate in standarde za proizvodnjo živil. S tem lahko zagotavljajo tudi nižjo ceno. V Sloveniji 200 gramov njunega ekotofuja stane 2,5 evra, v Italiji pa malenkost manj kot tri evre. »Tudi v tujini je praksa, da nekdo svojo idejo razvije v živilo, potem pa poišče podjetje, ki ga bo proizvajalo na veliko,« dodaja Batagelj.

Še težje bi v tako kratkem času sama stopila na italijanski trg, kar je bil njun cilj od začetka. »Ne verjamem, da bi v Co­opu Alleanzi 3.0 sploh prišla do prvega sestanka,« razmišlja Batagelj. Ker sta proizvodnjo in prodajo prenesla na druge, sta se lahko posvetila temu, kar najbolj obvladata - razvoju živila in blagovne znamke.

Po pol leta opažata, da so najboljši kupci ženske med 25. in 40. letom. »Večina jih je višje izobražena s hitrim tempom življenja, informacije o hrani pa poiščejo na spletu,« ga dopolnjuje Anja Korenč. Možnosti za širitev prodaje po Sloveniji zdaj iščeta med trgovinami z ekološko hrano, zanimive so jima tudi trgovske verige. Največ pričakujeta od izvoza.

Največja želja je vstop na angleški trg

»Najina največja želja je angleški trg, ker ceni inovacije v prehrani,« razlaga Anja Korenč. Mika ju, da bi se prihodnje leto s tofujem udeležila tekmovanja Great Taste Award, kjer strokovnjaki pokušajo hrano in pijačo ter jo ocenijo na slepih testih, torej le po okusu, ne da bi videli embalažo ali poznali ime proizvajalca. V vsaki izdelčni kategoriji izberejo zmagovalce, s katerimi mora soglašati celotna komisija. Zmaga na Great Taste Award je velik prestiž - oskar v kulinariki. Takšno nagrado so lani že dobili trije sokovi domačije Grčin, kar lahko preberete v članku Kulinarični oskar great taste za Grčinove sokove.

»Iz Londona so nas že poklicali, da bi naš tofu distribuirali v trgovine, a še nismo dlje od začetnih pogovorov,« pravi Batagelj. Pogovori potekajo še na Hrvaškem, v Skandinaviji in Franciji, vse skupaj pa teče precej počasi.

Dolgoročni prodajni načrt še ni povsem izoblikovan. Letos ob širitvi prodajne mreže doma in v Italiji ter z vstopom na hrvaški trg upajo na okoli sto tisoč evrov prihodkov. »Obseg prodaje v Italiji bi radi s podjetjem Idea3 potrojili,« razkriva Matic Batagelj. Anja Korenč pa si želi, da bi še letos lahko zaposlila koga, ki bi jima pomagal pri razvoju receptur za nove izdelke. Agencijo Fork bosta, ne glede na razvoj prodaje tofuja, za kar sta ustanovila posebno podjetje Avokado, obdržala in razvijala naprej.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Agro HI-tech
Agro HI-tech V Evegreenu razvijajo biorazgradljivo plastiko iz odpadne hrane in komaj dohajajo eksplozijo povpraševanja 1

»Pred petimi leti je bil delež biopolimerov na svetovnem trgu enoodstoten, zdaj je štiriodstoten, do leta 2030 bo 40-odstoten,« o...

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kmetija Zakrajšek prehaja na prosto rejo goveda in širi ponudbo mlevskih izdelkov

S predelavo žit se ukvarjajo od leta 2016, prodajo največ ajdove in pirine moke, za prosto rejo goveda bodo preuredili hlev

AGROBIZ
Novice
Novice 57. Agra: Ena od sejemskih atrakcij je dron, ki poceni pridelavo žita

Pomladitev kmetij, povezovanje kmetov in drugih v prehranski verigi, nova znanja in nove tehnologije za odpornejše kmetijstvo so glavne...

AGROBIZ
Novice
Novice Znanstveniki imajo rešitev za boljše preživetje rastlin v suši 2

Z rastlinskim hormonom avksinom lahko usmerijo korenine, da rastejo globje navpično navzdol, kjer je v zemlji več vlage

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj prinaša sporazum o korakih, ki bi prašičerejo potegnili iz blata

V sporazumu se kmetje zavezujejo k povečanju črede plemenskih svinj in prašičev pitancev, dobili bomo model slovenske borzne cene...

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj prinašajo strateška partnerstva med dobavitelji hrane, trgovci in gostinci 5

Trgovcem prinašajo boljšo ponudbo in bolj zadovoljne kupce, gostincem lokalno hrano, dobaviteljem pa stalna naročila in skupen razvoj,...

AGROBIZ
Novice
Novice Pri ponudbi in trženju sta najboljši kmetija Flis-Četina in turistična kmetija pri Filetu

V 24. akciji S kmetije za vas, kjer kmetije nagradijo za uspešno trženje ter prodajo, je v dveh kategorijah sodelovalo devet kmetij; pri...

AGROBIZ
Agro HI-tech
Agro HI-tech Vegerila je digitalizirana majhna ekološka kmetija, ki uspešno posluje 1

Na slabega pol hektarja imajo v enem letu od 150 do 170 različnih posevkov, sosledje opravil od setve do pobiranja pridelkov načrtujejo z...