Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Z ekozačimbami Serious Blends pusto meso zadiši kot slastna pica

Čas branja: 3 min
09.06.2016  22:30
Naveličana dolgočasnih začimb iz »časa Titove kuhinje« sta mlada Celjana razvila sodobne mešanice ekozačimb polnega okusa
Z ekozačimbami Serious Blends pusto meso zadiši kot slastna pica
Žan Bračič in Sašo Jovačič (desno) želita med svoje stranke pritegniti čim več trgovin in distributerjev, ki bi njune zeliščne mešanice tudi izvažali.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Serious Blends je blagovna znamka začimbnih mešanic, s katero prehranski svetovalec Sašo Kovačič in biotehnolog Žan Bračič iz Celja, oba stara 24 let, nagovarjata moške med 25 in 40 letom, ki radi kuhajo in hkrati skrbijo za lepo postavo. Njuna zadnja mešanica pusto puranje meso in na sopari kuhan riž po okusu približa slastni italijanski pici. Razvila sta jo za obiskovalce fitnesov, obremenjene s preštevanjem kalorij.

»Sva velika ljubitelja začinjene hrane. Med brskanjem po spletu sva opazila, da na tujih trgih raste ponudba začimbnih mešanic. A ne klasičnih, še iz časa 'Titove kuhinje', kot jih najdemo na policah naših trgovin,« Sašo Kovačič razlaga, kako sta dobila idejo za mešanje začimb. Najprej sta analizirala ponudbo na našem trgu in pokupila vse začimbe iz trgovin.

serious-blends-3.1465495288.jpg
V dobrega pol leta sta razvila recepture treh začimbnih mešanic Serious Blends: »limona in česen«, »original« ter »sladko-pekoče«.

Ne goljufata z ojačevalci okusa

Za test sta izbrala doma posušeno in zmleto rdečo papriko ter posušen origano, baziliko in timijan, ki jih je Žanova mama pridelala na ekološki kmetiji. »Razlika v okusu med začimbami s police in doma pridelanimi je bila neverjetna. Kot da ne gre za iste začimbe. Poleg tega so kupljene mešanice vsebovale vse drugo kot začimbe. Z umetnimi dodatki industrija podaljša življenjsko dobo, poveča neto maso, ojača okus in prepreči strjevanje,« pojasnjuje Žan Bračič. To je še dodatno utrdilo njuno prepričanje, da lahko s kakovostnimi sestavinami dosežeta veliko boljše arome kot z ojačevalci okusa.

Naš ekočesen predrag, zato kupujeta nemškega

Kljub temu se nista ustavila pri klasičnih okusih z domačega zeliščnega vrta. »Bolj so naju pritegnili nevsakdanji okusi in nenavadne kombinacije. Želela sta ustvariti nekaj povsem novega, česar še ni na trgu,« zagotavljata. Osnovne recepte sta izbrskala na spletu in jih začela postopoma prilagajati svojemu okusu.

Za razvoj receptur za tri mešanice, »limona in česen«, »original« in »sladko-pekoče«, sta potrebovala dobrega pol leta. »Najprej sva se morala odločiti, katere začimbe bodo dominantne. Nato sva izbrala še druge začimbe z blažjim okusom in ugotovila prave kombinacije,« pojasnjujue Bračič.

Kot eno glavnih sestavin sta izbrala česen. »Nisva želela uporabiti kitajskega, ampak slovenskega. A cena, ki nama jo je ponudil domači pridelovalec, je bila popolnoma nekonkurenčna,« Bračič razkriva glavni zadržek pri izbiri domačega dobavitelja. Končala sta pri nemškem dobavitelju ekološkega česna.

Edini konzervans je piranska sol

Čeprav sta na začetku večino sestavin dobavljala neposredno od slovenskih pridelovalcev, danes od kmetov odkupita dobro tretjino. »Ugotovila sva, da od distributerjev dobiva surovine boljše kakovosti, saj kmetje ne morejo odstraniti toliko nečistoč kot tam, kjer so postopki utečeni. S tem prihraniva veliko časa. Drugače bi lahko cele dneve samo čistila in sušila zelenjavo, za razvoj blagovne znamke pa bi nama zmanjkalo časa,« dodajata.

Surovin ne skladiščita, ampak jih naročata sproti. Tako prihranita pri stroških skladiščenja, hkrati pa pridobita pri svežini začimb. Edini konzervans, ki ga dodajata, je pet gramov piranske soli. Čeprav so vse sestavine njunih začimbnih mešanic ekološkega izvora, se za certificiranje izdelkov kot ekoloških nista odločila. »Ekološki certifikat sam po sebi še zdaleč ni zagotovilo za kakovost izdelka. Bolj kot certifikatu želiva, da kupci verjamejo najini blagovni znamki,« pojasnjujeta.

Višja cena zaradi višje kakovosti

»Kilogram surovin za najine začimbe v povprečju stane vsaj petkrat več od surovin, ki jih najdete v konvencionalnih mešanicah,« argumentirata, zakaj za stekleničko njune začimbne mešanice zaračunata 6,29 evra.

Pri določanju cene sta upoštevala tudi ceno podobnih izdelkov na svetovnem trgu. Za primerjavo sta iz ZDA naročila štiri različice začimbnih mešanic iz ekoloških sestavin. Čeprav sta za vsako od njih plačala 10,99 evra, sta bila zelo razočarana nad okusom in kakovostjo.

Prodala prvih tisoč stekleničk začimb

Do zdaj jima je zgolj s promocijo na družabnih omrežjih in gverilskim trženjem med obiskovanjem kulinaričnih prireditev uspelo prodati tisoč stekleničk začimb.

Pred dvema tednoma sta začela tudi spletno prodajo. »Želiva pridobiti čim več trgovin in distributerjev, ki bi bili pripravljeni najine začimbne mešanice tudi izvažati. Pravkar navezujeva tudi stik z večjimi slovenskimi trgovci,« pravita, Skrbi s tem, da bi težko izpolnila večje naročilo, nimata, saj lahko tisoč stekleničk sama napolnita v tednu dni.

Opozorilo:

V prvotni verziji članka smo pod fotografijo v napačnem vrstnem redu zapisali imeni sogovornikov. Na levi je Žan Bračič, na desni pa Sašo Kovačič. Napačno smo napisali tudi, da je lastnica ekološke kmetije Sašova mama, čeprav je Žanova mama. Cena začimbne mešanice, ki je bila prvotno napisana v članku, je bila začasna in akcijska, zdaj pa piše redna cena. Za napake se opravičujemo.


Več iz teme:  

AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...