Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Podjetje Zorn Plus je na evropskem razpisu SME Instrument dobilo 50 tisoč evrov subvencije
Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Tudi o tem aktualnem vprašanju smo govorili na 6. Agrobiznis konferenci. Ni pa bil govor samo o izzivih – prepoznali smo tudi štiri zmagovalce, ki so s svojimi proizvodi prepričali strokovno komisijo ter bralce spletišča Finance in portala Agrobiznis
(video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 (video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 Ekološko oljčno olje, pridobljeno z ultrazvokom je najbolj inovativen izdelek, z regijsko kulinarično znamko Diši po Prekmurju je zadruga Granar postala najboljši podjetnik v kmetijstvu; Brodka je žganje iz presežkov kruha in tudi najboljši izdelek po izboru potrošnikov; podjetje G2O pa je za malo tipsko montažno ribogojnico z recirkulacijo vode dobilo posebno priznanje za inovativnost.
Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6. Agrobiznis konferenci v Ljubljani. Dobili bomo letošnjega najboljšega podjetnika v kmetijstvu, najbolj inovativen izdelek in najboljši izdelek po izboru porabnikov. Podelili bomo tudi posebno priznanje za inovativnost.
Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Milijon evrov dodatnega zaslužka bi pripeljali na Kras tako, da bi vse vino iz grozdja sorte refošk prodajali kot teran PTP za (najmanj) tri evre na liter

Tako iz slovenskega krompirja nastaja vodka za 45 evrov

Čas branja: 3 min
17.08.2017  19:03
V primerjavi z vodko iz žita je krompirjeva vodka kolenko bolj polnega, a vseeno mehkega okusa
Tako iz slovenskega krompirja nastaja vodka za 45 evrov
Krompirjeva vodka je naš prvi butični premium izdelek. Lotili se bomo še recepta za vodko iz pšenice, džina in aromatizirane vodke. Matej Kolenko, mladi prevzemnik kmetije Kolenko iz Prekmurja

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Od vse vodke na svetu je krompirjeve vodke le okrog tri odstotke. Nekaj tednov jo prodaja tudi kmetija Kolenko iz Črenšovcev v Prekmurju. Steklenica stane 45 evrov. V prvem letu bodo zadovoljni, če prodajo več kot sto litrov. Pozneje pa bi jo radi tudi izvozili.

Kako so prodajo krompirja na veliko razširili še na dosti donosnejšo vodko, razlaga Matej Kolenko, mladi prevzemnik družinske kmetije, ki proda okoli 300 ton krompirja na leto. Večino ga pridelajo sami. Da gostilnam, hotelom, šolam in vrtcem olajšajo kuho, jim dostavijo že olupljen in vakuumsko zapakiran krompir.

Butična vodka iz slovenskega krompirja

Nekaj tednov prestižnim restavracijam in drugim lokalom, ki prisegajo na kakovost in čim več lokalne ponudbe, ponujajo tudi vodko iz krompirja z njihovih njiv, ki ga z destilacijo v treh tednih »spremenijo« v žlahtno vodo.

»Do ideje za krompirjevo vodko smo prišli z raziskovanjem trga in v želji, da bi ponudbo obogatili tudi z linijo premium izdelkov,« pravi Matej Kolenko. V ZDA, Veliki Britaniji in na Poljskem je našel kar nekaj večinoma mikrodestilarn, ki proizvajajo destilat iz krompirja. Vedeli so, da so na začetku zgodovine destiliranja iz krompirja delali vodko. Idejo, da bi jo poskusili narediti tudi sami, so postopno gradili več let.

Dobro leto je pilil recept

»Ko sem pred tremi leti poskusil krompirjevo vodko iz Velike Britanije in Poljske, sem bil nekako že začaran,« se spominja. Dodatno motivacijo je dobil, ko na slovenskem trgu ni našel krompirjeve vodke.

Začel je zbirati informacije. Največ časa, več kot leto dni, mu je vzela priprava pravilne recepture. »Traja, da najdeš pravilno sorto krompirja, jo spoznavaš prek same fermentacije, destilacije ... Od prvega do končnega destilata je minilo skoraj leto,« dodaja Kolenko. Vodka mora imeti nevtralen okus, ne po krompirju. V primerjavi z vodko iz žita je krompirjeva bolj polnega, a vseeno mehkega okusa.

Butična prodaja po spletu

Začasno svojo vodko prodajajo kar na Facebook profilu kmetije Kolenko, kmalu pa bodo uredili tehnične podrobnosti, da jo bodo lahko tržili tudi na spletni strani svoje kmetije. Elegantna steklenica prihaja iz Steklarne Hrastnik, ki vodko kolenko prodaja na svoji spletni strani in v svoji prodajalni v Hrastniku.

Ker krompirjeva vodka pomeni le tri odstotke svetovne proizvodnje vodke, dosega dosti višjo ceno. »Cenene vodke destilirajo predvsem iz melase, čista krompirjeva, pšenična in ržena vodka pa imajo svojo ceno zaradi samega postopka priprave in tudi manjše količine,« razlaga, zakaj 700 mililitrov vodke kolenko stane 45 evrov. V razvoju je tudi 50-mililitrska steklenica, ki je primerna tudi za darila. Ponujajo tudi personalizacijo embalaže po želji kupca.

Skoraj 10 tisoč evrov za razvoj

Čeprav nimajo profesionalne destilacijske tehnike in poteka vse izključno ročno, je bil razvoj kar precejšen zalogaj. Skoraj deset tisoč evrov so porabili za obnovo starega kotla za žganjekuho, laboratorijsko opremo, testiranja, analize in iskanje informacij. Čez nekaj let bi radi kupili večjo linijo za destilacijo, ki stane okoli 150 tisoč evrov.

Za nobel restavracije in lokale

»Tako širimo trg, saj z vodko ciljamo predvsem na prestižnejše restavracije in lokale, ki prisegajo na kakovost in dobro zgodbo. Krompirjeva vodka kolenko je butične narave in premium izdelek. Ni namenjena prodaji na veliko,« dodaja. Vesel bo, če je bodo v prvem letu prodali več kot sto litrov. Krompirjevo vodko promovirajo predvsem od ust do ust, s predstavitvami v restavracijah in lokalih.

Preizkusili bi se radi tudi v tujini. Zanimajo jih tisti trgi, kjer je krompirjeva vodka že uveljavljena, saj so tam kupci bolj odprti za nove odtenke okusov in drugačne zgodbe. »V načrtu že imamo izdelavo recepture za vodko iz pšenice. Ne izključujemo tudi drugih variacij vodke in žganih pijač. V mislih imamo džin in aromatizirano vodko,« napoveduje Kolenko.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako diha trg kmetijskih in gozdarskih strojev

Kakšne traktorje in druge stroje kupujejo kmetje ter kaj se dogaja s cenami, smo preverili na novem sejmu kmetijske in gozdarske...

AGROBIZ
Novice
Novice Reportaža: Kljub snegu cveti prodaja domače zelenjave z ljubljanskih kmetij 1

Pot dobrot vas popelje na 23 kmetij na obrobju Ljubljane – v Savljah, Klečah in na Ježici, kjer lahko kupite vse od krompirja, kislega...

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij 1

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Dileme ekološkega sadjarja: kako dobiti pravo sorto jabolk 5

»To, kar je dobrega na evropskem trgu, ni dosegljivo za nas vrtičkarje,« pravi Janez Trstenjak

AGROBIZ
Novice
Novice Humko bo zagnal proizvodnjo ob največjem zaporu v jugovzhodni Evropi

Zraven zapora v Sremski Mitrovici bodo proizvajali humus, substrate in gnojila

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? 4

Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6....