Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Podjetje Zorn Plus je na evropskem razpisu SME Instrument dobilo 50 tisoč evrov subvencije
Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Tudi o tem aktualnem vprašanju smo govorili na 6. Agrobiznis konferenci. Ni pa bil govor samo o izzivih – prepoznali smo tudi štiri zmagovalce, ki so s svojimi proizvodi prepričali strokovno komisijo ter bralce spletišča Finance in portala Agrobiznis
(video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 (video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 Ekološko oljčno olje, pridobljeno z ultrazvokom je najbolj inovativen izdelek, z regijsko kulinarično znamko Diši po Prekmurju je zadruga Granar postala najboljši podjetnik v kmetijstvu; Brodka je žganje iz presežkov kruha in tudi najboljši izdelek po izboru potrošnikov; podjetje G2O pa je za malo tipsko montažno ribogojnico z recirkulacijo vode dobilo posebno priznanje za inovativnost.
Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6. Agrobiznis konferenci v Ljubljani. Dobili bomo letošnjega najboljšega podjetnika v kmetijstvu, najbolj inovativen izdelek in najboljši izdelek po izboru porabnikov. Podelili bomo tudi posebno priznanje za inovativnost.

Preboj olja, polente in moke GreGurMan na trgovske police

Čas branja: 3 min
14.09.2017  19:33
Ko je na kmetiji ostala še hči, so pridelavo oljnic in žit razširili s predelavo
Preboj olja, polente in moke GreGurMan na trgovske police
Prodaja v Mercatorju poljedelski kmetiji GreGurMan iz Zadobrove pri Ljubljani, ki jo vodi Soja Cimerman s starši, omogoča nadaljnji razvoj.

Obveščaj me o novih člankih:  

»Hladno stiskano ričkovo olje je največja posebnost naše kmetije. Poleg rička v kolobarju pridelujemo še druge oljnice in žita. Ponujamo svežo mleto moko, polento in kakovostna hladno stiskana olja,« pravi Sonja Cimerman s kmetije GreGurMan iz Zadobrove pri Ljubljani.

Riček so za olje tradicionalno gojili na Koroškem, za okolico Ljubljane pa ni značilen. »Je delikatesa, znana v majhnem krogu – predvsem med tistimi, ki imajo težave z želodcem in kožo, sploh luskavico. Drugi rička ne poznajo,« dodaja sogovornica.

Vračajo se k starim sortam

Usmerjajo se v pridelovanje kultur, ki so včasih rasle na njivah, izstopajo pa po kakovosti, tudi po vonju in okusu. »Tako smo obudili industrijsko konopljo, pridelujemo koruzo za belo polento, ki je najbolj znana na Goriškem, in posebno sorto ajde cvetko, ki je bolj medovita. Palačinke iz te moke imajo okus po medu in po medu tudi dišijo. Iščemo stare sorte, ki se po okusu in vonju močno razlikujejo od industrijske hrane, za ljudi pa so novost,« poudarja Sonja Cimerman.

V to kategorijo sodi tudi riček. Ričkovo olje je gostejše od drugih, nekoliko pikantnega hrenastega okusa, zato je odlično za pikantne solate, kot je rukola, razlaga sogovornica.

Hladno stisnjena olja navdušujejo kupce

Ponujajo le butično količino ričkovega olja, tako da vsega prodajo na kmetiji znanim kupcem. Največ naredijo ogrščičnega olja, ki ga sami uporabljajo tudi za pečenje, sledita sončnično in konopljino. »Marsikdo ne ve, da je lahko ogrščično in sončnično olje tudi hladno stiskano, a ko ga okusijo, jih prijetno preseneti in navduši, ker je drugačnega okusa od industrijsko pridelanega. Prav visoka kakovost in dober okus sta glavna prednost naših olj in mok,« pravi Sonja Cimerman.

Od žit gojijo pšenico, koruzo, ajdo, piro in enozrnico, ki sodi med najstarejša ali pražita. V mlinu na kamne žito sproti meljejo v moko, ki gre sveža v prodajo. »Trudimo se, da je pot naše hrane z njive na mizo čim krajša,« dodaja.

Pred dvema letoma v predelavo oljnic in žit

Njeni starši so tretja generacija na poljedelski kmetiji. Obdelujejo 20 hektarjev zemlje, v lasti imajo le četrtino te zemlje, preostalo pa v najemu. Od leta 2015 imajo dopolnilno dejavnost predelave in prodaje. »Prej smo gojili koruzo, pšenico in oljno ogrščico ter večino prodali za predelavo. Ko pa po študiju biokemije nisem dobila službe, sem se ob podpori staršev odločila ostati in delati na kmetiji. Da smo lahko ustvarili še tretje delovno mesto, saj sta že starša kmečko zavarovana, smo pridelavo nadgradili s predelavo,« prve korake v svojem podjetju na njivi opisuje Sonja Cimerman.

Aduta sta ričkovo olje in enozrnica

Kupili so mlin na kamne, stiskalnico za olje, na novo uredili prostor za predelavo. V kolobarju so menjavali različne oljnice in žita, ponudbo pa prilagajali tudi odzivu kupcev. »Zaradi povpraševanja smo se osredotočili na pšenico, ajdo, koruzo in piro, kamut pa smo nehali pridelovati, ker ni šel v prodajo,« razlaga. Tako butično kot riček trenutno gojijo tudi pšenico enozrnico. Če bo povpraševanje, je bodo pridelali več.

Rastejo z Mercatorjem

Od lanskega septembra olja, belo in rumeno polento ter moke prodajajo v Mercatorju v okviru ponudbe Radi imamo domače. »Mama je dala pobudo in poklicala v Mercator, dogovorili smo se za prodajo. Tedensko oskrbujemo večje Mercatorjeve trgovine po Ljubljani, nekaj tudi v Domžalah, Medvodah in Kamniku,« pravi sogovornica. Po prodoru na Mercatorjeve police so nehali prodajati na tržnici, ohranili pa so prodajo na dvorišču. »V okviru projekta Radi imamo domače smo našo svežo lokalno hrano približali dosti širšemu krogu kupcev, pred seboj imamo še dolgo pot, da bo naša blagovna znamka GreGurMan prepoznavna,« se zaveda sogovornica.

Načrtujejo vlaganja v prepoznavnost svoje blagovne znamke, kmetijsko mehanizacijo in pakirni stroj, razmišljajo tudi o namakalnih sistemih. »Rada bi, da bi bila čez pet let GreGurMan prepoznavna blagovna znamka in da bi na kmetiji ohranili tri delovna mesta ter še kakšno odprli,« o načrtih pravi Sonja Cimerman.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako diha trg kmetijskih in gozdarskih strojev

Kakšne traktorje in druge stroje kupujejo kmetje ter kaj se dogaja s cenami, smo preverili na novem sejmu kmetijske in gozdarske...

AGROBIZ
Novice
Novice Reportaža: Kljub snegu cveti prodaja domače zelenjave z ljubljanskih kmetij 1

Pot dobrot vas popelje na 23 kmetij na obrobju Ljubljane – v Savljah, Klečah in na Ježici, kjer lahko kupite vse od krompirja, kislega...

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...

AGROBIZ
Novice
Novice Dileme ekološkega sadjarja: kako dobiti pravo sorto jabolk 5

»To, kar je dobrega na evropskem trgu, ni dosegljivo za nas vrtičkarje,« pravi Janez Trstenjak

AGROBIZ
Novice
Novice Humko bo zagnal proizvodnjo ob največjem zaporu v jugovzhodni Evropi

Zraven zapora v Sremski Mitrovici bodo proizvajali humus, substrate in gnojila

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? 4

Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6....

AGROBIZ
Novice
Novice Možnosti za razmah ekološkega kmetijstva

Utrinki s petkove konference o ekološkem kmetijstvu