Podnebnim spremembam prednost v novi finančni perspektivi Podnebnim spremembam prednost v novi finančni perspektivi Prihodnja finančna perspektiva daje veliko prednost soočanju s podnebnimi spremembami, s sušo, točo, zmrzaljo, žledolomi, vetrolomi in drugimi ujmami, je povedala kmetijska ministrica Aleksandra Pivec.
Turistična ekološka kmetija Urška raste s povezovanjem Turistična ekološka kmetija Urška raste s povezovanjem Z drugimi pripravljajo skupne pakete za goste, ki bodo najprej bivali na eni, potem pa na drugi turistični kmetiji
Kmalu spletna prodaja sladkovodnih rib    Kmalu spletna prodaja sladkovodnih rib Jeseni jo bo zagnalo podjetje G2O, ki sodi med večje ribogojnice v Sloveniji
Nasvet: Kaj lahko izboljšate pri trženju domače hrane Nasvet: Kaj lahko izboljšate pri trženju domače hrane Dobro trženje lokalne hrane je intenzivno komuniciranje vsega, kar pridelovalec je in kar je dobrega pri njegovi ponudbi, kmetiji ali zadrugi.

Ekodar raste v ekološko blagovno znamko slovenskega mesa in jabolk

Čas branja: 2 min
28.09.2017  20:02
Prvih sedem let je obsegala le ekogovedino, širijo pa jo z ekološko jagnjetino in ekološkimi jabolki
Ekodar raste v ekološko blagovno znamko slovenskega mesa in jabolk
Sledljivost mesa do izvora – kmetije je naša prednost in eden od glavnih razlogov, da je Ekodar postal uspešna blagovna znamka. Ivo Drev, direktor Kmetijske zadruge Šaleška dolina

Kmetijska zadruga Šaleška dolina je največji distributer ekološkega govejega mesa pri nas. Od leta 2010 ga trži pod blagovno znamko Ekodar. Ponudbo širi z ekomes­ninami in ekojagnjetino, najprej pa z ekosalamo z orehi in čilijem. V načrtu so tudi ekojajca. »Sledljivost mesa do izvora – kmetije je naša prednost in eden od glavnih razlogov, da je Ekodar postal uspešna blagovna znamka,« pravi Ivo Drev, direktor šaleške zadruge.

Ko so začenjali z Ekodarom, so bili ena prvih zadrug, ki so razmišljale o svoji blagovni znamki, saj večina zadrug ostaja pri odkupu in prodaji živine, mleka in pridelkov ter trgovini s kmetijskim repromaterialom.

Izziv: prodaja ekogoveda po ceni za konvencionalno

V šaleški zadrugi pa so iskali dodaten vir prihodkov. Spraševali so se, kako bi dvignili vrednost mesa s hribovskih kmetij, da bi te lahko obstale in razvijale živinorejo še vrsto let. Čeprav takrat še niso imele ekocertifikata, so te kmetije delovale po ekoloških standardih – živina je bila na paši, krmili so jo s senom. A ker nihče ni odkupoval ekoživine, so rejci tako rekoč ekološko govedo prodajali po cenah za konvencionalno živino.

V odkupu in trženju ekomesa je šaleška zadruga našla svojo tržno nišo. Rejcem je ponudila zagotovljen odkup in za 10 odstotkov višjo ceno ter jih usmerjala v certificiranje za ekološko pridelavo. Da so njihovo meso lahko primerno tržili, so oblikovali blagovno znamko ekološkega govejega mesa Ekodar. »Zagotavlja kakovostno, sledljivo in varno ekohrano,« razlaga Drev.

Sledljivost do izvora mesa

Naredili so še korak dlje in kupcem omogočili, da lahko za vsak kos preverijo izvor – rejca živali. »Sledljivost do izvora mesa zagotavljamo še danes in mislim, da je to edini pravi pristop. Pomagala nam je, da se je blagovna znamka Ekodar uveljavila na trgu. Globalizacija je pripeljala tako daleč, da bo jutri uspešno prodajal tisti, ki bo ponujal sledljivost,« meni Drev.

Z Ekodarom letos do prvega milijona

Ekološko živino odkupujejo od več kot 80 ekokmetij iz Savinjske in Šaleške doline. Povečujejo letni odkup in količino ekomesa, dodali so tudi ekomesnine. Zadruga pomaga rejcem – vsi že imajo ekocertifikat – izboljšati rejo, s tem pa se dviguje tudi kakovost mesa. Rejce usmerjajo tudi v izboljševanje genetike. Meso in mesnine Ekodar prodajajo v zadružnih trgovinah, po spletu in v trgovskih verigah.

Več kot 60 odstotkov ekomesa prodajo javnim ustanovam, zlasti šolam in vrtcem. Zanje so razvili ekogovejo hrenovko, ki jo delajo brez konzervansov in samo po naročilu, ker je rok trajanja krajši. V vrtcih in šolah se je dobro prijela, pravi Drev. Goveje meso tudi zorijo, z njim pa bi radi prodrli v vrhunske restavracije. Imajo ga že v Garden villageu na Bledu. Lani jim je goveje meso Ekodar prineslo 700 tisoč evrov prihodkov, letos pričakujejo prvi milijon.

Sadijo ekojabolka

Blagovna znamka Ekodar se širi tudi na ekološka jabolka. Letos in prihodnje leto bodo zasadili sedem hektarjev ekoloških jablan. Že lani so napovedali tudi ekološka jajca Ekodar, a je s trženjem ekogovedine toliko dela, da jajc še ni na trgu.

Prihaja tudi ekološka jagnjetina

Prva novost pod znamko Ekodar pa bo ekološka jagnjetina, ki se je lotevajo skupaj s Kmetijsko zadrugo Laško. »Ta bo odkupovala ekološke jagenjčke, meso pa bo naša zadruga distribuirala do kupcev,« razlaga Drev. Jagnjetina bo naprodaj kmalu, sprva le vsak konec meseca. Pred koncem leta napovedujejo še eno novost. »Z ekološkim mesarstvom Lečnik s Koroškega bomo dali na trg ekološko salamo z orehi in čilijem, prihodnje leto pa verjetno še s tartufi. To bomo ponujali tudi za darila,« še napoveduje Ivo Drev. Šaleška zadruga je z ekološko znamko Ekodar leta 2014 postala četrta najbolj inovativna zadruga v EU.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nasveti
Nasveti Juhu, birokratske poenostavitve za kmete!

Naredili smo seznam nekaj davčnih in birokratskih poenostavitev za kmete, pridelovalce domačih izdelkov, tudi žganja

AGROBIZ
Novice
Novice Komentar: Opuščanje industrijske živinoreje je strel v koleno 69

Pozivi veganov h krčenju industrijske živinoreje bi škodili kmetijstvu, ne morejo pa rešiti okolja

AGROBIZ
Novice
Novice 10 zvezd kmetijskega sejma Agra 4

Reportaža s 56. mednarodnega kmetijsko-živilskega sejma v Gornji Radgoni

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije S sistemom recirkulacije porabite dosti manj vode za gojenje rib

Tipska montažna do 50 kvadratnih metrov velika ribogojnica s sistemom recirkulacije za gojenje severnoafriškega čopovca (soma), ki jo...

AGROBIZ
Novice
Novice Sladke skrbi sadjarjev: letina je odlična, pa bodo vse prodali in po kakšni ceni?

Lani in predlanskim so sadjarji zaradi pozebe utrpeli veliko škodo; letos je drugače, sadja je dovolj, prav tako raste izvoz

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis (video, foto) Je na kmetiji mogoče uporabiti množično financiranje? Poglejte v Jarenino!

Kmetija Turinek ponuja zakup letine kot nekakšno obliko množičnega financiranja, kjer kupec plača pridelek za letino vnaprej, potem pa...

AGROBIZ
Novice
Novice Na festivalu Top Vino prestižna svetovna vina

V ljubljanskem Cankarjevem domu bo 8. oktobra potekala druga izdaja festivala Top Vino, ki je pred dvema letoma navdušil obiskovalce s...