Mlinotest spodbuja vipavske kmete, da sejejo več koruze poltrdinke Mlinotest spodbuja vipavske kmete, da sejejo več koruze poltrdinke Kmetom, ki se bodo odločili za partnersko kmetovanje, bodo v Mlinotestu pokrili strošek semena; če kmetje koruzo sejejo na najmanj treh hektarjih, jim pri odkupu že zagotavljajo plačilo v 30 dneh.
Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko pa prodajajo v domači prodajalni na kmetiji
Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Pričakuje, da bo agencija za varstvo konkurence primere domnevno nepoštenih trgovinskih praks razrešila v razumnem roku, ne čez dve ali tri leta
Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev  Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev Na Štajerskem se je 12 sadjarjev, zadrug in podjetij že povezalo in registriralo organizacijo proizvajalcev Pohorka
Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že obirajo prve zgodnje sorte

Ekodar raste v ekološko blagovno znamko slovenskega mesa in jabolk

Čas branja: 2 min
28.09.2017  20:02
Prvih sedem let je obsegala le ekogovedino, širijo pa jo z ekološko jagnjetino in ekološkimi jabolki
Ekodar raste v ekološko blagovno znamko slovenskega mesa in jabolk
Sledljivost mesa do izvora – kmetije je naša prednost in eden od glavnih razlogov, da je Ekodar postal uspešna blagovna znamka. Ivo Drev, direktor Kmetijske zadruge Šaleška dolina

Obveščaj me o novih člankih:  

Kmetijska zadruga Šaleška dolina je največji distributer ekološkega govejega mesa pri nas. Od leta 2010 ga trži pod blagovno znamko Ekodar. Ponudbo širi z ekomes­ninami in ekojagnjetino, najprej pa z ekosalamo z orehi in čilijem. V načrtu so tudi ekojajca. »Sledljivost mesa do izvora – kmetije je naša prednost in eden od glavnih razlogov, da je Ekodar postal uspešna blagovna znamka,« pravi Ivo Drev, direktor šaleške zadruge.

Ko so začenjali z Ekodarom, so bili ena prvih zadrug, ki so razmišljale o svoji blagovni znamki, saj večina zadrug ostaja pri odkupu in prodaji živine, mleka in pridelkov ter trgovini s kmetijskim repromaterialom.

Izziv: prodaja ekogoveda po ceni za konvencionalno

V šaleški zadrugi pa so iskali dodaten vir prihodkov. Spraševali so se, kako bi dvignili vrednost mesa s hribovskih kmetij, da bi te lahko obstale in razvijale živinorejo še vrsto let. Čeprav takrat še niso imele ekocertifikata, so te kmetije delovale po ekoloških standardih – živina je bila na paši, krmili so jo s senom. A ker nihče ni odkupoval ekoživine, so rejci tako rekoč ekološko govedo prodajali po cenah za konvencionalno živino.

V odkupu in trženju ekomesa je šaleška zadruga našla svojo tržno nišo. Rejcem je ponudila zagotovljen odkup in za 10 odstotkov višjo ceno ter jih usmerjala v certificiranje za ekološko pridelavo. Da so njihovo meso lahko primerno tržili, so oblikovali blagovno znamko ekološkega govejega mesa Ekodar. »Zagotavlja kakovostno, sledljivo in varno ekohrano,« razlaga Drev.

Sledljivost do izvora mesa

Naredili so še korak dlje in kupcem omogočili, da lahko za vsak kos preverijo izvor – rejca živali. »Sledljivost do izvora mesa zagotavljamo še danes in mislim, da je to edini pravi pristop. Pomagala nam je, da se je blagovna znamka Ekodar uveljavila na trgu. Globalizacija je pripeljala tako daleč, da bo jutri uspešno prodajal tisti, ki bo ponujal sledljivost,« meni Drev.

Z Ekodarom letos do prvega milijona

Ekološko živino odkupujejo od več kot 80 ekokmetij iz Savinjske in Šaleške doline. Povečujejo letni odkup in količino ekomesa, dodali so tudi ekomesnine. Zadruga pomaga rejcem – vsi že imajo ekocertifikat – izboljšati rejo, s tem pa se dviguje tudi kakovost mesa. Rejce usmerjajo tudi v izboljševanje genetike. Meso in mesnine Ekodar prodajajo v zadružnih trgovinah, po spletu in v trgovskih verigah.

Več kot 60 odstotkov ekomesa prodajo javnim ustanovam, zlasti šolam in vrtcem. Zanje so razvili ekogovejo hrenovko, ki jo delajo brez konzervansov in samo po naročilu, ker je rok trajanja krajši. V vrtcih in šolah se je dobro prijela, pravi Drev. Goveje meso tudi zorijo, z njim pa bi radi prodrli v vrhunske restavracije. Imajo ga že v Garden villageu na Bledu. Lani jim je goveje meso Ekodar prineslo 700 tisoč evrov prihodkov, letos pričakujejo prvi milijon.

Sadijo ekojabolka

Blagovna znamka Ekodar se širi tudi na ekološka jabolka. Letos in prihodnje leto bodo zasadili sedem hektarjev ekoloških jablan. Že lani so napovedali tudi ekološka jajca Ekodar, a je s trženjem ekogovedine toliko dela, da jajc še ni na trgu.

Prihaja tudi ekološka jagnjetina

Prva novost pod znamko Ekodar pa bo ekološka jagnjetina, ki se je lotevajo skupaj s Kmetijsko zadrugo Laško. »Ta bo odkupovala ekološke jagenjčke, meso pa bo naša zadruga distribuirala do kupcev,« razlaga Drev. Jagnjetina bo naprodaj kmalu, sprva le vsak konec meseca. Pred koncem leta napovedujejo še eno novost. »Z ekološkim mesarstvom Lečnik s Koroškega bomo dali na trg ekološko salamo z orehi in čilijem, prihodnje leto pa verjetno še s tartufi. To bomo ponujali tudi za darila,« še napoveduje Ivo Drev. Šaleška zadruga je z ekološko znamko Ekodar leta 2014 postala četrta najbolj inovativna zadruga v EU.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis 70 kmetij se že predstavlja na spletni tržnici

E-tržnica se letos širi na Hrvaško, pozneje še v druge sosednje države

AGROBIZ
Novice
Novice Letos bo objavljenih 14 razpisov iz programa za razvoj podeželja

Kmetijsko ministrstvo poziva, da si pravočasno priskrbite vse papirje, ki jih potrebujete za prijavo na razpis

AGROBIZ
Novice
Novice Na štirih razpisih čaka dobrih 23 milijonov za kmetijstvo

Vloge na prvi razpis je mogoče oddati od 21. januarja, razpisi so odprti različno dolgo

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Država po novem financira pol premije za večino kmetijskih zavarovanj 2

Višje, in sicer 30-odstotno, je tudi sofinanciranje premij za zavarovanje živali pred boleznimi

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...