Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Ekodar raste v ekološko blagovno znamko slovenskega mesa in jabolk

Čas branja: 2 min
28.09.2017  20:02
Prvih sedem let je obsegala le ekogovedino, širijo pa jo z ekološko jagnjetino in ekološkimi jabolki
Ekodar raste v ekološko blagovno znamko slovenskega mesa in jabolk
Sledljivost mesa do izvora – kmetije je naša prednost in eden od glavnih razlogov, da je Ekodar postal uspešna blagovna znamka. Ivo Drev, direktor Kmetijske zadruge Šaleška dolina

Obveščaj me o novih člankih:  

Kmetijska zadruga Šaleška dolina je največji distributer ekološkega govejega mesa pri nas. Od leta 2010 ga trži pod blagovno znamko Ekodar. Ponudbo širi z ekomes­ninami in ekojagnjetino, najprej pa z ekosalamo z orehi in čilijem. V načrtu so tudi ekojajca. »Sledljivost mesa do izvora – kmetije je naša prednost in eden od glavnih razlogov, da je Ekodar postal uspešna blagovna znamka,« pravi Ivo Drev, direktor šaleške zadruge.

Ko so začenjali z Ekodarom, so bili ena prvih zadrug, ki so razmišljale o svoji blagovni znamki, saj večina zadrug ostaja pri odkupu in prodaji živine, mleka in pridelkov ter trgovini s kmetijskim repromaterialom.

Izziv: prodaja ekogoveda po ceni za konvencionalno

V šaleški zadrugi pa so iskali dodaten vir prihodkov. Spraševali so se, kako bi dvignili vrednost mesa s hribovskih kmetij, da bi te lahko obstale in razvijale živinorejo še vrsto let. Čeprav takrat še niso imele ekocertifikata, so te kmetije delovale po ekoloških standardih – živina je bila na paši, krmili so jo s senom. A ker nihče ni odkupoval ekoživine, so rejci tako rekoč ekološko govedo prodajali po cenah za konvencionalno živino.

V odkupu in trženju ekomesa je šaleška zadruga našla svojo tržno nišo. Rejcem je ponudila zagotovljen odkup in za 10 odstotkov višjo ceno ter jih usmerjala v certificiranje za ekološko pridelavo. Da so njihovo meso lahko primerno tržili, so oblikovali blagovno znamko ekološkega govejega mesa Ekodar. »Zagotavlja kakovostno, sledljivo in varno ekohrano,« razlaga Drev.

Sledljivost do izvora mesa

Naredili so še korak dlje in kupcem omogočili, da lahko za vsak kos preverijo izvor – rejca živali. »Sledljivost do izvora mesa zagotavljamo še danes in mislim, da je to edini pravi pristop. Pomagala nam je, da se je blagovna znamka Ekodar uveljavila na trgu. Globalizacija je pripeljala tako daleč, da bo jutri uspešno prodajal tisti, ki bo ponujal sledljivost,« meni Drev.

Z Ekodarom letos do prvega milijona

Ekološko živino odkupujejo od več kot 80 ekokmetij iz Savinjske in Šaleške doline. Povečujejo letni odkup in količino ekomesa, dodali so tudi ekomesnine. Zadruga pomaga rejcem – vsi že imajo ekocertifikat – izboljšati rejo, s tem pa se dviguje tudi kakovost mesa. Rejce usmerjajo tudi v izboljševanje genetike. Meso in mesnine Ekodar prodajajo v zadružnih trgovinah, po spletu in v trgovskih verigah.

Več kot 60 odstotkov ekomesa prodajo javnim ustanovam, zlasti šolam in vrtcem. Zanje so razvili ekogovejo hrenovko, ki jo delajo brez konzervansov in samo po naročilu, ker je rok trajanja krajši. V vrtcih in šolah se je dobro prijela, pravi Drev. Goveje meso tudi zorijo, z njim pa bi radi prodrli v vrhunske restavracije. Imajo ga že v Garden villageu na Bledu. Lani jim je goveje meso Ekodar prineslo 700 tisoč evrov prihodkov, letos pričakujejo prvi milijon.

Sadijo ekojabolka

Blagovna znamka Ekodar se širi tudi na ekološka jabolka. Letos in prihodnje leto bodo zasadili sedem hektarjev ekoloških jablan. Že lani so napovedali tudi ekološka jajca Ekodar, a je s trženjem ekogovedine toliko dela, da jajc še ni na trgu.

Prihaja tudi ekološka jagnjetina

Prva novost pod znamko Ekodar pa bo ekološka jagnjetina, ki se je lotevajo skupaj s Kmetijsko zadrugo Laško. »Ta bo odkupovala ekološke jagenjčke, meso pa bo naša zadruga distribuirala do kupcev,« razlaga Drev. Jagnjetina bo naprodaj kmalu, sprva le vsak konec meseca. Pred koncem leta napovedujejo še eno novost. »Z ekološkim mesarstvom Lečnik s Koroškega bomo dali na trg ekološko salamo z orehi in čilijem, prihodnje leto pa verjetno še s tartufi. To bomo ponujali tudi za darila,« še napoveduje Ivo Drev. Šaleška zadruga je z ekološko znamko Ekodar leta 2014 postala četrta najbolj inovativna zadruga v EU.



AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...