Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Nov ukrep, ki spodbuja povezovanje malih pridelovalcev in skupno trženje

Čas branja: 3 min
28.09.2017  20:04
Nov ukrep, ki spodbuja povezovanje malih pridelovalcev in skupno trženje

Več iz teme:  
PRP > Bia >
Obveščaj me o novih člankih:  
PRP dodaj
Bia dodaj

Pišemo o novih podpori, ki jo za trženje, promocijo in utrjevanje blagovne znamke lahko dobijo organizacije proizvajalcev.

Nov ukrep iz Programa za razvoj podeželja 2014–2020 (PRP) je denarna podpora ob ustanovitvi in začetnem delovanju organizacij in skupin proizvajalcev. Razpis za ukrep 9 (sodelovanje) v PRP bo predvidoma objavljen proti koncu leta, pravijo na kmetijskem ministrstvu. Za ta ukrep imajo do leta 2020 na voljo 2,28 milijona evrov. Podporo iz tega naslova bodo dobile skupine in organizacije proizvajalcev, ki imajo v svojem sektorju pomemben tržni delež.

Ali to pomeni, da je ukrep pisan na kožo zadrugam, bomo še preverili. Cilj tega ukrepa so močne in trdne povezave med primarnimi proizvajalci, ki bi povezani v skupine ali organizacije proizvajalcev imeli boljše pogajalsko izhodišče pri trženju pridelkov in hrane. Skratka, da bodo na trgu močnejši in uspešnejši.

Kaj je skupina in organizacija proizvajalcev?

Organizacija proizvajalcev je združenje proizvajalcev, ki se za določen izdelek ali sektor poveže v pravno osebo. Vsak sektor pripravi pravilnik, po katerem bo priznana organizacija proizvajalcev iz tega sektorja. Kaj je skupina proizvajalcev, poglejmo na primeru ene sadjarske. Šest ekoloških kmetij iz Dolenjske, Štajerske in okolice Ljubljane se je leta 2011 za skupno trženje povezalo v skupino proizvajalcev.

Oblikovali so skupno blagovno znamko Bio s kmetije, pod katero prek skupnega posrednika – društva Skupina proizvajalcev ekološkega sadja – skupaj prodajajo ekološka jabolka, suhe krhlje in jabolčni sok.

Kakšne so podpore?

Organizacije in skupine proizvajalcev s pomembnim tržnim deležem v posameznem kmetijskem sektorju so upravičene do podpore za največ pet let. Podpora se izplača letno v obliki pavšalnega plačila za minulo leto, pri tem pa bodo preverjali tudi, ali se skupina oziroma organizacija proizvajalcev drži poslovnega načrta.

Prvo leto bodo skupine in organizacije proizvajalcev podprli z zneskom, ki bo znašal desetino vrednosti proizvodnje, ki jo člani tržijo prek svoje skupine ali organizacije proizvajalcev, potem pa se ta podpora vsako naslednje leto zniža za odstotek. V zadnjem, petem letu znaša šest odstotkov vrednosti proizvodnje, ki jo člani tržijo prek svoje skupine ali organizacije proizvajalcev. Podpora v nobenem letu ne sme preseči 50 tisoč evrov za organizacije in 25 tisoč evrov za skupine proizvajalcev, dodajajo na kmetijskem ministrstvu.

Posebna pravila za sadjarje in zelenjadarje

Malo drugačna pravila veljajo za organizacije proizvajalcev v sektorju sadja in zelenjave. Pripada jim finančna pomoč EU, ki znaša do 4,1 odstotka vrednosti tržne proizvodnje (prodaje) posamezne organizacije proizvajalcev. Do konca tega leta bo kmetijsko ministrstvo objavilo nov pravilnik o priznavanju organizacij proizvajalcev in združenj organizacij proizvajalcev v sektorju sadja in zelenjave.


Več iz teme:  
PRP > Bia >

AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...