(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh
Letos bo dobro leto za pridelovalce oljk in žita Letos bo dobro leto za pridelovalce oljk in žita Tako kažejo spomladanske napovedi za kmetijske trge v Evropski uniji, ki jih je v sredo objavila evropska komisija

Pergerjevi iz medu in lecta delajo moderen posel

Čas branja: 2 min
28.09.2017  20:23
Pergerjevi iz medu in lecta delajo moderen posel
»Razvili smo biolinijo, nekatere izdelke nadomeščamo z inovativnimi, ki jih razvijamo za sodobne kupce,« pravi direktor Lucian Perger, direktor podjetja Perger 1757 (drugi z desne). Na sliki je s starši, bratom, sestro, nečakinjama in partnerko. Vsi v družinskem podjetju ustvarjajo medenjake, okraske iz lecta, vrsto bombonov in inovativno medeno testo za hitro pripravo medenjakov.

Obveščaj me o novih člankih:  

V družinskem podjetju Perger 1757 iz Slovenj Gradca že deveta generacija nadaljuje več kot 250-letno tradicijo medičarstva, lectarstva in svečarstva ter jo prepleta z inovativnostjo.

Ročno iz najboljših naravnih sestavin delajo vse, kar je mogoče narediti iz medu in satja. Zadnja leta, odkar podjetje vodi mlajša, zdaj že deveta generacija, so trženje postavili na novo. »Razvili smo biolinijo, nekatere izdelke nadomeščamo z inovativnimi, ki jih razvijamo za sodobne kupce,« pravi direktor Lucian Perger.

Od začetka leta ponujajo medeno testo za hitro pripravo ekomedenjakov v domači kuhinji. To je novost na svetovnem trgu in najinovativnejše živilo leta 2017 po izboru Agrobiznisa. Prodajo počasi širijo tudi v trgovske verige, ciljajo tudi na boljše restavracije, ki stavijo na kakovostno lokalno hrano. Velike možnosti za prodajo se kažejo tudi v tujini, zlasti na nemško govorečih trgih, kamor medenjake že izvažajo, pa tudi v arabskem svetu, kjer so njihovi izdelki iz ekskluzivne linije že prisotni.

Inovativnost imajo v genih. »Moja dedek in babica sta v petdesetih letih prva v izložbo dala barvne sveče, do takrat so bile samo bele. Predniki so že veliko prej medenjake vozili na Dunaj,« omenja.

Tradicionalne medenjake in bombone razvijejo ­v moderne

Sestavine, od pšenične in pirine moke, medu do sadno-zelenjavnih izvlečkov za obarvanje bombonov in drugo, kupujejo pri slovenskih dobaviteljih. »Tako ohranjamo tradicijo in lokalnost, slovenska zelišča, matični mleček, propolis in cvetni prah – glavne elemente za uspeh naše blagovne znamke,« pravi Perger. Največ prodajo medenjakov, trdih in mehkih bombonov pa tudi energetskih sveč, ki s pozitivno energijo polnijo domove številnih znanih ljudi po svetu.

Pred leti so z lectovimi srci okrasili Sikstinsko kapelo v Rimu, predlanskim so njihov nakit iz lecta nosile svetovno znane manekenke na milanskem tednu mode, šah iz lecta ima šahovski velemojster Gari Kasparov ...

Sodelujejo z najboljšimi

Vedno so se radi povezovali z najboljšimi. Že več kot 20 let sodelujejo z znanim oblikovalcem Oskarjem Kogojem, ki je zanje med drugim oblikoval energetske sveče, ki vsebujejo v svetu edinstven medeni parfum. Za liter parfuma porabijo kar 800 kilogramov medu. Večino energetskih sveč izvozijo, pa tudi doma gredo v prodajo, zlasti ob posebnih priložnostih, denimo pri krstu, poroki in drugih jubilejih.

»Uspeh ne pride čez noč. Šele zadnja tri leta smo zadovoljni z rastjo prodaje in izvozom teh sveč, na to smo čakali deset let,« ponazarja Perger. Delajo s srcem, ki ga imajo tudi v logotipu znamke.

Prerasli so obrtno delavnico

So pred veliko prelomnico, saj jih čaka temeljito tehnološko prestrukturiranje. Ostali bodo pri ročnem delu, ki je njihova prednost, le postopke bodo bolj standardizirali in, kolikor se bo dalo, optimizirali, napoveduje Lucian Perger. To bo sovpadalo s selitvijo v večje prostore. Devet članov družine se v obrtnih delavnicah pošteno stiska, zato bodo začeli graditi nove prostore. Tam bo tudi prva vrtljiva medena slaščičarna, v kateri bodo vse sladice in drugi izdelki medeni. Načrtujejo živi muzej lectarstva, svečarstva in medičarstva od 1757 pa vse do danes.

Zdaj goste sprejemajo v Medenem raju, galeriji in muzeju na Legnu pri Slovenj Gradcu, kjer lahko obiskovalci občudujejo 250 let staro dediščino medičarske in lectarske obrti. Medtem, ko se razvajajo s staroslovansko medico, domačimi medenimi bomboni in medenjaki, jih Lucianov oče Hrabroslav zabava s številnimi družinskimi zgodbami in skrivnostmi.

Veliko zanimanje zbuja zgodba o tem, kako je Hrabroslav pri petih letih padel v vročo maso za bombone in kljub hudim opeklinam preživel, kar je bil takrat skoraj čudež.



AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...