Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko pa prodajajo v domači prodajalni na kmetiji
Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Pričakuje, da bo Agencija za varstvo konkurence primere domnevno nepoštenih trgovinskih praks razrešila v razumnem roku, ne čez dve ali tri leta
Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev  Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev Na Štajerskem se je 12 sadjarjev, zadrug in podjetij že povezalo in registriralo organizacijo proizvajalcev Pohorka
Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že obirajo prve zgodnje sorte
Odobrili devet projektov evropskega inovacijskega partnerstva Odobrili devet projektov evropskega inovacijskega partnerstva S temi projekti bodo reševali konkretne težave pri pridelavi hrane, varovanju okolja in prilagajanju podnebnim spremembam

Skupnost kupuje hrano neposredno od kmetov

Čas branja: 2 min
20.11.2017  20:36
Naročila oddajo po spletu, vsakih 14 dni pa že peto leto to kupijo na tržnici v Šiški v Ljubljani
Skupnost kupuje hrano neposredno od kmetov

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Uroš Bric dodaj

Nakupujmo skupaj je skupnost, ki vsaka dva tedna poveže več kot tisoč kupcev s 55 kmeti in drugimi dobavitelji lokalne hrane. Nakupe organizirajo po načelu poštene cene (fair price), ki jo vnaprej postavi kmet, za kupca pa je ugodnejša kot v trgovini. Pred kratkim so praznovali peti rojstni dan.

Novi člani pridejo po priporočilu

Največ novih članov se jim pridruži po priporočilu drugih članov ali pa jih najdejo na spletu; večina jih prihaja iz Ljubljane ali okolice. Ponudniki so večinoma ekološki kmeti iz vse Slovenije. S Primorskega so med njimi ekokmetije Fras, Brhanin in Kabolca. Z Dolenjskega sta ekokmetiji Mehak in Bregar, z Notranjskega pa Oštirjeva kmetija. Iz Bele krajine je ekokmetija Češarek, s Štajerskega ekokmetija Uha, z Gorenjskega pa ekokmetija Krišelj. Pozimi občasno sodelujejo z družino Aničič iz Dalmacije, ki prodaja sveže obrane citruse iz ekološke preusmeritve - mandarine, pomaranče in limone.

Ponujajo sezonsko sadje in zelenjavo

Prav te dni kmetje pozivajo tudi druge, da naročijo pridelke in ozimnico. Vsako drugo sredo jim to dostavijo na šišensko tržnico v Ljubljani, prevzem je med 15. In 17. Uro. Pride več kot 500 ljudi – kupcev in kmetov. To je alternativno nakupovanje neposredno od kmeta. Cena je ugodnejša, ker gre hkrati za večje količine. Kmetje pa imajo dva večja priliva denarja na mesec, da lahko načrtujejo tudi povečanje pridelave. Kupci zaobidejo trgovine, dobijo pa čisto sveže sadje in zelenjavo, včasih tudi domač kruh, jajca, mleko, sir in meso.

Razbijajo tradicionalno prodajo

»Razbijamo stereotip o tradicionalnem odnosu med kupcem, posrednikom in dobaviteljem, saj poskušamo vsi v nakupovalni skupnosti razumeti drug drugega,« pravi Uroš Bric" title="Uroš Bric">Uroš Bric, vodja projekta. Pričakujejo, da kupec razume, da ekološko pridelano živilo na pogled ni vedno enako sijoče kot v trgovini. Pričakujejo tudi, da ponudnik razume, da smo si s povprečno plačo pred desetimi leti lahko kupili 2.500 kilogramov korenja, danes pa le še približno petino tega, torej da zaradi manjše kupne moči postavi dosegljivo in pošteno ceno.

Nova prijateljstva

Skupnostne nakupe imajo vsaka dva tedna, pred kratkim pa so praznovali peti rojstni dan. Z nekaterimi kmeti so že vzpostavili partnersko kmetovanje. Včasih so imeli tedenske zabojčke, a so jih opustili, ker s skupnimi nakupi gradijo osebne odnose, ki so trdnejši, saj kupci poklepetajo ali se celo spoprijateljijo s pridelovalci.

Načrti v novem letu

Čeprav se organizatorji z nakupovalno skupnostjo ukvarjajo za konjiček, je to velik projekt. Vključuje komunikacijo s tisoč člani in več deset ponudniki, zbiranje in pripravo ponudb, včasih pogajanja s ponudniki, vedno pa spremljanje kakovosti in zadovoljstva po skupinskih nakupih. »Prihodnje leto bomo ljudi tudi ozaveščali o pomenu lokalno pridelane hrane, drugih novih projektov pa še ne obešamo na veliki zvon,« dodaja Uroš Bric.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis 70 kmetij se že predstavlja na spletni tržnici

E-tržnica se letos širi na Hrvaško, pozneje še v druge sosednje države

AGROBIZ
Novice
Novice Letos bo objavljenih 14 razpisov iz programa za razvoj podeželja

Kmetijsko ministrstvo poziva, da si pravočasno priskrbite vse papirje, ki jih potrebujete za prijavo na razpis

AGROBIZ
Novice
Novice Na štirih razpisih čaka dobrih 23 milijonov za kmetijstvo

Vloge na prvi razpis je mogoče oddati od 21. januarja, razpisi so odprti različno dolgo

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Država po novem financira pol premije za večino kmetijskih zavarovanj 2

Višje, in sicer 30-odstotno, je tudi sofinanciranje premij za zavarovanje živali pred boleznimi

AGROBIZ
Novice
Novice Nedovoljene trgovinske prakse: kar je sporno za trgovce, ni sporno za vlado

Vlada se ne strinja, da so deli zakona o kmetijstvu neskladni z ustavo; ustavno sodišče bo pobudo trgovcev o (ne)ustavnosti obravnavalo...