Povpraševanje po pleteninah znamke Koštrun je večje od ponudbe Povpraševanje po pleteninah znamke Koštrun je večje od ponudbe Najbolje se prodajajo unikatni šali in rute z dodatki iz polsti, kupci prihajajo tudi iz ZDA in z Nove Zelandije
Kmetija Bedekovič prodira z unikatnim bezgovim ekološkim kisom Kmetija Bedekovič prodira z unikatnim bezgovim ekološkim kisom Poleg bezgovega delajo tudi jabolčni kis, prodajo bi radi razširili po Sloveniji in sčasoma tudi v tujino, za kar morajo povečati obseg proizvodnje
Lestvica: To so največji in najboljši slovenski živilci Lestvica: To so največji in najboljši slovenski živilci Predelava hrane v Sloveniji je lahko zelo donosen posel. Najboljši živilci in pijačarji se po dobičkonosnosti lahko kosajo s farmacevti
Študenti mariborske univerze razvili zmagovalnega robota za odstranjevanje plevela Študenti mariborske univerze razvili zmagovalnega robota za odstranjevanje plevela Z manjšim poljskim robotom so zmagali na študentskem tekmovanju Field robot event 2019 v Heilbronnu v Nemčiji

Skupinsko nakupovanje: kako nove oblike nabave hrane spreminjajo oskrbovalno verigo

Čas branja: 2 min
20.11.2017  20:36
Nakupujmo skupaj je portal, ki povezuje več kot tisoč kupcev s 55 kmeti in drugimi dobavitelji lokalne hrane; v zadnjih petih letih se jim je pridružilo že več kot tisoč kupcev

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Uroš Bric dodaj

Nakupujmo skupaj je skupnost, ki vsaka dva tedna poveže več kot tisoč kupcev s 55 kmeti in drugimi dobavitelji lokalne hrane. Nakupe organizirajo po načelu poštene cene (fair price), ki jo vnaprej postavi kmet, za kupca pa je ugodnejša kot v trgovini. Pred kratkim so praznovali peti rojstni dan.

Novi člani pridejo po priporočilu

Če so gospodinjstva prej hotela do domače hrane, so morala na tržnico ali h kmetu domov, zdaj pa lahko vso tedensko zalogo naročijo po spletu in vse naenkrat prevzamejo in plačajo, saj kmetje dostavljajo na tržnico v Šiški v Ljubljani.

Največ novih članov se jim pridruži po priporočilu drugih članov ali pa jih najdejo na spletu; večina jih prihaja iz Ljubljane ali okolice. Ponudniki so večinoma ekološki kmeti iz vse Slovenije. S Primorskega so med njimi ekokmetije Fras, Brhanin in Kabolca. Z Dolenjskega sta ekokmetiji Mehak in Bregar, z Notranjskega pa Oštirjeva kmetija. Iz Bele krajine je ekokmetija Češarek, s Štajerskega ekokmetija Uha, z Gorenjskega pa ekokmetija Krišelj. Pozimi občasno sodelujejo z družino Aničič iz Dalmacije, ki prodaja sveže obrane citruse iz ekološke pridelave – mandarine, pomaranče in limone.

Ponujajo sezonsko sadje in zelenjavo

Prav te dni kmetje pozivajo tudi druge, da naročijo pridelke in ozimnico. Vsako drugo sredo jim to dostavijo na šišensko tržnico v Ljubljani, prevzem je med 15. in 17. uro. Pride več kot 500 ljudi – kupcev in kmetov. To je alternativno nakupovanje neposredno od kmeta. Cena je ugodnejša, ker gre hkrati za večje količine. Kmetje pa imajo dva večja priliva denarja na mesec, da lahko načrtujejo tudi povečanje pridelave. Kupci zaobidejo trgovine, dobijo pa čisto sveže sadje in zelenjavo, včasih tudi domač kruh, jajca, mleko, sir in meso.

Razbijajo tradicionalno prodajo

»Razbijamo stereotip o tradicionalnem odnosu med kupcem, posrednikom in dobaviteljem, saj poskušamo vsi v nakupovalni skupnosti razumeti drug drugega,« pravi Uroš Bric" title="Uroš Bric">Uroš Bric, vodja projekta. Pričakujejo, da kupec razume, da ekološko pridelano živilo na pogled ni vedno enako sijoče kot v trgovini. Pričakujejo tudi, da ponudnik razume, da smo si s povprečno plačo pred desetimi leti lahko kupili 2.500 kilogramov korenja, danes pa le še približno petino tega, torej da zaradi manjše kupne moči postavi dosegljivo in pošteno ceno.

Nova prijateljstva

Skupnostne nakupe imajo vsaka dva tedna, pred kratkim pa so praznovali peti rojstni dan. Z nekaterimi kmeti so že vzpostavili partnersko kmetovanje. Včasih so imeli tedenske zabojčke, a so jih opustili, ker s skupnimi nakupi gradijo osebne odnose, ki so trdnejši, saj kupci poklepetajo ali se celo spoprijateljijo s pridelovalci.

Načrti v novem letu

Čeprav se organizatorji z nakupovalno skupnostjo ukvarjajo za konjiček, je to velik projekt. Vključuje komunikacijo s tisoč člani in več deset ponudniki, zbiranje in pripravo ponudb, včasih pogajanja s ponudniki, vedno pa spremljanje kakovosti in zadovoljstva po skupinskih nakupih. »Prihodnje leto bomo ljudi tudi ozaveščali o pomenu lokalno pridelane hrane, drugih novih projektov pa še ne obešamo na veliki zvon,« dodaja Uroš Bric.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Študenti mariborske univerze razvili zmagovalnega robota za odstranjevanje plevela

Z manjšim poljskim robotom so zmagali na študentskem tekmovanju Field robot event 2019 v Heilbronnu v Nemčiji

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija Je ekološko kmetovanje dobra poslovna priložnost?

Pri porabi ekoloških živil na prebivalca na leto v Sloveniji kar močno zaostajamo za zahodnimi državami; priložnosti za rast je zato...

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Povpraševanje po pleteninah znamke Koštrun je večje od ponudbe 1

Najbolje se prodajajo unikatni šali in rute z dodatki iz polsti, kupci prihajajo tudi iz ZDA in z Nove Zelandije

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kraški brinjevec je adut turistične kmetije pri Filetu 1

Poleg prenočitev in domače hrane gostom ponujajo še kraški slivovec, viljamovko, staran vinjak, žganje iz kutin in rožičev ter gin

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kmetija Kastelic - Žonta bo prenovila sirarno

Poletno ponudbo mlečnih izdelkov bi radi razširili s sladoledom, čez nekaj let pa vpeljali tudi rejo goveda za meso

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kmetija Jerala povečuje prodajo in predelavo jabolk

Obnavljajo sadovnjak in vlagajo v nove tehnologije, načrtujejo tudi novi prostor za predelavo sadja

OGLAS
AGROBIZ
Vroče je! Imamo odličen predlog za osvežitev

Predstavljamo lahek napitek, s katerim se lahko v vročih poletnih mesecih odlično osvežimo.