Kaj imata skupnega turizem in kmetijstvo? Povezovanje v obeh panogah prinaša uspeh in več denarja Kaj imata skupnega turizem in kmetijstvo? Povezovanje v obeh panogah prinaša uspeh in več denarja V reportaži z Agrobiznisovega posveta o sodelovanju boste izvedeli, kdaj pride prvi denar za štiri podukrepe in novi razpisi za ukrep Sodelovanje, zakaj bi se Kraševci zgledovali po Bricih, kako se povezujejo Loška zadruga, ekokmetje in školjkar v slovenski istri ter kmetije, ponudniki prenočišč in gostinci v Posočju
KGZS: manj denarja za subvencije po letu 2020 bi ogrozilo stabilnost kmetijstva  KGZS: manj denarja za subvencije po letu 2020 bi ogrozilo stabilnost kmetijstva Na 13. seji upravnega odbora kmetijsko-gozdarske zbornice KGZS, ki je bila včeraj, so obravnavali predlog finančnega okvira skupne kmetijske politike (SKP) in zakonodaje po letu 2020, ukrepe za upravljanje tveganj v kmetijstvu in sprejeli nekaj predlogov o kmetijstvu in podeželju, ki jih bodo posredovai novi vladi.
ARSO išče prostovoljce za poročanje o posledicah suše ARSO išče prostovoljce za poročanje o posledicah suše Agencija za okolje išče terenske opazovalce, ki bi opisali poškodbe in prizadetost rastlin zaradi suše v okviru projekta DriDanube, ki razvija spremljanje suš, ocene tveganj in posledic ter izboljšuje upravljanje s sušami.
Še 11 razpisov iz Programa za razvoj podeželja je predvidenih do konca leta Še 11 razpisov iz Programa za razvoj podeželja je predvidenih do konca leta Objavljamo predvideni razpored 11 javnih razpisov iz Programa za razvoj podeželja, ki bodo objavljeni do konca leta. Kmetje naj si pravočasno priskrbijo vso potrebno dokumentacijo, svetujejo na kmetijskem ministrstvu.

Glasujte za najboljši slovenski izdelek

19.01.2018  07:00
Že tretje leto zapored imate možnost, da izberete najboljši prehranski izdelek po izboru kupcev
Glasujte za najboljši slovenski izdelek

Agrobiznis je projekt, s katerim spodbujamo podjetništvo in inovativnost na področju prehranske samooskrbe. Pišemo o kmetijah, čebelarjih, živinorejcih, vinarjih in vseh drugih, ki pridelujejo hrano, pijačo in druge živilske izdelke slovenskega izvora.

V sodobni družbi vse več poudarka dajemo zdravemu življenjskemu slogu, sem pa sodi tudi zdravo prehranjevanje z lokalno, kakovostno in svežo hrano. Na portalu Agrobiznis smo v zadnjem času predstavili kar nekaj slovenskih podjetnikov, inovatorjev in kmetov, ki s svojimi izdelki skrbijo, da je naš jedilnik bolj kakovosten in bolj "domač".

Zdaj imate priložnost, da med 19 favoriti izberete najboljši domač izdelek – in s tem prepoznate trud proizvajalcev. Zmagovalca bomo razglasili na 5. Agrobiznis konferenci, ki bo 15. februarja 2018 na Gospodarski zbornici Slovenije v Ljubljani. Tam bomo podelili tudi nekatere druge nagrade. Udeležba je brezplačna – prijavite se tukaj.

Glasujete lahko med naslednjimi domačimi izdelki:

1. Naravni alkoholni likerji, Hahn Spirits

Gregor Lisec in Dejan Korošec sta ostala brez službe in se lotila izdelave naravnih alkoholnih likerjev. Našla sta novo nišo z medico s čilijem, figovim likerjem in domačim pelinkovcem. Steklenica stane od 10 do 15 evrov.

2. Sir Tolminc v oljčnem olju z rožmarinom, Mlekarna Planika

Sir Tolminc je poleg mleka glavni adut Mlekarne Planika iz Kobarida. Poleg navadnega, zorjenega in Tolminca z zaščiteno označbo porekla, pri katerem vse od pridelave krme do prireje mleka in predelave v sir poteka na območju Zgornjega Posočja, od spomladi ponujajo še koščke Tolminca v ekološkem oljčnem olju iz slovenske Istre z rožmarinom.

3. TaStrletov sladoled, Strletova kmetija

Strletova kmetija z obrobja Ljubljanskega barja je prva, ki poleg mlečnih izdelkov ponuja tudi 15 vrst domačega sladoleda. Prodajajo ga v trgovini na kmetiji in eni izmed ljubljanskih kavarn, kmalu bo tudi na osrednji ljubljanski tržnici. Prihodnje leto bodo dodali še sladoledne torte.

4. Blagovna znamka Purissima, KZ Agraria

Da bi dosegli večjo prepoznavnost sadja in zelenjave s primorskih kmetij, jih Kmetijska zadruga Agraria Koper odslej prodaja pod novo blagovno znamko Purissima. Zabojčke svežih, lepih in okusnih sezonskih pridelkov, ki so integrirano pridelani in obrani v času tehnološke zrelosti, že najdete v Sparu, Tušu in Leclercu.

5. Vodka iz krompirja, kmetija Kolenko

Od vse vodke na svetu je krompirjeve vodke le okoli tri odstotke. Zdaj jo prodaja tudi kmetija Kolenko iz Črenšovcev v Prekmurju. Steklenica stane 45 evrov. V prvem letu bodo zadovoljni, če prodajo več kot sto litrov. Pozneje pa bi jo radi tudi izvozili.

6. Viljamovka Zima, Evrosad

Z viljamovko obujajo tradicijo mojstrov žganjekuhe, poudarjajo kakovost sadja, ki raste v najboljših razmerah, in lokalno pridelavo. Lokalno je vse od sadja, kuhanja žganja do ustekleničevanja, steklenic, etiket, oblikovanja in distribucije.

7. Sir Dobra misel, Mlekarna Planika

»Sir Dobra misel je kombinacija sira Kober in posušenega divjega origana, ki raste na planinah v Posočju. Domače ime za divji origano je dobra misel, kot smo poimenovali tudi sir,« pravi Anka Miklavič Lipušček, direktorica mlekarne.

8. Hladno stiskano ričkovo olje, druge oljnice in žita, kmetija GreGurMan

»Hladno stiskano ričkovo olje je največja posebnost naše kmetije. Poleg rička v kolobarju pridelujemo še druge oljnice in žita. Ponujamo svežo mleto moko, polento in kakovostna hladno stiskana olja,« pravi Sonja Cimerman s kmetije GreGurMan iz Zadobrove pri Ljubljani.

9. Blagovna znamka Grajske mesnine, KZ Sevnica

Leta 2013 so v KZ Sevnica pod novim vodstvom prenovili poslovanje celotne zadruge. Takrat se je tudi rodila blagovna znamka Grajske mesnine, ki poleg svežega mesa in tradicionalnih kmečkih mesnin vključuje tudi posebne delikatese za sladokusce – mesnine krškopoljskega pujsa, zorjeno govedino in, seveda, sevniško tradicionalno salamo, ki je njihova prodajna uspešnica. Korak naprej so letos naredili z izvozom Grajskih mesnin na Hrvaško.

10. Alpija – hrenovka z oljčnim oljem in smetano, KZ Tolmin

Imate odpor do hrenovk iz strahu, da v njih zmeljejo vse mogoče in so zato nezdrave? Kmetijska zadruga Tolmin zagotavlja, da je njihova ekogoveja hrenovka boljši nadomestek klasičnim hrenovkam in da lahko mame brez slabe vesti otrokom postrežejo njihove hrenovke Alpija. Ponujajo hrenovke z oljčnim oljem namesto slanine in hrenovke z dodano smetano iz Mlekarne Planika.

11. Divjačinsko meso, Nimrod

Družinsko podjetje Nimrod iz Škofje Loke odkupuje uplenjeno divjad, meso pa predela in proda hotelom, restavracijam in trgovskim verigam po Evropi. Prodaja v podjetju s 60 zaposlenimi, ki je lani ustvarilo dobrih 13 milijonov evrov prihodkov in se pripravlja na širitev prostorov, raste, nove kupce iščejo v Nemčiji.

12. Ekološke divjačinske mesnine, BioSing

»Kot vinarji delajo naravna vina, mi po naravnih tradicionalnih postopkih in brez vsakršnih dodatkov delamo mesnine iz ekološke svinjine in divjačine. Dodajam konjak in začimbe, ponujam zaseko, tri vrste salame in klobaso. Sušijo se od tri do štiri mesece, še enkrat toliko časa zorijo še v vakuumu, tako da pridejo v prodajo šele po letu dni,« pravi David Lesar, ustanovitelj BioSinga iz Ribnice.

13. Marmelade blagovne znamke Uroš in Valentina, Kmetija JPK

Prve marmelade za prodajo so skuhali leta 2013, prvo zlato priznanje na Dobrotah slovenskih kmetij na Ptuju pa jim je dalo nov zagon. Od letos marmelade, sirupe in sveže sadje tržijo pod blagovno znamko Uroš in Valentina. Lani so ustvarili okoli 25 tisoč evrov prihodkov, letos bodo presegli 35 tisoč.

14. Sladkarija iz medu in z dodanimi okusi, Medenka

Medenka je start-up iz Slovenske Bistrice z istoimenskim izdelkom: sladkarijo iz medu in z dodanimi okusi v originalni in zaščiteni embalaži. Izdelek ima več posebnosti. Prva je embalaža, ki je namenjena uživanju sladkarije brez nevarnosti, da se umažemo. Med polnijo v slamice, ki so na enem koncu zalepljene z etiketo. Odpremo jih tako, da odlepimo etiketo. Način odpiranja je originalen, razvili so ga v Medenki in zaščitili po celotni EU.

15. Ekološke jagode, Kmetija Pestator

Z 1,3 hektarja nasadov sta Anita Ana in Aleš Pestator iz Lukovice med večjimi pridelovalci ekoloških jagod na prostem. Kilogram ekojagod stane šest evrov, za večjo količino je cena nižja. Poleg svežih jagod ponujata tudi pet vrst jagodne marmelade, jagodni sok in sirup.

16. Ekomoke blagovne znamke Vila Natura, Ekokmetija Slavič

"Ker uporabljamo samo slovenske surovine, žita sproti meljemo in damo v prodajo, počasi raste krog kupcev, ki nam zaupajo in kupujejo. Pod znamko Vila Natura imamo 60 različnih izdelkov iz žit in olj. Ostajamo pri klasični ponudbi, lastni pridelavi in predelavi,« pravi Marko Slavič.

17. Ekološka jabolka, suhi krhlji in jabolčni sok, Skupina proizvajalcev ekološkega sadja (SPES)

Šest ekoloških kmetij iz Dolenjske, Štajerske in okolice Ljubljane od leta 2011 skupaj prodaja ekološka jabolka, suhe krhlje in jabolčni sok. Pod skupno blagovno znamko Bio s kmetije in prek skupnega posrednika – društva Skupina proizvajalcev ekološkega sadja (SPES). Lani so prihodke povečali za 15 odstotkov, letos širijo ponudbo in članstvo.

18. Naravni sokovi Smodin, Kmetija Smodin

Kmetija Smodin z Vogrskega se je iz živinoreje pred 18 leti preusmerila v sadjarstvo. Bili so eden največjih dobaviteljev breskev Fructalu, potem pa so v petih letih sami postali resen ponudnik sokov. Letos bi radi z naravnimi sokovi napolnili pol milijona litrov steklenic. V širjenje proizvodnje so lani vložili 800 tisoč evrov. Sokove že izvažajo v Nemčijo in Italijo, nekaj tudi na angleški trg. Usmerjajo se zlasti v tujino in nove kupce iščejo v gostinstvu.

19. Sir Trnič, Kmetija Pr' Gabršk

Trnič je izdelan samo iz skute in soli, uporablja pa se kot dodatek k jedem, nariban kot parmezan. V okviru projekta TIC Okusi Kamnika, s katerim predstavljajo in ohranjajo tradicionalne jedi s tega območja, skrbijo, da je Trnič kulinarični izziv. Spodbujajo nastajanje novih receptov za njegovo uporabo; tako so nastali čokolada s Trničem, Trničev sladoled in številne druge jedi.

Nagrade

Nagrajenec za najboljši domači izdelek po izboru kupcev bo prejel:

  • umestitev produkta na prodajne police Mercatorja, promocije na prodajnih mestih po dogovoru, predstavitev v Mercatorjevih medijih in posebna označitev izdelka na prodajnem mestu,
  • premium letno naročnino na časnik Finance in oglaševanje v izbranih medijih Časnika Finance v vrednosti 3.500 evrov.

Med bralci kupci, ki bodo oddali svoj glas za najboljši domači izdelek, pa bomo izžrebali pet nagrajencev, ki bodo prejeli Mercatorjevo darilno kartico v vrednosti 40 evrov.

Razglasitev zmagovalcev

Vse zmagovalce natečaja portala Agrobiznis bomo razglasili na 5. Agrobiznis konferenci, ki bo 15. februarja 2018 na Gospodarski zbornici Slovenije v Ljubljani. Prijavite se na dogodek! Udeležba je brezplačna.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Švicarji razvijajo robota, ki uničuje plevel 50

Robot za samodejno uničevanje plevela porabi 20- krat manj škropiva

AGROBIZ
Novice
Novice Imamo pet novih dopolnilnih dejavnosti na kmetiji

To so proizvodnja krmil, konzerviranje in vlaganje jajc, nega telesa in sproščanje s panjskim zrakom, nabiranje smole ter svetovanje...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako je loška zadruga postala največji ponudnik drobnice 1

Povezovanje z rejci drobnice pri odkupu se pozna tudi pri odkupni ceni, ki so jo Loške mesnine v zadnjih dveh letih zvišale za dva evra

AGROBIZ
Novice
Novice (Predstavitev proračuna EU po 2020) Danes fokus na skupni kmetijski politiki, za Slovenijo predvidoma 1,66 milijarde evrov

V splošnem bo v novem večletnem proračunu EU 2021-2027 manj denarja za skupno kmetijsko politiko; po izhodiščnem predlogu se za...

AGROBIZ
Novice
Novice Radi bi jedli več ekološke hrane, ekokmetij pa je premalo

Jeseni naj bi ekokmetje svoje pridelke tržili pod skupno blagovno znamko, napovedujejo tudi spletni portal s koristnimi informacijami tudi...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi Evropski parlament izboljšal pogoje za mlade kmete

V poročilu o ukrepih za mlade kmete predlagajo, kako bi na podeželju zadržali mlade kmete, pospešili generacijsko menjavo na kmetijah...