Povpraševanje po pleteninah znamke Koštrun je večje od ponudbe Povpraševanje po pleteninah znamke Koštrun je večje od ponudbe Najbolje se prodajajo unikatni šali in rute z dodatki iz polsti, kupci prihajajo tudi iz ZDA in z Nove Zelandije
Kmetija Bedekovič prodira z unikatnim bezgovim ekološkim kisom Kmetija Bedekovič prodira z unikatnim bezgovim ekološkim kisom Poleg bezgovega delajo tudi jabolčni kis, prodajo bi radi razširili po Sloveniji in sčasoma tudi v tujino, za kar morajo povečati obseg proizvodnje
Lestvica: To so največji in najboljši slovenski živilci Lestvica: To so največji in najboljši slovenski živilci Predelava hrane v Sloveniji je lahko zelo donosen posel. Najboljši živilci in pijačarji se po dobičkonosnosti lahko kosajo s farmacevti
Študenti mariborske univerze razvili zmagovalnega robota za odstranjevanje plevela Študenti mariborske univerze razvili zmagovalnega robota za odstranjevanje plevela Z manjšim poljskim robotom so zmagali na študentskem tekmovanju Field robot event 2019 v Heilbronnu v Nemčiji

Pod znamko Polonca bosta poleg krompirja kmalu tudi slovenski česen in čebula

Čas branja: 2 min
11.01.2018  14:00
Kmetijsko-gozdarska zadruga Sloga bo morda še letos blagovno znamko Polonca razširila še z gomoljasto zelenjavo
Pod znamko Polonca bosta poleg krompirja kmalu tudi slovenski česen in čebula
Foto: Mercator

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Jurij Gerbic dodaj
Spar dodaj
Mercator dodaj
Tuš dodaj
Jurij Gerbica dodaj

Za Kmetijsko-gozdarsko zadrugo Sloga iz Kranja je uspešno leto, saj so prihodke povečali za 10 odstotkov, na 33 milijonov evrov. Tudi letos bi jih radi ponovili. Hkrati napovedujejo, da bodo širili ponudbo pod blagovno znamko Polonca.

»Očiščen in opran krompir v 2,5-kilogramskih vrečah že tržimo pod blagovno znamko Polonca, kmalu pa bomo ločili sorte za pečenje od krompirja, ki je primernejši za kuhanje. Blagovni znamki Polonca bomo dodali tudi slovenski česen in čebulo. Proti koncu leta, najpozneje pa prihodnje leto bomo to znamko razširili še na drugo gomoljasto zelenjavo,« napoveduje Jurij Gerbic, vodja prodaje v KGZ Sloga. Novosti pod znamko Polonca bodo opazili kupci Spara, Mercatorja in Tuša.

Odkupijo 15 odstotkov slovenskega mleka

KGZ Sloga, ki s približno 430 člani in 75 zaposlenimi sodi med večje zadruge pri nas, največ prihodkov ustvari z mlekom. Po oceni Jurija Gerbica, vodje prodaje, odkupijo 12 milijonov litrov mleka na leto, kar je okoli 15 odstotkov vsega slovenskega mleka. Za prodajo poskrbi Mlekop, ki so ga za enotno trženje mleka ustanovile gorenjske zadruge. Mlekop prodaja mleko slovenskim mlekarnam, izvaža pa ga zlasti v Italijo.

Se tudi njihovi kmetje bojijo nižjih odkupnih cen mleka v tem letu? »Mlekarne nižjih cen še niso uradno napovedale, bi pa to močno vplivalo na letošnje poslovanje naše zadruge, ki z odkupom kmetijskih pridelkov ustvari največ prihodkov,« pravi Gerbic.

Poleg mleka zadruga odkupuje tudi živino, žito, les, krompir in zelenjavo. Odkupijo največ goveda, v Prekmurju tudi prašiče. Živino prodajo slovenskim klavnicam in mesnopredelovalni industriji, pa tudi v Avstrijo in občasno v Italijo.

30-odstotni skok prodaje kmečkih dobrot pod znamko Slogina špajza

»Odkupne cene živine ne rastejo, skok cen je bil lani le pri mleku in žitih,« dodaja Gerbic. Veliko kmetij se ukvarja z živinorejo – deloma zaradi tradicije, deloma zaradi hribovitih predelov, ki niso primerni za pridelavo česa drugega. Ali kmetje razmišljajo, da bi se iz živinoreje preusmerili v kaj bolj donosnega, kot je pridelava zelenjave? »Živinoreje ne opuščajo, ampak začenjajo gojenje zelenjave. To opažamo pri veliko močnih mlekarskih kmetijah na Gorenjskem. Vse več kmetij dodaten zaslužek išče tudi v predelavi in neposredni prodaji svojih izdelkov,« odgovarja Gerbic. Živila s kmetij zadruga v svojih trgovinah že prodaja v posebnih kotičkih pod skupno znamko Slogina špajza. S prodajo so zadovoljni, lani je zrasla za 30 odstotkov.

Z Johnom Deerom so se širili na vzhod

Poleg odkupa živine in kmetijskih pridelkov ima zadruga mrežo trgovin za kmete in vrtičkarje, tretja veja pa je prodaja kmetijske mehanizacije, saj so glavni zastopnik za John Deere. »S temi stroji smo vodilni v gozdarstvu, nove kupce iščemo tudi v komunali,« dodaja Gerbic. Prav to zastopstvo jih je pripeljalo do tega, da so se pred dobrimi desetimi leti razširili na vzhod države.

Prvi korak je bil nakup prodajalne v Beltincih, kjer zdaj deluje Slogin kmetijsko-tehnični center. »Širitev na vzhod sovpada s časom, ko smo postali glavni zastopnik za kmetijsko mehanizacijo John Deere, svojo prodajno mrežo pa smo razširili,« razlaga Gerbic. Pred desetimi leti so si pripojili Kmetijsko zadrugo Dravsko polje, kjer imajo okoli 60 kmetij za člane, dve trgovini in odkupno mesto.

Prihodki zrasli za 10 odstotkov

S finančnimi težavami so se v zadrugi Sloga srečali pred štirimi leti. Pod novim vodstvom so se postavili na noge – optimizirali poslovanje, zaradi manjše prodaje zaprli nekaj trgovin, obdržali pa so donosna prodajna mesta. Nimajo finančnih bremen iz preteklosti, z lanskim poslovanjem so zelo zadovoljni. »Pri prodaji kmetijske mehanizacije je bila velika rast, spodbudile so jo stabilne cene kmetijskih pridelkov. Predlanskim smo imeli 29 milijonov evrov prihodkov, lani pa že 33 milijonov. Če bomo tudi letos enako poslovali, bomo dosegli cilj,« še pravi Jurij Gerbic.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (Intervju) Agrarni ekonomist Aleš Kuhar: Slovenci moramo končno spoznati, da ima kakovost svojo ceno 10

Z agrarnim ekonomistom dr. Alešem Kuharjem smo se pogovarjali o poslovanju slovenske živilskopredelovalne industrije in o njenih glavnih...

AGROBIZ
Novice
Novice Študenti mariborske univerze razvili zmagovalnega robota za odstranjevanje plevela

Z manjšim poljskim robotom so zmagali na študentskem tekmovanju Field robot event 2019 v Heilbronnu v Nemčiji

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija Je ekološko kmetovanje dobra poslovna priložnost?

Pri porabi ekoloških živil na prebivalca na leto v Sloveniji kar močno zaostajamo za zahodnimi državami; priložnosti za rast je zato...

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kraški brinjevec je adut turistične kmetije pri Filetu 1

Poleg prenočitev in domače hrane gostom ponujajo še kraški slivovec, viljamovko, staran vinjak, žganje iz kutin in rožičev ter gin

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kmetija Kastelic - Žonta bo prenovila sirarno

Poletno ponudbo mlečnih izdelkov bi radi razširili s sladoledom, čez nekaj let pa vpeljali tudi rejo goveda za meso

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Agro Podjetnik Kmetija Jerala povečuje prodajo in predelavo jabolk

Obnavljajo sadovnjak in vlagajo v nove tehnologije, načrtujejo tudi novi prostor za predelavo sadja

OGLAS
AGROBIZ
Vroče je! Imamo odličen predlog za osvežitev

Predstavljamo lahek napitek, s katerim se lahko v vročih poletnih mesecih odlično osvežimo.