Krškopoljski prašič bo glavna zvezda nove turistično-kulinarične ponudbe v Posavju  Krškopoljski prašič bo glavna zvezda nove turistično-kulinarične ponudbe v Posavju Krškopoljca, edino slovensko avtohtono pasmo prašiča, že tretje leto preučujejo v mednarodnem projektu TREASURE, ki ga vodi Kmetijski inštitut Slovenije, v novem, podjetniško naravnanem projektu pa želi občina Krško s partnerji iz Posavja o krškopoljskem prašiču razviti nov turistični produkt
Digitalizacija kmetijstva: Datalab se prek operaterja Veon širi v skupnost neodvisnih držav Digitalizacija kmetijstva: Datalab se prek operaterja Veon širi v skupnost neodvisnih držav Švicarsko podjetje Datalab Agro AG, ki je del skupine Datalab, bo Veonu, vodilnemu neodvisnemu telekomunikacijskemu operaterju v skupnosti 12 neodvisnih držav, nekdanjih republik Sovjetske zveze, dobavljalo digitalne agro podatke in aplikacije.
Glasujte za najboljši slovenski izdelek Glasujte za najboljši slovenski izdelek Že tretje leto zapored imate možnost, da izberete najboljši prehranski izdelek po izboru kupcev
Pri razvoju novih izdelkov iz meduz sodelujejo tudi slovenski biologi  Pri razvoju novih izdelkov iz meduz sodelujejo tudi slovenski biologi Nacionalni inštitut za biologijo sodeluje pri štiriletnem projektu GoJelly, v katerem bodo raziskali uporabno vrednost meduz kot gnojilo, filter za mikroplastiko in hrano ribam
Sedemnajstmilijonski dobiček državne gozdarske družbe gre v proračun Sedemnajstmilijonski dobiček državne gozdarske družbe gre v proračun V Slovenskih državnih gozdovih (SiDG) imajo veliko dela s sanacijo gozdov po decembrskem vetrolomu in proučevanjem 195 ponudb, ki so jih dobili na razpis za sklepanje dolgoročnih pogodb za prodajo lesa iz državnih gozdov.

Pod znamko Polonca bosta poleg krompirja kmalu tudi slovenski česen in čebula

11.01.2018  14:00
Kmetijsko-gozdarska zadruga Sloga bo morda še letos blagovno znamko Polonca razširila še z gomoljasto zelenjavo
Pod znamko Polonca bosta poleg krompirja kmalu tudi slovenski česen in čebula
Foto: Mercator

Za Kmetijsko-gozdarsko zadrugo Sloga iz Kranja je uspešno leto, saj so prihodke povečali za 10 odstotkov, na 33 milijonov evrov. Tudi letos bi jih radi ponovili. Hkrati napovedujejo, da bodo širili ponudbo pod blagovno znamko Polonca.

»Očiščen in opran krompir v 2,5-kilogramskih vrečah že tržimo pod blagovno znamko Polonca, kmalu pa bomo ločili sorte za pečenje od krompirja, ki je primernejši za kuhanje. Blagovni znamki Polonca bomo dodali tudi slovenski česen in čebulo. Proti koncu leta, najpozneje pa prihodnje leto bomo to znamko razširili še na drugo gomoljasto zelenjavo,« napoveduje Jurij Gerbič, vodja prodaje v KGZ Sloga. Novosti pod znamko Polonca bodo opazili kupci Spara, Mercatorja in Tuša.

Odkupijo 15 odstotkov slovenskega mleka

KGZ Sloga, ki s približno 430 člani in 75 zaposlenimi sodi med večje zadruge pri nas, največ prihodkov ustvari z mlekom. Po oceni Jurija Gerbiča, vodje prodaje, odkupijo 12 milijonov litrov mleka na leto, kar je okoli 15 odstotkov vsega slovenskega mleka. Za prodajo poskrbi Mlekop, ki so ga za enotno trženje mleka ustanovile gorenjske zadruge. Mlekop prodaja mleko slovenskim mlekarnam, izvaža pa ga zlasti v Italijo.

Se tudi njihovi kmetje bojijo nižjih odkupnih cen mleka v tem letu? »Mlekarne nižjih cen še niso uradno napovedale, bi pa to močno vplivalo na letošnje poslovanje naše zadruge, ki z odkupom kmetijskih pridelkov ustvari največ prihodkov,« pravi Gerbič.

Poleg mleka zadruga odkupuje tudi živino, žito, les, krompir in zelenjavo. Odkupijo največ goveda, v Prekmurju tudi prašiče. Živino prodajo slovenskim klavnicam in mesnopredelovalni industriji, pa tudi v Avstrijo in občasno v Italijo.

30-odstotni skok prodaje kmečkih dobrot pod znamko Slogina špajza

»Odkupne cene živine ne rastejo, skok cen je bil lani le pri mleku in žitih,« dodaja Gerbič. Veliko kmetij se ukvarja z živinorejo – deloma zaradi tradicije, deloma zaradi hribovitih predelov, ki niso primerni za pridelavo česa drugega. Ali kmetje razmišljajo, da bi se iz živinoreje preusmerili v kaj bolj donosnega, kot je pridelava zelenjave? »Živinoreje ne opuščajo, ampak začenjajo gojenje zelenjave. To opažamo pri veliko močnih mlekarskih kmetijah na Gorenjskem. Vse več kmetij dodaten zaslužek išče tudi v predelavi in neposredni prodaji svojih izdelkov,« odgovarja Gerbič. Živila s kmetij zadruga v svojih trgovinah že prodaja v posebnih kotičkih pod skupno znamko Slogina špajza. S prodajo so zadovoljni, lani je zrasla za 30 odstotkov.

Z Johnom Deerom so se širili na vzhod

Poleg odkupa živine in kmetijskih pridelkov ima zadruga mrežo trgovin za kmete in vrtičkarje, tretja veja pa je prodaja kmetijske mehanizacije, saj so glavni zastopnik za John Deere. »S temi stroji smo vodilni v gozdarstvu, nove kupce iščemo tudi v komunali,« dodaja Gerbič. Prav to zastopstvo jih je pripeljalo do tega, da so se pred dobrimi desetimi leti razširili na vzhod države.

Prvi korak je bil nakup prodajalne v Beltincih, kjer zdaj deluje Slogin kmetijsko-tehnični center. »Širitev na vzhod sovpada s časom, ko smo postali glavni zastopnik za kmetijsko mehanizacijo John Deere, svojo prodajno mrežo pa smo razširili,« razlaga Gerbič. Pred desetimi leti so si pripojili Kmetijsko zadrugo Dravsko polje, kjer imajo okoli 60 kmetij za člane, dve trgovini in odkupno mesto.

Prihodki zrasli za 10 odstotkov

S finančnimi težavami so se v zadrugi Sloga srečali pred štirimi leti. Pod novim vodstvom so se postavili na noge – optimizirali poslovanje, zaradi manjše prodaje zaprli nekaj trgovin, obdržali pa so donosna prodajna mesta. Nimajo finančnih bremen iz preteklosti, z lanskim poslovanjem so zelo zadovoljni. »Pri prodaji kmetijske mehanizacije je bila velika rast, spodbudile so jo stabilne cene kmetijskih pridelkov. Predlanskim smo imeli 29 milijonov evrov prihodkov, lani pa že 33 milijonov. Če bomo tudi letos enako poslovali, bomo dosegli cilj,« še pravi Jurij Gerbič.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Glasujte za najboljši slovenski izdelek

Že tretje leto zapored imate možnost, da izberete najboljši prehranski izdelek po izboru kupcev

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Kmetijske znanosti v Sloveniji na pragu odličnosti

Slovenski center odličnosti za kmetijske znanosti bo izboljšal raziskovalno in inovacijsko učinkovitost slovenskega kmetijskega sektorja.

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bo Gurs z indeksiranjem spremenil vrednost kmetijskih zemljišč 2

Pri letošnji indeksaciji se bodo vrednosti kmetijskih zemljišč na Primorskem znižale za 10 odstotkov, na Goričkem, v Pomurju in...

AGROBIZ
Novice
Novice EU ima milijone za projekte, s katerimi se kmetije prilagodijo na podnebne spremembe

Kmalu bo objavljen prvi razpis za evropska partnerstva za inovacije

AGROBIZ
Novice
Novice Delo: Telekom in Modra zavarovalnica skupaj nad Deželno banko Slovenije?

"Prihodki od klasičnih telekomunikacij upadajo, zato operaterji iščemo nove vire prihodkov, tudi na področju finančnih storitev," so...

AGROBIZ
Novice
Novice Četrtina Deželne banke Slovenije v roke AŽK

Kapitalska zadruga je za najugodnejšega ponudnika za svojih 25 odstotkov in eno delnico v Deželni banki Slovenija (DBS) izbrala skupno...

AGROBIZ
Novice
Novice Mlekarna Planika povečuje proizvodnjo sirov in izvoz

Prihodke so lani povečali za 700 tisoč evrov, letos pa bodo rasli z novimi naročili iz Italije

AGROBIZ
Novice
Novice Pogled v leto 2018

Cene kmetijskih pridelkov naj bi letos rasle