Mlinotest spodbuja vipavske kmete, da sejejo več koruze poltrdinke Mlinotest spodbuja vipavske kmete, da sejejo več koruze poltrdinke Kmetom, ki se bodo odločili za partnersko kmetovanje, bodo v Mlinotestu pokrili strošek semena; če kmetje koruzo sejejo na najmanj treh hektarjih, jim pri odkupu že zagotavljajo plačilo v 30 dneh.
Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko pa prodajajo v domači prodajalni na kmetiji
Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Pričakuje, da bo agencija za varstvo konkurence primere domnevno nepoštenih trgovinskih praks razrešila v razumnem roku, ne čez dve ali tri leta
Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev  Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev Na Štajerskem se je 12 sadjarjev, zadrug in podjetij že povezalo in registriralo organizacijo proizvajalcev Pohorka
Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že obirajo prve zgodnje sorte

(video, foto) Gostilna, ki pospešuje podkumsko ekonomijo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Lojze Čop dodaj
Dobro jutro dodaj
Josip Broz dodaj
 
Čas branja: 3 min
07.03.2018  00:15
Iz domačije in poznejše gostilne v Podkumu nad Zagorjem so Čopovi naredili poslovno središče vasi.
(video, foto) Gostilna, ki pospešuje podkumsko ekonomijo
Zgodovina družine Lojzeta Čopa od 18. stoletja je zapisana v knjigi tradicionalnega dizajna.
Foto: Borut Hočevar

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Lojze Čop dodaj
Dobro jutro dodaj
Josip Broz dodaj

Čopovi imajo pošto, restavracijo, vinotoč, trgovino z mešanim blagom. Pospešujejo turizem, ustvarili so delovna mesta in sodelujejo s približno 50 okoliškimi družinami.

V glavni objekt so vložili približno milijon evrov, pojasnjuje Lojze Čop. Zaposlili so osem domačinov, občasno jih sodeluje še 25. Poleg tega ponujajo pecivo, ki ga je spekla ena od sosed. V trgovini so naprodaj izdelki vaščanov: leseni krožniki in samoreznice, unikatni nakit, mesni izdelki in drugo. Z lokalnim prebivalstvom si po načelu blagovne menjave izmenjujejo pridelke, domače dobrote, sadje, gobe, gozdne sadeže in drugo, kar bi morda krajanom sicer šlo v nič.

Za posel je pomembna zgodba

K poslovnemu uspehu je pripomoglo več dejavnikov. Prvič, družinska tradicija, v kateri se prepletajo podjetnost, gostinske in komunikacijske veščine. Lojze je predstavnik tretje generacije gostincev in 14. evidentirane generacije gospodarjev.

Veliko je pomagala tudi Lojzetova medijska prepoznavnost. Sedmo leto sodeluje kot kuhar v televizijski oddaji Dobro jutro. »Ljudje vedo, h komu pridejo, in imajo zaupanje,« pravi mladi direktor, ki se kljub zvezdništvu oprime vsakršnega dela.

Pomembna lastnost je tudi ustvarjanje zgodbe. »Danes šteje zgodba,« pravi Lojze Čop. In zgodbe zna povedati. Na primer o tem, kdo je pridelal ali pripravil jed in iz česa je narejena. »Veliko sreče,« se poheca, ko postreže z gobovo juho.

Že izbira jedi je zgodba. Iz zasavskih podjetij pogosto pripeljejo na kosilo tuje poslovne partnerje in naročijo z besedami: »Vi že veste, kaj bomo jedli.« To je dober občutek, v pripravo jedi vložiš dušo in to se pozna na okusu, pojasnjuje najmlajši kuharski mojster v Sloveniji.

Navdih iz družinske tradicije

Zgodbe črpajo tudi iz družinske tradicije. Predniki so se preselili v Podkum v 18. stoletju, tu je stal Valvasorjev lovski dvorec, še danes pa tu živijo graščaki. V restavraciji so zato pripravili viteško dvorano. V njej so viteški oklepi, ki jih je posebej zanje skoval kovač iz bližnjega Svibnega, kar je še en primer pospeševanja lokalnega gospodarstva.

Zgodovina je tudi navdih za oblikovanje ponudbe, na primer pri cateringu, kjer lahko postrežejo v grajski oblačilih in na grajskem inventarju, na primer na mečih. Vendar pa, »če želiš večkrat delati za istega gosta, moraš spremeniti zgodbo«. Zato imajo več slogov postrežb, poleg grajske tudi meščansko, kmečko, rudarsko, ples v maskah in klasično postrežbo v različnih odtenkih. Catering sicer pomeni približno 30 odstotkov prihodkov Čopovih.

Pri Čopovih se rojevajo številne zgodbe. Pripravili so lov­ski muzej. Kakopak, stari oče je bil šef lovske družine. Na ogled je tudi muzej starih predmetov, ki so jih uporabljali predniki in sosedje. Med drugim so v isti sobi verske podobe in slika Josipa Broza. »Tako so takrat živeli, oboje je bilo pri hiši,« pojasni Lojze.

Za piknike in različne dogodke so pripravili kozolec. Senik bodo preuredili v prostor za spanje na senu, ponudili pa bodo tudi prenočevanje v postelji, postavljeni v sadovnjak.

Gostilna, ki zna presenetiti

Turizem se namreč širi v Zasavju. »Ljudje nas ne prepoznavajo več kot onesnažen kraj s težko industrijo, temveč kot območje z lepo naravo, kjer se lahko ukvarjajo s pohodništvom, konjeništvom, splavarjenjem, si ogledajo številne znamenitosti.«

Lojze, ki je bil tri leta član slovenske kuharske reprezentance, je oblikoval tudi zgodbo slovenskega kuharja: »Ponosni moramo biti na to, kar imamo. Povedati moramo, da smo majaron vzgojili doma, da smo živali krmili z doma pridelano hrano, da se z njimi pogovarjamo. Povedati moramo, da je vse pripravljeno s srčnostjo. Gostje vedo, da me lahko vprašajo za recept.«

In dodatek Lojzeta poslovneža: »Nočemo biti znani ne kot vrhunska ne kot povprečna gostilna. Želimo biti znani kot gostilna, ki zna presenetiti goste.«


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis 70 kmetij se že predstavlja na spletni tržnici

E-tržnica se letos širi na Hrvaško, pozneje še v druge sosednje države

AGROBIZ
Novice
Novice Letos bo objavljenih 14 razpisov iz programa za razvoj podeželja

Kmetijsko ministrstvo poziva, da si pravočasno priskrbite vse papirje, ki jih potrebujete za prijavo na razpis

AGROBIZ
Novice
Novice Na štirih razpisih čaka dobrih 23 milijonov za kmetijstvo

Vloge na prvi razpis je mogoče oddati od 21. januarja, razpisi so odprti različno dolgo

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Država po novem financira pol premije za večino kmetijskih zavarovanj 2

Višje, in sicer 30-odstotno, je tudi sofinanciranje premij za zavarovanje živali pred boleznimi

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...