Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Podjetje Zorn Plus je na evropskem razpisu SME Instrument dobilo 50 tisoč evrov subvencije
Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Tudi o tem aktualnem vprašanju smo govorili na 6. Agrobiznis konferenci. Ni pa bil govor samo o izzivih – prepoznali smo tudi štiri zmagovalce, ki so s svojimi proizvodi prepričali strokovno komisijo ter bralce spletišča Finance in portala Agrobiznis
(video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 (video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 Ekološko oljčno olje, pridobljeno z ultrazvokom je najbolj inovativen izdelek, z regijsko kulinarično znamko Diši po Prekmurju je zadruga Granar postala najboljši podjetnik v kmetijstvu; Brodka je žganje iz presežkov kruha in tudi najboljši izdelek po izboru potrošnikov; podjetje G2O pa je za malo tipsko montažno ribogojnico z recirkulacijo vode dobilo posebno priznanje za inovativnost.
Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6. Agrobiznis konferenci v Ljubljani. Dobili bomo letošnjega najboljšega podjetnika v kmetijstvu, najbolj inovativen izdelek in najboljši izdelek po izboru porabnikov. Podelili bomo tudi posebno priznanje za inovativnost.
Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Milijon evrov dodatnega zaslužka bi pripeljali na Kras tako, da bi vse vino iz grozdja sorte refošk prodajali kot teran PTP za (najmanj) tri evre na liter

(video, foto) Gostilna, ki pospešuje podkumsko ekonomijo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Lojze Čop dodaj
Dobro jutro dodaj
Josip Broz dodaj
 
Čas branja: 3 min
07.03.2018  00:15
Iz domačije in poznejše gostilne v Podkumu nad Zagorjem so Čopovi naredili poslovno središče vasi.
(video, foto) Gostilna, ki pospešuje podkumsko ekonomijo
Zgodovina družine Lojzeta Čopa od 18. stoletja je zapisana v knjigi tradicionalnega dizajna.
Foto: Borut Hočevar

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Lojze Čop dodaj
Dobro jutro dodaj
Josip Broz dodaj

Čopovi imajo pošto, restavracijo, vinotoč, trgovino z mešanim blagom. Pospešujejo turizem, ustvarili so delovna mesta in sodelujejo s približno 50 okoliškimi družinami.

V glavni objekt so vložili približno milijon evrov, pojasnjuje Lojze Čop. Zaposlili so osem domačinov, občasno jih sodeluje še 25. Poleg tega ponujajo pecivo, ki ga je spekla ena od sosed. V trgovini so naprodaj izdelki vaščanov: leseni krožniki in samoreznice, unikatni nakit, mesni izdelki in drugo. Z lokalnim prebivalstvom si po načelu blagovne menjave izmenjujejo pridelke, domače dobrote, sadje, gobe, gozdne sadeže in drugo, kar bi morda krajanom sicer šlo v nič.

Za posel je pomembna zgodba

K poslovnemu uspehu je pripomoglo več dejavnikov. Prvič, družinska tradicija, v kateri se prepletajo podjetnost, gostinske in komunikacijske veščine. Lojze je predstavnik tretje generacije gostincev in 14. evidentirane generacije gospodarjev.

Veliko je pomagala tudi Lojzetova medijska prepoznavnost. Sedmo leto sodeluje kot kuhar v televizijski oddaji Dobro jutro. »Ljudje vedo, h komu pridejo, in imajo zaupanje,« pravi mladi direktor, ki se kljub zvezdništvu oprime vsakršnega dela.

Pomembna lastnost je tudi ustvarjanje zgodbe. »Danes šteje zgodba,« pravi Lojze Čop. In zgodbe zna povedati. Na primer o tem, kdo je pridelal ali pripravil jed in iz česa je narejena. »Veliko sreče,« se poheca, ko postreže z gobovo juho.

Že izbira jedi je zgodba. Iz zasavskih podjetij pogosto pripeljejo na kosilo tuje poslovne partnerje in naročijo z besedami: »Vi že veste, kaj bomo jedli.« To je dober občutek, v pripravo jedi vložiš dušo in to se pozna na okusu, pojasnjuje najmlajši kuharski mojster v Sloveniji.

Navdih iz družinske tradicije

Zgodbe črpajo tudi iz družinske tradicije. Predniki so se preselili v Podkum v 18. stoletju, tu je stal Valvasorjev lovski dvorec, še danes pa tu živijo graščaki. V restavraciji so zato pripravili viteško dvorano. V njej so viteški oklepi, ki jih je posebej zanje skoval kovač iz bližnjega Svibnega, kar je še en primer pospeševanja lokalnega gospodarstva.

Zgodovina je tudi navdih za oblikovanje ponudbe, na primer pri cateringu, kjer lahko postrežejo v grajski oblačilih in na grajskem inventarju, na primer na mečih. Vendar pa, »če želiš večkrat delati za istega gosta, moraš spremeniti zgodbo«. Zato imajo več slogov postrežb, poleg grajske tudi meščansko, kmečko, rudarsko, ples v maskah in klasično postrežbo v različnih odtenkih. Catering sicer pomeni približno 30 odstotkov prihodkov Čopovih.

Pri Čopovih se rojevajo številne zgodbe. Pripravili so lov­ski muzej. Kakopak, stari oče je bil šef lovske družine. Na ogled je tudi muzej starih predmetov, ki so jih uporabljali predniki in sosedje. Med drugim so v isti sobi verske podobe in slika Josipa Broza. »Tako so takrat živeli, oboje je bilo pri hiši,« pojasni Lojze.

Za piknike in različne dogodke so pripravili kozolec. Senik bodo preuredili v prostor za spanje na senu, ponudili pa bodo tudi prenočevanje v postelji, postavljeni v sadovnjak.

Gostilna, ki zna presenetiti

Turizem se namreč širi v Zasavju. »Ljudje nas ne prepoznavajo več kot onesnažen kraj s težko industrijo, temveč kot območje z lepo naravo, kjer se lahko ukvarjajo s pohodništvom, konjeništvom, splavarjenjem, si ogledajo številne znamenitosti.«

Lojze, ki je bil tri leta član slovenske kuharske reprezentance, je oblikoval tudi zgodbo slovenskega kuharja: »Ponosni moramo biti na to, kar imamo. Povedati moramo, da smo majaron vzgojili doma, da smo živali krmili z doma pridelano hrano, da se z njimi pogovarjamo. Povedati moramo, da je vse pripravljeno s srčnostjo. Gostje vedo, da me lahko vprašajo za recept.«

In dodatek Lojzeta poslovneža: »Nočemo biti znani ne kot vrhunska ne kot povprečna gostilna. Želimo biti znani kot gostilna, ki zna presenetiti goste.«


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako diha trg kmetijskih in gozdarskih strojev

Kakšne traktorje in druge stroje kupujejo kmetje ter kaj se dogaja s cenami, smo preverili na novem sejmu kmetijske in gozdarske...

AGROBIZ
Novice
Novice Reportaža: Kljub snegu cveti prodaja domače zelenjave z ljubljanskih kmetij 1

Pot dobrot vas popelje na 23 kmetij na obrobju Ljubljane – v Savljah, Klečah in na Ježici, kjer lahko kupite vse od krompirja, kislega...

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij 1

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Dileme ekološkega sadjarja: kako dobiti pravo sorto jabolk 5

»To, kar je dobrega na evropskem trgu, ni dosegljivo za nas vrtičkarje,« pravi Janez Trstenjak

AGROBIZ
Novice
Novice Humko bo zagnal proizvodnjo ob največjem zaporu v jugovzhodni Evropi

Zraven zapora v Sremski Mitrovici bodo proizvajali humus, substrate in gnojila

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? 4

Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6....