Kaj je Šarčeva vlada dosegla na področju kmetijstva v prvih stotih dneh Kaj je Šarčeva vlada dosegla na področju kmetijstva v prvih stotih dneh Vlada Marjana Šarca je objavila poročilo o tem, kaj so naredili v prvih stotih dneh; povzemamo dosežke na področju kmetijstva
Ribogojnica Fonda proda največ rib prav za božič Ribogojnica Fonda proda največ rib prav za božič Doslej so prodali od 50 do 60 ton rib na leto, prihodnje leto jih bodo sto ton, nove trge že iščejo; poleg brancinov imajo tudi orade
Kitajska kupila 500 tisoč ton ameriške soje Kitajska kupila 500 tisoč ton ameriške soje Sredin nakup 500 tisoč ton ameriške soje, za katero so kitajska podjetja plačala okoli 180 milijonov dolarjev (158 milijonov evrov), je prvi tovrsten nakup, odkar je ameriški predsednik Donald Trump uvedel carine na kitajski uvoz, na to pa je Kitajska odgovorila tudi z zaustavitvijo nakupa ameriške soje.
Kupci kupujejo domačo hrano, ker je dobra, pa tudi iz nostalgije Kupci kupujejo domačo hrano, ker je dobra, pa tudi iz nostalgije Povpraševanje po lokalni hrani s podeželja raste kljub nekaj višji ceni, pravi Fani Tomažič, poslovodja Mercatorjevega marketa v Murglah v Ljubljani
Napovedi za kmetijstvo v EU do 2030: kdo bo na boljšem in kdo na slabšem  Napovedi za kmetijstvo v EU do 2030: kdo bo na boljšem in kdo na slabšem Prihajajo boljši časi za alternativno pridelavo hrane, kot so lokalna, ekološka in druga certificirana živila, ki jih kupci vse bolj iščejo. Do leta 2030 bomo v EU pridelali več sladkorne pese, žita, beljakovinskih rastlin in oljčnega olja, večja bo tudi prireja mleka, perutninskega, ovčjega in kozjega mesa, napoveduje evropska komisija.

Bi šli po domačo hrano na splet?

Čas branja: 4 min
20.03.2018  14:13  Dopolnjeno: 21.03.2018 09:54
Ko se spletna tržnica domačih pridelkov farmhopping.com širi na vso Bolgarijo, smo pogledali, zakaj pri nas ni vseslovenske e-tržnice kmečke hrane
Bi šli po domačo hrano na splet?
To je hrana s kmetij, ki jo prek spletne tržnice jemdomace.si ponuja Razvojni informacijski center Slovenska Bistrica. Poleg te občine pokrivajo še območje Makol in Poljčan. Radi pa bi se širili tudi v Ljubljano.
Foto: RIC Slovenska Bistrica

Obveščaj me o novih člankih:  

Spletna platforma Farmhopping.com ponuja domačo hrano z več kot 90 malih in družinskih kmetij v Bolgariji. Še pred kratkim so jo dostavljali le v prestolnici Sofiji in mestu Plovdiv, po novem pa po vsej državi. Vključujejo le kmetije, ki kmetujejo trajnostno, ne uporabljajo pesticidov, konzervansov ali ojačevalcev okusa. Ljudem pripeljejo svežo hrano s kmetij, kmetom pa kupce za pošteno ceno, ki jo kmet sam postavi. Ponudba je pestra – od sadja in zelenjave, mlečnih izdelkov do rib, raznih delikates, piva, kruha in tudi domače naravne kozmetik, tinktur ...

Ko so predlani odprli prvo fizično trgovino v Sofiji, je letna prodaja zrasla za polovico. Dostava je plačljiva, naročeno hrano pripeljejo na dom, dostavi jo lahko kurirska služba ali kupci sami pridejo ponjo na enega od prevzemnih mest.

Pol milijona za rast

Za Farmhoppingom od leta 2012 stojijo prijatelji Mikhail Stanchev, Rossi Mitova in Ruslan Vakrilov, kasneje sta se jima pridružila še Orlin Radev in Alex Alexiev. Ekipa raste, njihove ambicije tudi. Njihov start-up je dobil veliko finančno injekcijo. Podprli so ga s pol milijona evri, od tega je sto tisoč vložil sklad tveganega kapitala Eleven, ki je financiran tudi z evropskim denarjem. Kako bi se njihova zgodba odvijala brez tako velike podpore, je drugo vprašanje.

Dobra ponudba, logistika in promocija odločajo o uspehu spletne prodaje hrane

Zakaj tudi pri nas ni spletne trgovine, ki bi domačo hrano s podeželja dostavljala po vsej državi, smo vprašali Tomaža Repnika iz Razvojno informacijskega centra Slovenska Bistrica (RIC Slovenska Bistrica). Pod njegovim okriljem deluje spletna tržnica jemdomace.si, ki jim je lani prinesla 60 tisoč evrov prihodkov. »Naše izkušnje s spletno tržnico, kjer svojo hrano trenutno prodaja blizu 40 kmetij pretežno iz občin Slovenska Bistrica, Poljčane, Makole in Rače-Fram, kažejo, da so glavne težave z logistiko, trženjem in stroški organizacije spletne prodaje,« pravi Repnik.

  1. Ponudba niha iz sezone v sezono. Da bi lokalno hrano s kmetij na drug način približali lokalnemu kupcu, so konec septembra 2013 odprli spletno tržnico z dostavo na dom. Začeli so s sezonskim sadjem in zelenjavo s kmetij. Kot so širili krog kmetij, je rasla tudi ponudba. »Pri sezonskih živilih so velika nihanja v obsegu ponudbe. Od marca do maja je na jemdomace.si najmanj sezonske ponudbe, zato smo dodali od sezone neodvisna živila, kot so kruh, sokovi, žita, marmelade, med …,« pravi Repnik.
  2. Malo ljudi, majhna vrednost prodaje. Spletna tržnica jemdomace.si je v prvi vrsti namenjena oskrbi javnih zavodov in 35 tisoč porabnikom v omenjenih treh občinah, hrano pa dostavijo še do 30 kilometrov oddaljenim kupcem, torej tudi v Maribor in Celje. A takšnih naročil je bolj malo. »V povprečnem mesecu dobimo za približno pet tisoč evrov naročil. Zavedamo se, da je pretežni del omenjenih občin podeželje, kar pomeni, da si ljudje zelenjavo pridelajo na vrtu in je zato ne kupujejo. V večjih mestih, kot je Ljubljana, bi lahko prodali več,« dodaja Repnik.
  3. Predraga logistika na druge konce države. Največ kupcev imajo iz občin Slovenska Bistrica, Makole in Poljčane. Razmišljali so tudi, kako bi vključili tudi kmetije iz vse Slovenije in z vzdržnimi stroški ne glede na vrednost naročila dostavo razširili tudi v Mursko Soboto, Ljubljano, Novo Gorico … »Za to bi potrebovali eno ali več skladišč in ažurno logistiko prek manjših poslovalnic v različnih krajih, kjer bi lahko kupci tudi prevzeli hrano. Potrebovali bi tudi dodatne kombije in večje število zaposlenih. Ti stroški bi bili preveliki glede na pričakovan obseg prodaje,« pojasnjuje Repnik. Po pošti pošljejo kupcem manj občutljiva živila, kot so lešniki, soja ali moke, to pa se pri svežem sadju in zelenjavi ne obnese. Za razvoz naročene hrane poskrbi RIC Slovenska Bistrica, ki deluje hkrati kot prevzemna točka za tistih nekaj kupcev, ki lokalno hrano sami prevzamejo.
  4. Ko prekineš promocijo, te kupci hitro pozabijo. Stalno trženje oziroma promocija je nujna, da po spletu kaj prodate. »Marsikdo na našem koncu ve za jemdomace.si, a če ga vsak teden ne spomnimo, da lahko do četrtka opoldne odda naročilo, ga pozabi oddati. Trgovci ga bombardirajo z letaki …,« opaža Repnik.
  5. Premajhne marže za širitev v druge regije. RIC Slovenska Bistrica od kmetov odkupi živila, ki jih po spletu naročijo kupci in jim izda račun. Je organizator spletne prodaje v pravem pomenu besede. »Širitev dostave v Ljubljano nas še vedno mika. Rešiti bi morali logistiko in dolgoročno trženje, zagotoviti prevzemne točke s skladiščem. Za to potrebujemo več denarja, marže, ki si jih obračunamo za organizacijo spletne prodaje, pa so premajhne, da bi se lahko širili,« še pravi Tomaž Repnik.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Kako je Puklavec Family Wines postal tehnološko najsodobnejša vinska klet

V digitalizacijo in nove tehnologije so od leta 2009 vložili 15,6 milijona evrov

AGROBIZ
Novice
Novice (video) V Slovenijo prihaja 3D-tiskalnik hrane nizozemskega start-upa byFlow 3

3D-tiskalnik hrane ponujajo zlasti gostincem, z njim pa lahko ustvarijo okusen obrok tudi za starejše, ki s težavo uživajo drugo, tršo...

AGROBIZ
Novice
Novice Škotski BSW za megažago že išče najpomembnejše kadre 7

Škotska žaga se bo o odkupu hlodovine obrnila tudi na zasebne lastnike gozdov, žagan les pa bi odkupovala tudi od domačih žag in ga...

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Kmetije se prepočasi tehnološko posodabljajo 5

Podnebne spremembe in potrebe po učinkovitejši pridelavi hrane jih silijo v prilagajanje in nakup novih tehnologij

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Brez robotov ni sodobnega kmetijstva 1

Pomagajo v vseh fazah pridelave, od izbire semen in sadik do vzgoje, spravila in pakiranja pridelkov

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije (video) Največ 3D-tiskalnikov hrane uporabljajo restavracije z Michelinovo zvezdico

Štirideset bolnišnic na Nizozemskem preizkuša, kako 3D-tiskalnik pomaga ljudem, ki imajo težave s požiranjem hrane

AGROBIZ
Nasveti
Nasveti Napovedi za kmetijstvo v EU do 2030: kdo bo na boljšem in kdo na slabšem

Prihajajo boljši časi za alternativno pridelavo hrane, kot so lokalna, ekološka in druga certificirana živila, ki jih kupci vse bolj...

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije (video) Z novimi tehnologijami pridobijo kmetje in zadruge, na koncu tudi kupci 3

Reportaža s 3. Agrobiznisovega tehnološko-investicijskega foruma