(video, foto) Je na kmetiji mogoče uporabiti množično financiranje? Poglejte v Jarenino! (video, foto) Je na kmetiji mogoče uporabiti množično financiranje? Poglejte v Jarenino! Kmetija Turinek ponuja zakup letine kot nekakšno obliko množičnega financiranja, kjer kupec plača pridelek za letino vnaprej, potem pa na kmetiji prevzema pridelke.
Toni Kukenberger: Z izdelki iz senenega mleka bi prodrli v turizem Toni Kukenberger: Z izdelki iz senenega mleka bi prodrli v turizem Naredijo premalo mlečnih izdelkov, da bi poleg Mercatorja prodrli v druge trgovske verige; zanimajo jih restavracije, saj se v turizmu iztrži več
Primorci so s kulinaričnim doživetjem navdušili Ljubljano Primorci so s kulinaričnim doživetjem navdušili Ljubljano Danes je v središču Ljubljane dišalo po Primorski - s pokušino dobrot iz mlečnih izdelkov, testenin, ribjih in mesnih jedi, mesnin, sveže zelenjave in sonca polnih vin se je predstavilo 11 primorskih živilcev in zadrug.
Kmetije bodo lahko ponujale tudi (celo)dnevno varstvo starejših Kmetije bodo lahko ponujale tudi (celo)dnevno varstvo starejših To novo obliko dopolnilne dejavnosti na kmetiji bodo prve kmetije vpeljale predvidoma čez leto dni v pilotnem projektu

Bi šli po domačo hrano na splet?

Čas branja: 4 min
20.03.2018  14:13  Dopolnjeno: 21.03.2018 09:54
Ko se spletna tržnica domačih pridelkov farmhopping.com širi na vso Bolgarijo, smo pogledali, zakaj pri nas ni vseslovenske e-tržnice kmečke hrane
Bi šli po domačo hrano na splet?
To je hrana s kmetij, ki jo prek spletne tržnice jemdomace.si ponuja Razvojni informacijski center Slovenska Bistrica. Poleg te občine pokrivajo še območje Makol in Poljčan. Radi pa bi se širili tudi v Ljubljano.
Foto: RIC Slovenska Bistrica

Spletna platforma Farmhopping.com ponuja domačo hrano z več kot 90 malih in družinskih kmetij v Bolgariji. Še pred kratkim so jo dostavljali le v prestolnici Sofiji in mestu Plovdiv, po novem pa po vsej državi. Vključujejo le kmetije, ki kmetujejo trajnostno, ne uporabljajo pesticidov, konzervansov ali ojačevalcev okusa. Ljudem pripeljejo svežo hrano s kmetij, kmetom pa kupce za pošteno ceno, ki jo kmet sam postavi. Ponudba je pestra – od sadja in zelenjave, mlečnih izdelkov do rib, raznih delikates, piva, kruha in tudi domače naravne kozmetik, tinktur ...

Ko so predlani odprli prvo fizično trgovino v Sofiji, je letna prodaja zrasla za polovico. Dostava je plačljiva, naročeno hrano pripeljejo na dom, dostavi jo lahko kurirska služba ali kupci sami pridejo ponjo na enega od prevzemnih mest.

Pol milijona za rast

Za Farmhoppingom od leta 2012 stojijo prijatelji Mikhail Stanchev, Rossi Mitova in Ruslan Vakrilov, kasneje sta se jima pridružila še Orlin Radev in Alex Alexiev. Ekipa raste, njihove ambicije tudi. Njihov start-up je dobil veliko finančno injekcijo. Podprli so ga s pol milijona evri, od tega je sto tisoč vložil sklad tveganega kapitala Eleven, ki je financiran tudi z evropskim denarjem. Kako bi se njihova zgodba odvijala brez tako velike podpore, je drugo vprašanje.

Dobra ponudba, logistika in promocija odločajo o uspehu spletne prodaje hrane

Zakaj tudi pri nas ni spletne trgovine, ki bi domačo hrano s podeželja dostavljala po vsej državi, smo vprašali Tomaža Repnika iz Razvojno informacijskega centra Slovenska Bistrica (RIC Slovenska Bistrica). Pod njegovim okriljem deluje spletna tržnica jemdomace.si, ki jim je lani prinesla 60 tisoč evrov prihodkov. »Naše izkušnje s spletno tržnico, kjer svojo hrano trenutno prodaja blizu 40 kmetij pretežno iz občin Slovenska Bistrica, Poljčane, Makole in Rače-Fram, kažejo, da so glavne težave z logistiko, trženjem in stroški organizacije spletne prodaje,« pravi Repnik.

  1. Ponudba niha iz sezone v sezono. Da bi lokalno hrano s kmetij na drug način približali lokalnemu kupcu, so konec septembra 2013 odprli spletno tržnico z dostavo na dom. Začeli so s sezonskim sadjem in zelenjavo s kmetij. Kot so širili krog kmetij, je rasla tudi ponudba. »Pri sezonskih živilih so velika nihanja v obsegu ponudbe. Od marca do maja je na jemdomace.si najmanj sezonske ponudbe, zato smo dodali od sezone neodvisna živila, kot so kruh, sokovi, žita, marmelade, med …,« pravi Repnik.
  2. Malo ljudi, majhna vrednost prodaje. Spletna tržnica jemdomace.si je v prvi vrsti namenjena oskrbi javnih zavodov in 35 tisoč porabnikom v omenjenih treh občinah, hrano pa dostavijo še do 30 kilometrov oddaljenim kupcem, torej tudi v Maribor in Celje. A takšnih naročil je bolj malo. »V povprečnem mesecu dobimo za približno pet tisoč evrov naročil. Zavedamo se, da je pretežni del omenjenih občin podeželje, kar pomeni, da si ljudje zelenjavo pridelajo na vrtu in je zato ne kupujejo. V večjih mestih, kot je Ljubljana, bi lahko prodali več,« dodaja Repnik.
  3. Predraga logistika na druge konce države. Največ kupcev imajo iz občin Slovenska Bistrica, Makole in Poljčane. Razmišljali so tudi, kako bi vključili tudi kmetije iz vse Slovenije in z vzdržnimi stroški ne glede na vrednost naročila dostavo razširili tudi v Mursko Soboto, Ljubljano, Novo Gorico … »Za to bi potrebovali eno ali več skladišč in ažurno logistiko prek manjših poslovalnic v različnih krajih, kjer bi lahko kupci tudi prevzeli hrano. Potrebovali bi tudi dodatne kombije in večje število zaposlenih. Ti stroški bi bili preveliki glede na pričakovan obseg prodaje,« pojasnjuje Repnik. Po pošti pošljejo kupcem manj občutljiva živila, kot so lešniki, soja ali moke, to pa se pri svežem sadju in zelenjavi ne obnese. Za razvoz naročene hrane poskrbi RIC Slovenska Bistrica, ki deluje hkrati kot prevzemna točka za tistih nekaj kupcev, ki lokalno hrano sami prevzamejo.
  4. Ko prekineš promocijo, te kupci hitro pozabijo. Stalno trženje oziroma promocija je nujna, da po spletu kaj prodate. »Marsikdo na našem koncu ve za jemdomace.si, a če ga vsak teden ne spomnimo, da lahko do četrtka opoldne odda naročilo, ga pozabi oddati. Trgovci ga bombardirajo z letaki …,« opaža Repnik.
  5. Premajhne marže za širitev v druge regije. RIC Slovenska Bistrica od kmetov odkupi živila, ki jih po spletu naročijo kupci in jim izda račun. Je organizator spletne prodaje v pravem pomenu besede. »Širitev dostave v Ljubljano nas še vedno mika. Rešiti bi morali logistiko in dolgoročno trženje, zagotoviti prevzemne točke s skladiščem. Za to potrebujemo več denarja, marže, ki si jih obračunamo za organizacijo spletne prodaje, pa so premajhne, da bi se lahko širili,« še pravi Tomaž Repnik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nasveti
Nasveti Juhu, birokratske poenostavitve za kmete!

Naredili smo seznam nekaj davčnih in birokratskih poenostavitev za kmete, pridelovalce domačih izdelkov, tudi žganja

AGROBIZ
Novice
Novice 10 zvezd kmetijskega sejma Agra 4

Reportaža s 56. mednarodnega kmetijsko-živilskega sejma v Gornji Radgoni

AGROBIZ
Novice
Novice Komentar: Opuščanje industrijske živinoreje je strel v koleno 69

Pozivi veganov h krčenju industrijske živinoreje bi škodili kmetijstvu, ne morejo pa rešiti okolja

AGROBIZ
Novice
Novice Zakaj država ščiti goljufive preprodajalce sadja in zelenjave? 14

Že vrsto let je zlorab slovenskega "državljanstva" največ pri jagodah, češnjah, breskvah in špargljih, ki so naprodaj na stojnicah ob...

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije S sistemom recirkulacije porabite dosti manj vode za gojenje rib

Tipska montažna do 50 kvadratnih metrov velika ribogojnica s sistemom recirkulacije za gojenje severnoafriškega čopovca (soma), ki jo...

AGROBIZ
Novice
Novice Sladke skrbi sadjarjev: letina je odlična, pa bodo vse prodali in po kakšni ceni?

Lani in predlanskim so sadjarji zaradi pozebe utrpeli veliko škodo; letos je drugače, sadja je dovolj, prav tako raste izvoz

AGROBIZ
Novice
Novice Žagarji in predelovalci lesa se utapljajo v naročilih 2

Da bi ujeli razvojni zaostanek, bi jim pomagale državne podpore, kakršne se obetajo škotskemu BSW za zagon največje žage na Gomilskem

AGROBIZ
Novice
Novice Mehiški kmetje krivijo Volkswagen za sušo 1

Volkswagen s posebnimi topovi razbija oblake, ki lahko prinesejo točo, da bi s tem zaščitil nove avtomobile, parkirane ob tovarni v...