Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo Ste vedeli, da lahko lokalni mesarji le četrtino svojega blaga prodajo gostilnam? Tudi sami niso, dokler jih niso zalotili inšpektorji vseh vrst; preverjamo birokratske neumnosti za mesarje in tudi za druge trgovce z živili
Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom Občine že imajo možnost, da komunalni prispevek za rastlinjake znižajo oziroma ga delno ali v celoti oprostijo, ministrstvo za okolje in prostor posebnega zakona o tem ne bo predlagalo
(video) Katere korake bo treba narediti za večjo povezanost kmetijstva in turizma (video) Katere korake bo treba narediti za večjo povezanost kmetijstva in turizma Vizija razvoja za slovenski turizem je, da Slovenija postane prepoznavna kot zelena, aktivna in zdrava butična destinacija. In v tej viziji najdeta svoj prostor tudi kmetijstvo in naprej kulinarika.
Dodana vrednost v turizmu: Lokalne surovine Dodana vrednost v turizmu: Lokalne surovine Na okrogli mizi v okviru 1. konference Povezovanje turizma in kmetijstva so sogovorniki razpravljali, kako lahko gostinec ustvari dodano vrednost in prepoznavnost s sodelovanjem z lokalnimi dobavitelji.
Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij Kmetijsko ministrstvo želi s spodbujanjem nekmetijskih dejavnosti na kmetijah krepiti podjetništvo ter s tem ohranjati in ustvarjati nova delovna mesta

Mercator išče nove dobavitelje inovativnih suhih živil s podeželja

Čas branja: 3 min
04.04.2018  16:06  Dopolnjeno: 05.04.2018 11:09
Več kot tisoč domačih dobrot ima širok krog kupcev, projekt Radi imamo domače se lepo razvija
Mercator išče nove dobavitelje inovativnih suhih živil s podeželja
Foto: Aleš Beno

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Pred dvema letoma je Mercator zagnal projekt Radi imamo domače in v večino svojih trgovin kot dobavitelje povabil kmete, zadruge in druge manjše ponudnike lokalne hrane. Tako so kupcem približali več kot tisoč domačih dobrot, ki jih je bilo prej mogoče kupiti le na tržnici. Prodaja presega odstotek celotne prodaje, v Mercatorju so zadovoljni. »Še vedno smo odprti zlasti za inovativna domača živila iz suhega programa z zanimivo zgodbo, ki pritegne kupce,« poudarja izvršni direktor nabave Brane Micić.

Prodaja hrane s podeželja nad pričakovanji

»Večino kmetij in malih proizvajalcev hrane smo v naše trgovine pripeljali na novo, ponudbo izdelkov zadrug pa povečali. Od takrat se projekt Radi imamo domače lepo razvija in presega začetna pričakovanja,« dodaja.

Začeli so z 800 vrstami lokalnih živil na polici, zdaj jih je že več kot tisoč, dobavlja pa jih 20 zadrug in več kot sto kmetij ter drugih manjših proizvajalcev. Za kupca so ta živila višje kakovosti zaradi krajših transportnih poti in bližine proizvodnje oziroma pridelave. Poleg tega s ponudbo Radi imamo domače podpirajo domačo lokalno proizvodnjo in njen razvoj.

Na začetku so z domačo hrano komaj zapolnili posebne hladilnike in prodajne kotičke, v dveh letih pa je ponudba skokovito zrasla. Več je zlasti mlečnih, mesnih in mlevskih izdelkov, sokov in testenin. »Ko smo lokalnim dobaviteljem pomagali do večjega kroga kupcev, smo jih spodbudili, da bolj pogumno razmišljajo o svoji prihodnosti. Ustvarili smo možnost, da se vidijo na policah največjega trgovca, s tem pa lažje načrtujejo vlaganja v razvoj in širjenje proizvodnje ter nova delovna mesta na podeželju,« pravi.

Prevladujejo sveža domača živila

Dve tretjini živil iz ponudbe Radi imamo domače sta iz tako imenovanega svežega programa, tretjina pa iz suhega. Poglejmo še najbolje prodajana domača sveža in suha živila v dveh letih – od decembra 2016 do januarja 2018. Med svežimi domačimi živili so v tem času prodali največ mesnih izdelkov, sirov, jajc, jogurtov, živalskih maščob in namazov. Pri suhem programu s podeželja pa so bili najbolj priljubljeni domači keksi, olja, moka, mlevski izdelki in testenine.

V Mercatorju si želijo novih lokalnih dobaviteljev zlasti v suhem programu, saj je različnih vrst svežih živil s podeželja že dovolj. Še posebej spodbujajo razvoj pridelave in predelave ekoloških živil. »Veseli smo, ko najbolje prodajane domače dobrote iz posebnih prodajnih kotičkov in hladilnikov premestimo na tako imenovano redno polico. Z močno promocijsko kampanjo je domača hrana v Mercatorju postala tako prepoznana, da kupci, ki pridejo po domač jogurt, natančno vedo, kam se morajo v svoji trgovini obrniti, da ga najdejo,« razlaga Micić. V supermarketih, ki so manjši, je izbira lokalne hrane s podeželja omejena zaradi prostorskih zmogljivosti, v hipermarketih pa je izbor res širok. Največja ponudba iz vseh regij je v hipermarketu Mercator Šiška v Ljubljani.

Prepoznaven projekt Radi imamo domače

Poleg prodajne police lokalnim dobaviteljem ponujajo tudi pomoč pri pravilnem označevanju živil in trženje pod blagovno znamko Radi imamo domače, ki je že dobro znana. Prepoznavnost so dosegli s prepletom krovne promocije projekta in promoviranjem posameznih kategorij, denimo kmečkih sirov, pa tudi dobaviteljev samih v spletnih in TV-oglasih. »Prodajo uspešno pospešujemo tudi s pokušinami v trgovinah in predstavitvami v Mercatorjevem letaku, kjer je ena stran vedno rezervirana za Radi imamo domače,« poudarja Micić.

Projekt so pripeljali do te ravni, da ga le še vzdržujejo in pazljivo izbirajo nove dobavitelje. »Iščemo še kaj inovativnega zlasti iz suhega programa. Primer za to je denimo medeno testo za hitro pripravo medenjakov, ki ga delajo v družinskem podjetju Perger 1757 in je leta 2016 na Agrobiznisu zmagalo kot najinovativnejše živilo,« razlaga Micić.

Pri svežem programu so ponudbo zaokrožili z zanimivimi okusi jogurtov, kmečkim maslom, kislo smetano, kozjimi in ovčjimi siri. Vpeljali so celo seneno mleko in sire iz senenega mleka, ki pomeni korak naprej v ekološki prireji, saj je višje kakovosti zaradi krme. Tu je koruzna ali travna silaža prepovedana, v krmi mora prevladovati seno ali sveža trava s paše, obroke lahko dopolnijo z žiti in oljnimi tropinami.

Lokalna hrana se širi v druge regije

Novi kupci so kar nekaj lokalnih dobaviteljev spodbudili, da so ponudbo povečali. »Ni malo dobaviteljev, ki so prodajo z nekaj trgovin v svoji bližini razširili v druge slovenske regije. Rastejo bodisi z večanjem obsega proizvodnje bodisi z novimi živili,« pravi Micić. Opaža, da kupci vse bolj posegajo po domači hrani, zlasti v hipermarketih, kamor hodimo po večje nakupe in kjer je izbira domače hrane največja.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Članki
Članki Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom 4

Občine že imajo možnost, da komunalni prispevek za rastlinjake znižajo oziroma ga delno ali v celoti oprostijo, ministrstvo za okolje...

AGROBIZ
(intervju) Hiša Franko nabavlja živila pri več kot sto manjših lokalnih pridelovalcih

Z Majo Pak, direktorico Slovenske turistične organizacije (STO), smo se pogovarjali o prizadevanjih, da bi Slovenija v prihodnjih letih...

AGROBIZ
Dež ni le zoprn – podražil nam bo življenje! Kaj nam je že, kaj nam bo še? 3

»Gledamo simptome naravne katastrofe,« trenutne razmere v poljedeljstvu opiše šef koprske zadruge Agraria.

AGROBIZ
Novice
Novice Recept za uspeh najboljše turistične kmetije v Evropi

Po izboru bralcev Guardianovega spletnega portala je bila ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti izbrana za najboljšo...

AGROBIZ
Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij

Kmetijsko ministrstvo želi s spodbujanjem nekmetijskih dejavnosti na kmetijah krepiti podjetništvo ter s tem ohranjati in ustvarjati nova...

AGROBIZ
Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo 2

Ste vedeli, da lahko lokalni mesarji le četrtino svojega blaga prodajo gostilnam? Tudi sami niso, dokler jih niso zalotili inšpektorji...

AGROBIZ
Tako so Kobariški muzej, Mlekarna Planika in Fundacija Pot miru skupaj ustvarili butično doživetje

Pripoved vojaka s soške fronte je čisto nova oblika doživetja, ki v dolino reke Soče uvaja ekskluzivno petzvezdično ponudbo. Produkt...

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj mora turistična kmetija ponuditi svojim gostom za najvišjo oceno na Tripadvisorju?

Ekološka idila na Pohorju, ki deluje skladno s filozofijo samooskrbe in ekološke pridelave, ponuja gostom celostno izkušnjo življenja v...