Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Podjetje Zorn Plus je na evropskem razpisu SME Instrument dobilo 50 tisoč evrov subvencije
Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Tudi o tem aktualnem vprašanju smo govorili na 6. Agrobiznis konferenci. Ni pa bil govor samo o izzivih – prepoznali smo tudi štiri zmagovalce, ki so s svojimi proizvodi prepričali strokovno komisijo ter bralce spletišča Finance in portala Agrobiznis
(video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 (video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 Ekološko oljčno olje, pridobljeno z ultrazvokom je najbolj inovativen izdelek, z regijsko kulinarično znamko Diši po Prekmurju je zadruga Granar postala najboljši podjetnik v kmetijstvu; Brodka je žganje iz presežkov kruha in tudi najboljši izdelek po izboru potrošnikov; podjetje G2O pa je za malo tipsko montažno ribogojnico z recirkulacijo vode dobilo posebno priznanje za inovativnost.
Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6. Agrobiznis konferenci v Ljubljani. Dobili bomo letošnjega najboljšega podjetnika v kmetijstvu, najbolj inovativen izdelek in najboljši izdelek po izboru porabnikov. Podelili bomo tudi posebno priznanje za inovativnost.

Mercator išče nove dobavitelje inovativnih suhih živil s podeželja

Čas branja: 3 min
04.04.2018  16:06  Dopolnjeno: 05.04.2018 11:09
Več kot tisoč domačih dobrot ima širok krog kupcev, projekt Radi imamo domače se lepo razvija
Mercator išče nove dobavitelje inovativnih suhih živil s podeželja
Foto: Aleš Beno

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Pred dvema letoma je Mercator zagnal projekt Radi imamo domače in v večino svojih trgovin kot dobavitelje povabil kmete, zadruge in druge manjše ponudnike lokalne hrane. Tako so kupcem približali več kot tisoč domačih dobrot, ki jih je bilo prej mogoče kupiti le na tržnici. Prodaja presega odstotek celotne prodaje, v Mercatorju so zadovoljni. »Še vedno smo odprti zlasti za inovativna domača živila iz suhega programa z zanimivo zgodbo, ki pritegne kupce,« poudarja izvršni direktor nabave Brane Micić.

Prodaja hrane s podeželja nad pričakovanji

»Večino kmetij in malih proizvajalcev hrane smo v naše trgovine pripeljali na novo, ponudbo izdelkov zadrug pa povečali. Od takrat se projekt Radi imamo domače lepo razvija in presega začetna pričakovanja,« dodaja.

Začeli so z 800 vrstami lokalnih živil na polici, zdaj jih je že več kot tisoč, dobavlja pa jih 20 zadrug in več kot sto kmetij ter drugih manjših proizvajalcev. Za kupca so ta živila višje kakovosti zaradi krajših transportnih poti in bližine proizvodnje oziroma pridelave. Poleg tega s ponudbo Radi imamo domače podpirajo domačo lokalno proizvodnjo in njen razvoj.

Na začetku so z domačo hrano komaj zapolnili posebne hladilnike in prodajne kotičke, v dveh letih pa je ponudba skokovito zrasla. Več je zlasti mlečnih, mesnih in mlevskih izdelkov, sokov in testenin. »Ko smo lokalnim dobaviteljem pomagali do večjega kroga kupcev, smo jih spodbudili, da bolj pogumno razmišljajo o svoji prihodnosti. Ustvarili smo možnost, da se vidijo na policah največjega trgovca, s tem pa lažje načrtujejo vlaganja v razvoj in širjenje proizvodnje ter nova delovna mesta na podeželju,« pravi.

Prevladujejo sveža domača živila

Dve tretjini živil iz ponudbe Radi imamo domače sta iz tako imenovanega svežega programa, tretjina pa iz suhega. Poglejmo še najbolje prodajana domača sveža in suha živila v dveh letih – od decembra 2016 do januarja 2018. Med svežimi domačimi živili so v tem času prodali največ mesnih izdelkov, sirov, jajc, jogurtov, živalskih maščob in namazov. Pri suhem programu s podeželja pa so bili najbolj priljubljeni domači keksi, olja, moka, mlevski izdelki in testenine.

V Mercatorju si želijo novih lokalnih dobaviteljev zlasti v suhem programu, saj je različnih vrst svežih živil s podeželja že dovolj. Še posebej spodbujajo razvoj pridelave in predelave ekoloških živil. »Veseli smo, ko najbolje prodajane domače dobrote iz posebnih prodajnih kotičkov in hladilnikov premestimo na tako imenovano redno polico. Z močno promocijsko kampanjo je domača hrana v Mercatorju postala tako prepoznana, da kupci, ki pridejo po domač jogurt, natančno vedo, kam se morajo v svoji trgovini obrniti, da ga najdejo,« razlaga Micić. V supermarketih, ki so manjši, je izbira lokalne hrane s podeželja omejena zaradi prostorskih zmogljivosti, v hipermarketih pa je izbor res širok. Največja ponudba iz vseh regij je v hipermarketu Mercator Šiška v Ljubljani.

Prepoznaven projekt Radi imamo domače

Poleg prodajne police lokalnim dobaviteljem ponujajo tudi pomoč pri pravilnem označevanju živil in trženje pod blagovno znamko Radi imamo domače, ki je že dobro znana. Prepoznavnost so dosegli s prepletom krovne promocije projekta in promoviranjem posameznih kategorij, denimo kmečkih sirov, pa tudi dobaviteljev samih v spletnih in TV-oglasih. »Prodajo uspešno pospešujemo tudi s pokušinami v trgovinah in predstavitvami v Mercatorjevem letaku, kjer je ena stran vedno rezervirana za Radi imamo domače,« poudarja Micić.

Projekt so pripeljali do te ravni, da ga le še vzdržujejo in pazljivo izbirajo nove dobavitelje. »Iščemo še kaj inovativnega zlasti iz suhega programa. Primer za to je denimo medeno testo za hitro pripravo medenjakov, ki ga delajo v družinskem podjetju Perger 1757 in je leta 2016 na Agrobiznisu zmagalo kot najinovativnejše živilo,« razlaga Micić.

Pri svežem programu so ponudbo zaokrožili z zanimivimi okusi jogurtov, kmečkim maslom, kislo smetano, kozjimi in ovčjimi siri. Vpeljali so celo seneno mleko in sire iz senenega mleka, ki pomeni korak naprej v ekološki prireji, saj je višje kakovosti zaradi krme. Tu je koruzna ali travna silaža prepovedana, v krmi mora prevladovati seno ali sveža trava s paše, obroke lahko dopolnijo z žiti in oljnimi tropinami.

Lokalna hrana se širi v druge regije

Novi kupci so kar nekaj lokalnih dobaviteljev spodbudili, da so ponudbo povečali. »Ni malo dobaviteljev, ki so prodajo z nekaj trgovin v svoji bližini razširili v druge slovenske regije. Rastejo bodisi z večanjem obsega proizvodnje bodisi z novimi živili,« pravi Micić. Opaža, da kupci vse bolj posegajo po domači hrani, zlasti v hipermarketih, kamor hodimo po večje nakupe in kjer je izbira domače hrane največja.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako diha trg kmetijskih in gozdarskih strojev

Kakšne traktorje in druge stroje kupujejo kmetje ter kaj se dogaja s cenami, smo preverili na novem sejmu kmetijske in gozdarske...

AGROBIZ
Novice
Novice Reportaža: Kljub snegu cveti prodaja domače zelenjave z ljubljanskih kmetij 1

Pot dobrot vas popelje na 23 kmetij na obrobju Ljubljane – v Savljah, Klečah in na Ježici, kjer lahko kupite vse od krompirja, kislega...

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...

AGROBIZ
Novice
Novice Dileme ekološkega sadjarja: kako dobiti pravo sorto jabolk 5

»To, kar je dobrega na evropskem trgu, ni dosegljivo za nas vrtičkarje,« pravi Janez Trstenjak

AGROBIZ
Novice
Novice Humko bo zagnal proizvodnjo ob največjem zaporu v jugovzhodni Evropi

Zraven zapora v Sremski Mitrovici bodo proizvajali humus, substrate in gnojila

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? 4

Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6....

AGROBIZ
Novice
Novice Možnosti za razmah ekološkega kmetijstva

Utrinki s petkove konference o ekološkem kmetijstvu