Ahac v Središču ob Dravi poleg skladišča napoveduje nova vlaganja  Ahac v Središču ob Dravi poleg skladišča napoveduje nova vlaganja Letos in prihodnje leto bodo v Središču ob Dravi investirali 1,3 milijona evrov
Podnebnim spremembam prednost v novi finančni perspektivi Podnebnim spremembam prednost v novi finančni perspektivi Prihodnja finančna perspektiva daje veliko prednost soočanju s podnebnimi spremembami, s sušo, točo, zmrzaljo, žledolomi, vetrolomi in drugimi ujmami, je povedala kmetijska ministrica Aleksandra Pivec.
Turistična ekološka kmetija Urška raste s povezovanjem Turistična ekološka kmetija Urška raste s povezovanjem Z drugimi pripravljajo skupne pakete za goste, ki bodo najprej bivali na eni, potem pa na drugi turistični kmetiji
Kmalu spletna prodaja sladkovodnih rib    Kmalu spletna prodaja sladkovodnih rib Jeseni jo bo zagnalo podjetje G2O, ki sodi med večje ribogojnice v Sloveniji

Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije

Čas branja: 2 min
05.04.2018  15:39  Dopolnjeno: 05.04.2018 16:47
Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije
Foto: Aleš Beno

Čokolade s prekmursko šunko, ajdovo kašo in bučnimi semeni iz čokoladnice Passero so zadnja novost pod znamko Diši po Prekmurju. To znamko, ki poleg prekmurske šunke in gibanice obsega še druga značilna živila z desetih kmetij v regiji, je za svoj hobi razvil uspešen podjetnik Janez Janko Kodila iz Markišavcev. Lani mu je prodaja Diši po Prekmurju prinesla 250 tisoč evrov od skupnih dobrih štirih milijonov evrov prihodkov.

Kot Toskana je tudi Prekmurje lahko ponosno na svojo kulinariko

»Idejo, da bi povezal male ponudnike prekmurske šunke in gibanice, sem dobil pred 20 leti. Kot Toskana slovi po svoji kulinariki, je lahko tudi Prekmurje ponosno na svojo tradicionalno gastronomijo. Bolj bo znano po kulinariki in turizmu, lažja bo tudi prodaja gourmet mesnin Kodila, ki so moj glavni posel. Več uspešnih zgodb v regiji prinaša več koristi vsem, od vlaganj v razvoj in širjenje ponudbe do zaposlovanja ...,« pravi Kodila.

Od ideje o regijski kulinarični znamki do zadovoljive prodaje je bila dolga pot. Prvi korak je bila zaščita prekmurske šunke in gibanice. Šunka ima geografsko zaščiteno poreklo, gibanica pa evropsko zaščito recepture in tradicionalnega načina priprave. Drugi korak je bilo iskanje kmetov, ki bi v skupnem nastopu na trgu videli prednosti in bi ga tudi sofinancirali. Ta pristop je bil pred časom za mnoge nerazumljiv in ni zaživel. »To me ni ustavilo, še naprej sem kmete vabil na dogodke, kjer smo promovirali tipično prekmursko hrano. Na teh dogodkih so kmetje radi sodelovali in pospeševali prodajo, do bolj aktivne vloge pa jim ni bilo,« se spominja.

Izkušnje pri razvoju znamke Kodila so prenesli na regijsko znamko

Zato je pred štirimi leti spremenil filozofijo. »Diši po Prekmurju je postala regijska kolektivna znamka, prenesel sem jo na zadrugo Granar,« pravi Kodila. Zadruga odkupuje pristna kakovostna živila od lokalnih ponudnikov. Poskrbi za embalažo, kontrolo kakovosti, dizajn in celostno grafično podobo, trženje in logistiko. Največji kupec je Mercator.

»Od regijske znamke Diši po Prekmurju ne živim, ustvarjam pa zanimive stranske prihodke, ki počasi rastejo. Prednost tega modela je v več dobaviteljih denimo za bučno olje. Pri dobavi je manj tveganja in več prožnosti, ko povpraševanje poskoči, ob zamenjavi gospodarja na kmetiji ali pri nihanju kakovosti živil. Zanašanje na samo enega dobavitelja je preveč tvegano; če si nogo zlomi, lahko ostaneš brez 'vlečnega konja',« razlaga Janez Janko Kodila.

Zadruga Granar tipično lokalno hrano s kmetij prodaja po enakih kanalih, kot se prodajajo gourmet mesnine Kodila. Moko kupuje v Mlinarstvu Kolenko, čokolade pri Passeru, sokove in kis pri Gjergeku, bučno olje v oljarni Pojbič in Štesl, testenine, sušeno zelenjavo in čaje na ekosocialni kmetiji Korenika, bučna semena v oljarni Kocbek, med v čebelarstvu Bedek, žganja pri Toplaku, kekse pri Figaru … Še nekaj dobaviteljev pa imajo v rokavu, za rezervo.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nasveti
Nasveti Juhu, birokratske poenostavitve za kmete!

Naredili smo seznam nekaj davčnih in birokratskih poenostavitev za kmete, pridelovalce domačih izdelkov, tudi žganja

AGROBIZ
Novice
Novice Komentar: Opuščanje industrijske živinoreje je strel v koleno 69

Pozivi veganov h krčenju industrijske živinoreje bi škodili kmetijstvu, ne morejo pa rešiti okolja

AGROBIZ
Novice
Novice 10 zvezd kmetijskega sejma Agra 4

Reportaža s 56. mednarodnega kmetijsko-živilskega sejma v Gornji Radgoni

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije S sistemom recirkulacije porabite dosti manj vode za gojenje rib

Tipska montažna do 50 kvadratnih metrov velika ribogojnica s sistemom recirkulacije za gojenje severnoafriškega čopovca (soma), ki jo...

AGROBIZ
Novice
Novice Sladke skrbi sadjarjev: letina je odlična, pa bodo vse prodali in po kakšni ceni?

Lani in predlanskim so sadjarji zaradi pozebe utrpeli veliko škodo; letos je drugače, sadja je dovolj, prav tako raste izvoz

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis (video, foto) Je na kmetiji mogoče uporabiti množično financiranje? Poglejte v Jarenino!

Kmetija Turinek ponuja zakup letine kot nekakšno obliko množičnega financiranja, kjer kupec plača pridelek za letino vnaprej, potem pa...

AGROBIZ
Novice
Novice Na festivalu Top Vino prestižna svetovna vina

V ljubljanskem Cankarjevem domu bo 8. oktobra potekala druga izdaja festivala Top Vino, ki je pred dvema letoma navdušil obiskovalce s...

AGROBIZ
Novice
Novice Kmalu spletna prodaja sladkovodnih rib

Jeseni jo bo zagnalo podjetje G2O, ki sodi med večje ribogojnice v Sloveniji