Žagarji in predelovalci lesa se utapljajo v naročilih Žagarji in predelovalci lesa se utapljajo v naročilih Da bi ujeli razvojni zaostanek, bi jim pomagale državne podpore, kakršne se obetajo škotskemu BSW za zagon največje žage na Gomilskem
Zakaj država ščiti goljufive preprodajalce sadja in zelenjave? Zakaj država ščiti goljufive preprodajalce sadja in zelenjave? Že vrsto let je zlorab slovenskega "državljanstva" največ pri jagodah, češnjah, breskvah in špargljih, ki so naprodaj na stojnicah ob cestah, z njimi pa goljufi najbolj služijo
Pred trgatvijo je Klet Brda posodobila opremo za prevzem grozdja Pred trgatvijo je Klet Brda posodobila opremo za prevzem grozdja Briški vinogradniki se veselijo trgatve, saj pričakujejo več grozdja kot v zadnjih štirih letih
Bi živeli v pametni vasi, ki nastaja na Nizozemskem?  Bi živeli v pametni vasi, ki nastaja na Nizozemskem? V visokotehnološki vasi RenGen ne bo avtomobilov, bodo pa pridelovali hrano, zbirali in shranjevali vodo in zeleno energijo, veliko odpadkov pa predelali.
Saniranih je 80 odstotkov gozdov, poškodovanih v vetrolomu Saniranih je 80 odstotkov gozdov, poškodovanih v vetrolomu Sanacija poškodovanih gozdov po lanskem vetrolomu bo stala sedem milijonov evrov, država naj bi sofinancirala 3,9 milijona evrov

Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije

Čas branja: 2 min
05.04.2018  15:39  Dopolnjeno: 05.04.2018 16:47
Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije
Foto: Aleš Beno

Čokolade s prekmursko šunko, ajdovo kašo in bučnimi semeni iz čokoladnice Passero so zadnja novost pod znamko Diši po Prekmurju. To znamko, ki poleg prekmurske šunke in gibanice obsega še druga značilna živila z desetih kmetij v regiji, je za svoj hobi razvil uspešen podjetnik Janez Janko Kodila iz Markišavcev. Lani mu je prodaja Diši po Prekmurju prinesla 250 tisoč evrov od skupnih dobrih štirih milijonov evrov prihodkov.

Kot Toskana je tudi Prekmurje lahko ponosno na svojo kulinariko

»Idejo, da bi povezal male ponudnike prekmurske šunke in gibanice, sem dobil pred 20 leti. Kot Toskana slovi po svoji kulinariki, je lahko tudi Prekmurje ponosno na svojo tradicionalno gastronomijo. Bolj bo znano po kulinariki in turizmu, lažja bo tudi prodaja gourmet mesnin Kodila, ki so moj glavni posel. Več uspešnih zgodb v regiji prinaša več koristi vsem, od vlaganj v razvoj in širjenje ponudbe do zaposlovanja ...,« pravi Kodila.

Od ideje o regijski kulinarični znamki do zadovoljive prodaje je bila dolga pot. Prvi korak je bila zaščita prekmurske šunke in gibanice. Šunka ima geografsko zaščiteno poreklo, gibanica pa evropsko zaščito recepture in tradicionalnega načina priprave. Drugi korak je bilo iskanje kmetov, ki bi v skupnem nastopu na trgu videli prednosti in bi ga tudi sofinancirali. Ta pristop je bil pred časom za mnoge nerazumljiv in ni zaživel. »To me ni ustavilo, še naprej sem kmete vabil na dogodke, kjer smo promovirali tipično prekmursko hrano. Na teh dogodkih so kmetje radi sodelovali in pospeševali prodajo, do bolj aktivne vloge pa jim ni bilo,« se spominja.

Izkušnje pri razvoju znamke Kodila so prenesli na regijsko znamko

Zato je pred štirimi leti spremenil filozofijo. »Diši po Prekmurju je postala regijska kolektivna znamka, prenesel sem jo na zadrugo Granar,« pravi Kodila. Zadruga odkupuje pristna kakovostna živila od lokalnih ponudnikov. Poskrbi za embalažo, kontrolo kakovosti, dizajn in celostno grafično podobo, trženje in logistiko. Največji kupec je Mercator.

»Od regijske znamke Diši po Prekmurju ne živim, ustvarjam pa zanimive stranske prihodke, ki počasi rastejo. Prednost tega modela je v več dobaviteljih denimo za bučno olje. Pri dobavi je manj tveganja in več prožnosti, ko povpraševanje poskoči, ob zamenjavi gospodarja na kmetiji ali pri nihanju kakovosti živil. Zanašanje na samo enega dobavitelja je preveč tvegano; če si nogo zlomi, lahko ostaneš brez 'vlečnega konja',« razlaga Janez Janko Kodila.

Zadruga Granar tipično lokalno hrano s kmetij prodaja po enakih kanalih, kot se prodajajo gourmet mesnine Kodila. Moko kupuje v Mlinarstvu Kolenko, čokolade pri Passeru, sokove in kis pri Gjergeku, bučno olje v oljarni Pojbič in Štesl, testenine, sušeno zelenjavo in čaje na ekosocialni kmetiji Korenika, bučna semena v oljarni Kocbek, med v čebelarstvu Bedek, žganja pri Toplaku, kekse pri Figaru … Še nekaj dobaviteljev pa imajo v rokavu, za rezervo.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Članki
Članki Pikniki vse dražji: cena mesa navzgor za 10 odstotkov in več, na obzorju nove podražitve hrane 29

Poiskali smo razloge za to, da se je za več kot desetino v primerjavi z istim obdobjem lani zvišala cena mesa, zakaj se dražijo ribe in...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Zaradi jetrne paštete kupci drvijo na kmetijo Pr' cesarju 2

Ponujajo šest okusov paštete brez konzervansov in drugih umetnih dodatkov

AGROBIZ
Novice
Novice Bi živeli v pametni vasi, ki nastaja na Nizozemskem? 3

V visokotehnološki vasi RenGen ne bo avtomobilov, bodo pa pridelovali hrano, zbirali in shranjevali vodo in zeleno energijo, veliko...

AGROBIZ
Novice
Novice Veliki Britaniji lahko čez eno leto zmanjka hrane 32

The Guardian navaja opozorilo angleških kmetov, da zaloge hrane zadoščajo samo do avgusta 2019, če bodo po brexitu morali biti...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Ekološka kmetija Vodnjov uspeva s sadnimi lističi 4

So zdravi nadomestek za čips in sladkarije, narejeni pa iz več vrst kuhanega sadja

AGROBIZ
Novice
Novice Na domačiji Firbas ponujajo od glampinga do spanja na seniku 1

Zgodba te kmetije sloni na hruški viljamovki, iz katere delajo sok in žganje, nove izdelke pa še napovedujejo

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Grozdni sok tajfl tržijo kot prestižno vino

To turistični kmetiji Grobelnik iz Posavja uspeva s prodorom v prestižne restavracije

AGROBIZ
Novice
Novice Turistična kmetija Erniša privablja goste z vinom in domačo hrano

Vso hrano, ki jo postrežejo gostom, pridelajo sami, od zelenjave do mesnin iz mangalic