Občina Koper gre v ekosocialno kmetijo s sadovnjakom in rastlinjakom Občina Koper gre v ekosocialno kmetijo s sadovnjakom in rastlinjakom V koprski občini je 514 hektarjev neobdelanih kmetijskih površin. Del te zemlje, ki je v lasti občine, bo občina revitalizirala z ekološko socialno kmetijo.
V Posavju bi razvili model pametne srebrne vasi V Posavju bi razvili model pametne srebrne vasi Pametna srebrna vas je namenjena starejšim, ki bi na podeželju živeli v gospodinjski skupnosti, uporabljali pametne telefone in imeli posebne prevoze v mesto
Pametne vasi: prihaja evropski razpis, vreden 3,3 milijona evrov Pametne vasi: prihaja evropski razpis, vreden 3,3 milijona evrov V okviru pobude za razvoj podeželja zbirajo dobre prakse s področij kmetijstva, turizma, energetike, mobilnosti, sociale, zdravstva …
V kmetijstvu je veliko tveganj, kako jih upravljamo? V kmetijstvu je veliko tveganj, kako jih upravljamo? Klasično kmetijstvo je kot tovarna brez strehe, na katero preži veliko tveganj, ki lahko kmetijo spravijo na rob preživetja. Kako tveganja prepoznati in jih upravljati?
Pet milijonov za tehnološko posodobitev namakalnih sistemov  Pet milijonov za tehnološko posodobitev namakalnih sistemov Financirali bodo Čas za oddajo vlog je od 7. maja do 31. oktobra

Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije

05.04.2018  15:39  Dopolnjeno: 05.04.2018 16:47
Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije
Foto: Aleš Beno

Čokolade s prekmursko šunko, ajdovo kašo in bučnimi semeni iz čokoladnice Passero so zadnja novost pod znamko Diši po Prekmurju. To znamko, ki poleg prekmurske šunke in gibanice obsega še druga značilna živila z desetih kmetij v regiji, je za svoj hobi razvil uspešen podjetnik Janez Janko Kodila iz Markišavcev. Lani mu je prodaja Diši po Prekmurju prinesla 250 tisoč evrov od skupnih dobrih štirih milijonov evrov prihodkov.

Kot Toskana je tudi Prekmurje lahko ponosno na svojo kulinariko

»Idejo, da bi povezal male ponudnike prekmurske šunke in gibanice, sem dobil pred 20 leti. Kot Toskana slovi po svoji kulinariki, je lahko tudi Prekmurje ponosno na svojo tradicionalno gastronomijo. Bolj bo znano po kulinariki in turizmu, lažja bo tudi prodaja gourmet mesnin Kodila, ki so moj glavni posel. Več uspešnih zgodb v regiji prinaša več koristi vsem, od vlaganj v razvoj in širjenje ponudbe do zaposlovanja ...,« pravi Kodila.

Od ideje o regijski kulinarični znamki do zadovoljive prodaje je bila dolga pot. Prvi korak je bila zaščita prekmurske šunke in gibanice. Šunka ima geografsko zaščiteno poreklo, gibanica pa evropsko zaščito recepture in tradicionalnega načina priprave. Drugi korak je bilo iskanje kmetov, ki bi v skupnem nastopu na trgu videli prednosti in bi ga tudi sofinancirali. Ta pristop je bil pred časom za mnoge nerazumljiv in ni zaživel. »To me ni ustavilo, še naprej sem kmete vabil na dogodke, kjer smo promovirali tipično prekmursko hrano. Na teh dogodkih so kmetje radi sodelovali in pospeševali prodajo, do bolj aktivne vloge pa jim ni bilo,« se spominja.

Izkušnje pri razvoju znamke Kodila so prenesli na regijsko znamko

Zato je pred štirimi leti spremenil filozofijo. »Diši po Prekmurju je postala regijska kolektivna znamka, prenesel sem jo na zadrugo Granar,« pravi Kodila. Zadruga odkupuje pristna kakovostna živila od lokalnih ponudnikov. Poskrbi za embalažo, kontrolo kakovosti, dizajn in celostno grafično podobo, trženje in logistiko. Največji kupec je Mercator.

»Od regijske znamke Diši po Prekmurju ne živim, ustvarjam pa zanimive stranske prihodke, ki počasi rastejo. Prednost tega modela je v več dobaviteljih denimo za bučno olje. Pri dobavi je manj tveganja in več prožnosti, ko povpraševanje poskoči, ob zamenjavi gospodarja na kmetiji ali pri nihanju kakovosti živil. Zanašanje na samo enega dobavitelja je preveč tvegano; če si nogo zlomi, lahko ostaneš brez 'vlečnega konja',« razlaga Janez Janko Kodila.

Zadruga Granar tipično lokalno hrano s kmetij prodaja po enakih kanalih, kot se prodajajo gourmet mesnine Kodila. Moko kupuje v Mlinarstvu Kolenko, čokolade pri Passeru, sokove in kis pri Gjergeku, bučno olje v oljarni Pojbič in Štesl, testenine, sušeno zelenjavo in čaje na ekosocialni kmetiji Korenika, bučna semena v oljarni Kocbek, med v čebelarstvu Bedek, žganja pri Toplaku, kekse pri Figaru … Še nekaj dobaviteljev pa imajo v rokavu, za rezervo.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Sadjarji, pozor! 15-milijonski razpis za namakanje in protitočne mreže

Ta razpis je dobrodošel zlasti zato, ker je stopnja sofinanciranja naložb višja kot pri drugih razpisih; rok za vloge je od 23. aprila...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Po Čebronovo zelenjavo hodijo tudi Italijani

Mirica in Ivan Čebron sta pred leti pustila varni službi in nadaljevala tradicijo vrtnarstva na družinski kmetiji v Bukovici pri Volčji...

AGROBIZ
Novice
Novice Pozor, na razpis za preprečevanje zaraščanja se že lahko prijavite 7

Za spreminjanje okoli 13 tisoč hektarjev zaraščenih površin in gozda v kmetijska zemljišča je razpisanih 700 tisoč evrov nepovratnih...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Prodaja kisov v Evropi zrasla za osem odstotkov, kako to izkorišča Apis-Vita

Letos v Sloveniji načrtujejo 2,5-kratno rast prodaje in prvi milijon evrov prihodkov, v še večji kisarni na Poljskem pa bodo zadovoljni...

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Napredne tehnologije v poljedelstvu: z droni do večjega in boljšega pridelka

Opisujemo lanske koruzne poskuse Syngente Slovenija, kjer so iskali korelacijo med aerofotografiranjem in količino ter kakovostjo...

AGROBIZ
Novice
Novice Slovenske kokoši znesejo v povprečju milijon jajc na dan 2

Velika noč je pred vrati, statistični urad Surs pa je pod drobnogled vzel podatke o količini, uvozu, porabi in ceni jajc v Sloveniji.

AGROBIZ
Partnerji obveščajo
Partnerji obveščajo Mercator išče nove dobavitelje inovativnih suhih živil s podeželja

Več kot tisoč domačih dobrot ima širok krog kupcev, projekt Radi imamo domače se lepo razvija

AGROBIZ
Javna naročila živil
Javna naročila živil (reportaža + video) To morate vedeti o javnem naročanju hrane

Javne ustanove morajo kupiti več ekoloških in kakovostnih živil, za to pa potrebujejo več denarja. Nova spletna aplikacija jim olajša...