Panvita se pripravlja na ekološko rejo piščancev  Panvita se pripravlja na ekološko rejo piščancev Pri prašičih in piščancih bi radi povečali število rejcev, nove iščejo zlasti med mladimi kmeti
Kupci bolj preverjajo poreklo mesa Kupci bolj preverjajo poreklo mesa »Po aferi s poljsko govedino je prodaja govejega mesa upadla za več kot 20 odstotkov, a se počasi popravlja; kupci so bili zmedeni, po aferi pa bolj preverjajo poreklo mesa,« pravi Izidor Krivec, direktor Celjskih mesnin.
Ljutomerčanov novi hlev za plemenske svinje je obvisel v zraku Ljutomerčanov novi hlev za plemenske svinje je obvisel v zraku Niso se še odločili, ali bodo ob napovedanih spremembah politike sklada kmetijskih zemljišč izpeljali 3,7-milijonsko naložbo, čeprav jim od papirjev manjka le okoljevarstveno dovoljenje
(intervju) Peter Vrisk: Bolj podprimo pridelavo zelenjave in prašičerejo (intervju) Peter Vrisk: Bolj podprimo pridelavo zelenjave in prašičerejo Več podpore naj v prihodnji finančni perspektivi dobijo tudi krave dojilje, saj sami nimamo dovolj telet za pitanje, predlaga predsednik Zadružne zveze Slovenije.
V prireji mleka je dohodek na enoto površine večji kot pri prireji mesa V prireji mleka je dohodek na enoto površine večji kot pri prireji mesa Prireja mleka zahteva več vloženega dela in vlaganj od prireje mesa

Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije

Čas branja: 2 min
05.04.2018  15:39  Dopolnjeno: 05.04.2018 16:47
Znamka Diši po Prekmurju povezuje manjše ponudnike hrane iz regije
Foto: Aleš Beno

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Čokolade s prekmursko šunko, ajdovo kašo in bučnimi semeni iz čokoladnice Passero so zadnja novost pod znamko Diši po Prekmurju. To znamko, ki poleg prekmurske šunke in gibanice obsega še druga značilna živila z desetih kmetij v regiji, je za svoj hobi razvil uspešen podjetnik Janez Janko Kodila iz Markišavcev. Lani mu je prodaja Diši po Prekmurju prinesla 250 tisoč evrov od skupnih dobrih štirih milijonov evrov prihodkov.

Kot Toskana je tudi Prekmurje lahko ponosno na svojo kulinariko

»Idejo, da bi povezal male ponudnike prekmurske šunke in gibanice, sem dobil pred 20 leti. Kot Toskana slovi po svoji kulinariki, je lahko tudi Prekmurje ponosno na svojo tradicionalno gastronomijo. Bolj bo znano po kulinariki in turizmu, lažja bo tudi prodaja gourmet mesnin Kodila, ki so moj glavni posel. Več uspešnih zgodb v regiji prinaša več koristi vsem, od vlaganj v razvoj in širjenje ponudbe do zaposlovanja ...,« pravi Kodila.

Od ideje o regijski kulinarični znamki do zadovoljive prodaje je bila dolga pot. Prvi korak je bila zaščita prekmurske šunke in gibanice. Šunka ima geografsko zaščiteno poreklo, gibanica pa evropsko zaščito recepture in tradicionalnega načina priprave. Drugi korak je bilo iskanje kmetov, ki bi v skupnem nastopu na trgu videli prednosti in bi ga tudi sofinancirali. Ta pristop je bil pred časom za mnoge nerazumljiv in ni zaživel. »To me ni ustavilo, še naprej sem kmete vabil na dogodke, kjer smo promovirali tipično prekmursko hrano. Na teh dogodkih so kmetje radi sodelovali in pospeševali prodajo, do bolj aktivne vloge pa jim ni bilo,« se spominja.

Izkušnje pri razvoju znamke Kodila so prenesli na regijsko znamko

Zato je pred štirimi leti spremenil filozofijo. »Diši po Prekmurju je postala regijska kolektivna znamka, prenesel sem jo na zadrugo Granar,« pravi Kodila. Zadruga odkupuje pristna kakovostna živila od lokalnih ponudnikov. Poskrbi za embalažo, kontrolo kakovosti, dizajn in celostno grafično podobo, trženje in logistiko. Največji kupec je Mercator.

»Od regijske znamke Diši po Prekmurju ne živim, ustvarjam pa zanimive stranske prihodke, ki počasi rastejo. Prednost tega modela je v več dobaviteljih denimo za bučno olje. Pri dobavi je manj tveganja in več prožnosti, ko povpraševanje poskoči, ob zamenjavi gospodarja na kmetiji ali pri nihanju kakovosti živil. Zanašanje na samo enega dobavitelja je preveč tvegano; če si nogo zlomi, lahko ostaneš brez 'vlečnega konja',« razlaga Janez Janko Kodila.

Zadruga Granar tipično lokalno hrano s kmetij prodaja po enakih kanalih, kot se prodajajo gourmet mesnine Kodila. Moko kupuje v Mlinarstvu Kolenko, čokolade pri Passeru, sokove in kis pri Gjergeku, bučno olje v oljarni Pojbič in Štesl, testenine, sušeno zelenjavo in čaje na ekosocialni kmetiji Korenika, bučna semena v oljarni Kocbek, med v čebelarstvu Bedek, žganja pri Toplaku, kekse pri Figaru … Še nekaj dobaviteljev pa imajo v rokavu, za rezervo.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kmetje, preberite, kje vas bodo letos čakali inšpektorji

Kmetijski inšpektorji bodo preprečevali zaraščanje in neobdelanost kmetijskih površin, pri konoplji bodo preverjali vsebnost THC, pri...

AGROBIZ
Novice
Novice Pozor, ugodna posojila za nakup kmetijskih zemljišč 1

Ponuja jih ribniški sklad, zadnji rok za oddajo vloge je 8. aprila, na voljo je še 2,5 milijona evrov; kmalu nov razpis

AGROBIZ
Novice
Novice Prašičerejci dobijo državno pomoč, panoga pa strategijo razvoja 2

Rejcem, ki so zaradi nizkih cen mesa v hudih težavah, je kmetijska ministrica Aleksandra Pivec ponudila pol milijona evrov enkratne...

AGROBIZ
Novice
Novice Manj ovir za postavitev rastlinjakov 5

Na razpisu za ukrep 4.1 iz Programa za razvoj podeželja, ki je odprt do konca maja, sofinancirajo tudi postavitev rastlinjakov, kar je...

AGROBIZ
Novice
Novice Nastaja kratka veriga lokalno vzrejene govedine iz Posavja

Sevniška zadruga bo s kmetijami tržila in promovirala prednosti lokalno vzrejenega mesa

AGROBIZ
Novice
Novice Po letu 2021 subvencije tudi za ohranitveno kmetijstvo 6

Z ohranitvenim kmetijstvom izboljšujemo in vzdržujemo kakovostna živa tla brez oranja, ob stalni pokritosti tal s poljščinami, dosevki...