S finančnimi instrumenti lažje do denarja iz evropskega kmetijskega sklada S finančnimi instrumenti lažje do denarja iz evropskega kmetijskega sklada Kmetijsko ministrstvo je objavilo uredbo o dodeljevanju podpore prek finančnih instrumentov za nekatere podukrepe iz Programa za razvoj podeželja 2014-2020, del od 65,7 milijona evrov bo namenjenih tudi za naložbe v trženje in razvoj kmetijskih izdelkov.
S projektom Life Naturaviva opozarjajo na endemične rastline  S projektom Life Naturaviva opozarjajo na endemične rastline Projekt je vreden 2,5 milijona evrov, 60 odstotkov prispeva EU
Cilj Kraševcev je bolj kakovosten teran in turistična destincija Kras Cilj Kraševcev je bolj kakovosten teran in turistična destincija Kras Zakaj Kras postaja najbolj digitaliziran vinorodni okoliš
Ukrepi za večjo zaščito čebel Ukrepi za večjo zaščito čebel Čebelam lahko pomagamo tudi s tem, da sadimo medonosne rastline

Prodaja kisov v Evropi zrasla za osem odstotkov, kako to izkorišča Apis-Vita

09.04.2018  16:50  Dopolnjeno: 09.04.2018 16:55
Letos v Sloveniji načrtujejo 2,5-kratno rast prodaje in prvi milijon evrov prihodkov, v še večji kisarni na Poljskem pa bodo zadovoljni že z 10-odstotno rastjo
Prodaja kisov v Evropi zrasla za osem odstotkov, kako to izkorišča Apis-Vita
Foto: Vita-Apis

Od vse večjega povpraševanja po zdravi hrani imajo koristi tudi proizvajalci kisa. Med njimi je denimo podjetje Apis-Vita iz Kopivnika nad Framom v okolici Maribora, ki pod blagovno znamko Matejev ponuja celo paleto kisov, svojo kisarno pa ima tudi na Poljskem. »Lani smo na tem trgu prodajo povečali za 10 odstotkov, po dveh letih pa je zrasla tudi v Sloveniji,« pravi direktor Matej Hojnik. Kako bodo letos domačo prodajo povečali za 2,5-krat in rast nadaljevali tudi na Poljskem?

Boljše rezultate v Apis-Viti pričakujejo zaradi novih kupcev, novih izdelkov in novih trgov, pa tudi zaradi navdušenja nad zdravo hrano. »To je glavni razlog za osemodstotno rast prodaje kisov v Evropi v minulem letu,« poudarja Hojnik. Prodaja kisa raste, ker ljudje pojedo več solate.

Za solate in čiščenje kupujemo več kisa

»Tudi v živilskopredelovalni industriji raste poraba kisa. Namesto po cenejši ocetni kislini, ki je pridobljena z destilacijo lesa, bolj posegajo po naravnem kisu,« dodaja. Poleg naravne hrane so v vzponu tudi naravna čistila. Med njimi ima svoje mesto tudi kis. Ljudje ga kupujejo med drugim za mehčanje perila, čiščenje oken, odstranjevanje vodnega kamna …

Čeprav postaja kis bolj zaželen, so v Apis-Viti v letih 2015 in 2016 doma slabše poslovali. Bolj kot slaba letina jabolk zaradi suše in pozebe jih je prizadela izguba večjega naročila za eno od trgovskih znamk kisa. Ni jim preostalo drugega kot krčenje obsega proizvodnje in aktivno iskanje novih kupcev ter novih trgov.

Doma do prvega milijona

»Izpad prodaje smo lani že nadomestili, saj smo omenjeni posel spet dobili. Z večjim izvozom in naročili za nove trgovske znamke pa računamo, da bomo domačo prodajo povečali za skoraj 2,5-krat in prvič presegli milijon evrov prihodkov,« pojasnjuje Matej Hojnik.

Lani so v Sloveniji ustvarili 450 tisoč evrov prihodkov, proizvedli pa dva milijona litrov jabolčnega in vinskega kisa. Delajo ga izključno iz slovenskih surovin. Nekaj jabolk pridelajo sami, druga iz visokodebelnih sadovnjakov odkupijo s štajerskih kmetij. Pri tem pazijo, da je več kot polovica jabolk starih sort, saj dajo bolj aromatičen kis.

»Lani smo si naredili velike zaloge kisa. Zadnja leta je bil odkup jabolk zaradi suše in pozebe problematičen, zato upamo, da bo letos boljša letina,« dodaja Hojnik.

Nova motna kisa

Iščejo nove trge, kise iz slovenske kisarne že izvažajo na Hrvaško in Slovaško ter v Romunijo. Za letos pripravljajo več novih izdelkov. V prodaji sta že dva nova nefiltrirana kisa – naravni motni jabolčni in naravni motni vinski kis, ki ga skupaj še z drugimi kisi izvažajo tudi na Poljsko. »Pri obeh kisih, ki smo ju nazadnje razvili v Sloveniji, ohranjamo naravne sestavine. Čim manj poseganja v živila med proizvodnjo je eden od glavnih trendov v živilskopredelovalni industriji,« pravi Hojnik.

Tudi na Poljskem več proizvedejo in prodajo

Še večjo kisarno kot v Sloveniji imajo od leta 2010 tudi na Poljskem. Imenuje se Wytwórnia Octu i Musztardy (WOM), v njej proizvajajo tudi gorčico in kečap. Na Poljskem so lani dosegli desetodstotno rast prodaje, ustvarili pa 2,6 milijona evrov prihodkov in 148 tisoč evrov EBITDA.

Iz Poljske prodirajo v pribaltske države

Z novo polnilno linijo so letno proizvodnjo kisa na tem trgu povečali za pol milijona litrov, na 8,5 milijona litrov. »Prodajo kisov pod lastno blagovno znamko Parczew širimo po vsej Poljski. S kisi, gorčico in kečapom smo hoteli prodreti tudi v zahodno Evropo, a nam ni uspelo. Prodiramo pa v Litvo, Latvijo in Estonijo,« razlaga Hojnik, ki nove trge išče v krogu 500 kilometrov od kisarne.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Znate prepoznati sveže šparglje?

Bolj so šparglji sveži, manj stebla je olesenelega

AGROBIZ
Novice
Novice Vinakras Sežana išče vinograde na Krasu

Petdeset hektarjev vinogradov zadruga že ima, prav toliko pa bi jih rada še najela oziroma odkupila, s tem pa si zagotovila dovolj...

AGROBIZ
Nasveti
Nasveti Diverzifikacija: Prodaja domačih jajc cveti

Kot za prodajo svežega mleko poznamo mlekomate, za jajca obstaja tudi jajčkomat.

AGROBIZ
Novice
Novice EIB bo s 400 milijoni spodbudila za milijardo naložb v kmetijstvo in biogospodarstvo

Evropski sklad za strateške naložbe EFSI ima toliko denarja za jamstva za posojila, s katerimi bodo zadruge in podjetja izpeljale za...

AGROBIZ
Novice
Novice Škotski BSW bo s 40 milijoni zgradil največjo žago v Sloveniji

Škotsko družinsko podjetje BSW naj bi septembra v okviru 40-milijonske investicije začelo graditi največjo žago pri nas, njihov...

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Kako nove rešitve modernizirajo proizvodnjo hrane

Inštituti in druge raziskovalne ustanove razvijajo veliko inovacij, ki redko pridejo do podjetij; tri novosti, ki jih predstavljamo, so...