Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Bi pili žganje iz kruha? Imenuje se brodka

Čas branja: 2 min
10.05.2018  11:35  Dopolnjeno: 10.05.2018 11:48
Ideja za to inovacijo se je Martinu Kržiču porodila na konferenci o krožnem gospodarstvu, kjer so kot dober primer predstavili pivo iz kruha.
Bi pili žganje iz kruha? Imenuje se brodka
Brodko gostinci uporabljajo za koktejle.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Martin Kržič dodaj
Vizija dodaj

Na Vrhniki v družinskem podjetju Kržič iz starega kruha delajo žganje, ki ga tržijo kot brodko. Ideja za to inovacijo se je Martinu Kržiču porodila na konferenci o krožnem gospodarstvu, kjer so kot dober primer predstavili pivo iz kruha.

Sedem decilitrov žganja naredijo iz treh kilogramov kruha

Glavna ideja brodke je zmanjševanje zavržkov hrane. Za sedem decilitrov brodke potrebujejo tri kilograme kruha. »Brodko smo najprej želeli delati iz neprodanega kruha, ki en dan star pride s trgovskih polic, a brez uspeha, saj ta kruh šteje za odpadek, odpadki pa se po zakonodaji ne smejo predelovati v živila. Brodko delamo iz krajcev, ki ostanejo proizvodnji peki prepečenca,« pravi Martin Kržič. Vizija njihovega podjetja je postati pionirji pri vključevanju presežkov hrane v proizvodnjo.

Podoben postopek kot za viski in vodko

Postopek pridobivanja brodke je podoben kot pri viskiju in vodki. Kruh je večinoma sestavljen iz škroba, ki ga s sladom spremenimo v sladkor, tega pa potrebujemo za alkoholno vrenje ali fermentacijo. Ko kruh fermentira, sledi več destilacij, kjer ločimo užitni del žganja od metanola in višjih alkoholov, ki žganju dajejo slab okus, pivcu pa povzročijo glavobol. Fermentacija in destilacija trajata okoli 14 dni, potem pa žganje še pol leta leži.

Pijačo so želeli poimenovati kruhovo žganje, vendar uredba o žganih pijačah ne pozna kruha kot surovino za žganje, zato ime ni bilo dovoljeno.

Zapleti z dovoljenjem za prodajo

Na začetku so dobili le začasno dovoljenje za prodajo. Vprašljivi sta bili dve stvari – ali je kruh sploh lahko surovina za žganje in kako se pijača lahko poimenuje. Uredba EU o žganih pijačah glede surovine žganja vsebuje dva člena – prvi kot surovino dovoljuje le surovine kmetijskega porekla (kamor kruh ne sodi), drugi pa dovoljuje surovine kmetijskega porekla ali živila, ki so primerna za prehrano ljudi. Ker si člena nasprotujeta, jim niso želeli izdati trajnega dovoljenja za prodajo. Dovoljenje za prodajo večjih količin pa so jim izdali po zagotovilu direktorata za kmetijstvo, da se bosta sporna člena evropske uredbe spremenila.

Lani prodali 900 steklenic brodke

Brodko prodajajo po spletu in v butičnih trgovinah, ponujajo jo tudi gostinskim lokalom. Sedem decilitrov stane 17 evrov. Lani so prodali približno 900 steklenic brodke, predvsem za darila. Za gostince je težava, da je brodka neznano žganje, ki ga težko prodajo. Ker je oglaševanje žganih pijač prepovedano, je tudi za pospeševanje prodaje malo možnosti. Letos so iz brodke razvili koktajl z bezgovim sirupom, agrumi in meto. Brodko vidijo bolj kot del koktajla kot samostojno pijačo.

Delajo 19 vrst žganja, likerjev in grenčic

V družinskem podjetju Žganjekuha Kržič delajo 19 vrst žganih pijač, likerjev in grenčic. Največ prodajo borovničevca, sadnega žganja, viljamovke in brinjevca. Lani so prodali sedem tisoč litrov žganih pijač, ustvarili pa 93 tisoč evrov prihodkov.


Več iz teme:  

AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...