Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Inovativne zabojčke za gurmane pripravljajo v zadrugi Zemlja & Morje

Čas branja: 3 min
25.05.2018  15:11  Dopolnjeno: 25.05.2018 15:13
Svežo lokalno ekološko hrano so povezali s kulinariko, tako da kupcem poleg zdrave hrane ponujajo tudi novo doživetje - dostavo sestavin za jedi, ki jih pripravijo doma
Inovativne zabojčke za gurmane pripravljajo v zadrugi Zemlja & Morje
Foto: Osebni arhiv

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
BTC dodaj
Dane Podmenik dodaj
Vino in dodaj

Šest ekoloških kmetov in ekološki školjkar iz slovenske Istre so ustanovili zadrugo in socialno podjetje Zemlja & morje, ekološke pridelke pa odkupujejo še od 20 drugih kmetov. Razvijajo istrski kulinarični zabojček, oskrbujejo šole in vrtce, pa tudi poslovna darila pripravljajo.

Po spletu naročite vse za pojedino

Pri Zemlja & morje so se odločili, da lokalno, svežo in ekološko hrano povežejo s kulinariko in kupci, poleg zdrave hrane jim ponujajo tudi novo doživetje.

Kupci bodo lahko na spletu izbirali med pestrimi unikatnimi jedmi, v zabojčku pa bodo prejeli sestavine in po spletu preproste kratke videorecepte za domačo pripravo kosila ali večerje, razlaga Dane Podmenik, predsednik zadruge.

Vstop na trg so načrtovali že maja, a se je zaradi kompleksnosti projekta nekoliko zavleklo. Namesto prodaje od vrat do vrat so se odločili, da se povežejo z družbeno odgovornimi podjetji in zabojčke ponudijo njihovim zaposlenim. Začeli bi radi v Ljubljani, sprva z dostavo v podjetja s sedežem v BTC. S podjetjem v Izoli so že imeli nekaj testnih dobav. Embalažo in spletno ponudbo še izpopolnjujejo, pripravljajo nove mesne, veganske in vegetarijanske recepte, ki jih bodo posneli z istrskimi kuharskimi šefi.

»V tujini so takšni zabojčki (food box) priljubljeni zlasti v Nemčiji, Veliki Britaniji in ZDA, mi pa ga bomo prvi ponudili v Sloveniji. Pri tem iščemo podjetja, s katerimi nas povezujejo podobne vrednote – skrb za zaposlene, skupnost in okolje. Projekt prinaša koristi za vse – za zadrugo nižje stroške logistike, za zaposlene oziroma kupce zdravo hrano in prihranek časa pri nabavi in načrtovanju obrokov, za podjetja pa bolj zdrave in zadovoljne zaposlene,« opisuje Podmenik. Z idejo so lani na natečaju Podjetna Primorska zasedli tretje mesto.

Raste prodaja v vrtce in šole

V zadrugi Zemlja & morje vse več prodajo tudi lokalnim šolam in vrtcem. Lani so 60 odstotkov od okoli 50 tisoč evrov prihodkov ustvarili s prodajo prek nakupovalne skupnosti Nakupujmo skupaj, ki deluje vsak teden na stari tržnici v Šiški v Ljubljani.

Jeseni tudi poslovna darila

Razvijajo še tretjo prodajno pot. Vino in oljčno olje bodo ponudili tudi za poslovna darila. Vrtci, šole in gospodinjstva največ povprašujejo po zelenjavi in sadju, kupce vina in oljčnega olja morajo najti drugje. S privlačno embalažo, slovenskim poreklom in ekološkim certifikatom jih bodo ponudili podjetjem in drugim ustanovam.

Večja prodaja in nova zelena delovna mesta

»Letošnji cilj je rast prihodkov iz prodaje na okoli sto tisoč evrov, dolgoročno pa si želimo, da bi pri prodaji vodil istrski kulinarični zabojček, saj gre za izdelek, ki lahko zadrugi prinese večje prihodke in omogoči nova vlaganja v razvoj in širitev,« priznava Dane Podmenik.

S partnerji so se prijavili na razpis za lokalne akcijske skupine (LAS Istra), v kratkem pričakujejo rezultate in upajo, da jim bodo odobrili denar za trženje, zagon prodaje, eno delovno mesto in nakup kombija, hladilnic ter druge potrebne opreme. V Izoli pa že imajo poslovne prostore in skladišče.

Iz mesta na podeželje

Dane Podmenik se je iz Ljubljane preselil na podeželje. Nima svoje zemlje, najema okoli tri hektarje od Sklada kmetijskih zemljišč in kmetov. Na slabem hektarju prideluje vrtnine, hektar je oljčnika, pol hektarja žita in nekaj sadja. Pridela največ vrtnin, trenutno ponuja solato, grah, rdečo peso in blitvo. Od sadja ima češnje in slive, sejal je piro in kamut. Z žiti kolobari. Poleg prodaje prek zadruge Zemlja & morje zadnje leto redno oskrbuje deset družin, ki pridejo na kmetijo in si sami naberejo pridelke, plačajo pa po spletu.


Več iz teme:  

AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...