Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Sadjarji se želijo z ekojabolki vrniti na trgovske police

Čas branja: 3 min
14.06.2018  07:01  Dopolnjeno: 14.06.2018 07:08
To in preseganje prodaje izpred dveh let sta glavna cilja Skupine proizvajalcev ekološkega sadja za letos
Sadjarji se želijo z ekojabolki vrniti na trgovske police

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Šest ekoloških sadjarjev iz Dolenjske, Štajerske in okolice Ljubljane ima od leta 2011 posrednika, ki skrbi za odkup in prodajo njihovih pridelkov. Imenuje se Skupina proizvajalcev ekološkega sadja. Lani so k sodelovanju povabili druge ekokmetije in podpisali pogodbo s 24 kmetijami.

»Ciljali smo na tiste kmetije, ki imajo znanje in možnosti za pridelavo, nimajo pa žilice za trženje. Pomagamo jim pri prodaji, saj ekosadja in pridelkov ni več tako preprosto prodati po takšni ceni kot včasih,« pravi Jože Ocepek iz Skupine proizvajalcev ekološkega sadja.

Ekotrgovine v skupno nabavo sadja in zelenjave

Opaža, da so se specializirane trgovine za ekološko hrano, kot sta Kalček in Vitacare, začele povezovati pri nabavi. Kmetije so premajhne, da bi oskrbovale večje trgovske verige, zato je povezovanje pri skupnem nastopu na trgu nujno tudi za njih. A ne le za prodajo v trgovine, tudi pri prodoru v javne ustanove in gostinstvo.

Pri javnih ustanovah je težava v tem, da kmetije stiskajo s ceno, saj je najnižja cena še vedno prevladujoče merilo za izbor ponudnika.

Letošnji glavni cilj je vrnitev na trgovske police

Zadnji dve leti, ko zaradi spomladanske pozebe ni bilo veliko jabolk, ki jih člani Skupine proizvajalcev ekološkega sadja sicer pridelajo največ, so ponudbo razširili z odkupom drugih ekopridelkov in živil, ki jih kmetije pridelajo v okviru dopolnilnih dejavnosti. »Prodaja nam je močno upadla, imamo enega zaposlenega manj, čarali smo, da bi zajezili upad prodaje. Letos je glavni izziv, da spet pridemo na trgovske police,« razkriva Ocepek.

Trgovcem že ponujajo ameriške borovnice

Kupci lokalno pridelano sadje in svežo zelenjavo pogrešajo, zato upajo, da bodo imeli trgovci posluh za njihovo ponudbo. »Te dni tečejo pogovori s trgovci o odkupu ameriških borovnic, zgodnje sorte jabolk pa bodo dozorele avgusta,« dodaja.

Sadjarji pred skupinskim certificiranjem za izbrano kakovost

Dodatno spodbudo za prodajo kmetje vidijo v vključitvi v shemo kakovosti Izbrana kakovost Slovenije, ki se širi na sektor sadja, kmetje pa se pospešeno dogovarjajo o skupinskem certificiranju, da bodo prihodnje leto vključeni v promocijsko kampanjo, ki že teče za slovensko mleko in meso. Kljub pomislekom, da pojemo preveč mesa, pri kmetijskih površinah prevladuje travinje, ki je najprimernejše za živinorejo. Sadovnjakov je premalo, da bi zraslo toliko sadja, kot ga v Sloveniji pojemo. Zaradi spomladanske pozebe je bila lani stopnja samooskrbe s sadjem le 21-odstotna, ugotavlja Surs.

Načrtujejo več kot 230 tisoč evrov prodaje

»Letos bi radi presegli prihodke od prodaje izpred dveh let, ko so znašali 230 tisoč evrov,« pravi Ocepek. Še vztrajajo pri odkupu in prodaji tudi drugih ekopridelkov in živil. Tako ponujajo sveže in predelano sadje ter zelenjavo.

Ogromno denarja je na nacionalni ravni že šlo za projekte lokalne samooskrbe, učinke bi bilo dobro bolj spremljati in prilagoditi ukrepe, da se prodaja domače ekohrane poveča.

Trgovci iščejo ekohrano, tudi sveže sadje in zelenjavo, a iščejo najcenejše dobavitelje, zato pogosto zmagajo uvozniki. »Včasih prav zaradi cene s težavo uspemo prodati ekološko korenje, celo ekojabolka,« razlaga Ocepek.

Pred tremi leti je ena od trgovskih verig pri njih naročala majhne količine, le nekaj dobrih deset kilogramov ekojabolk, da so jih imeli na polici. Zraven pa so ponujali skladovnico cenejših uvoženih jabolk iz Italije, slovenskih pa so dodali le za vzorec in za primerjavo cene. Trgovci so nabriti, a če bodo kupci povpraševali po lokalno pridelani hrani, jo bodo morali uvrstiti v ponudbo. Takšno povpraševanje želi kmetijsko ministrstvo spodbuditi s promocijo slovenske hrane z oznako izbrane kakovosti.

V trgovinah bo, kar kupci zahtevajo

Sogovornik ne pričakuje težav pri certificiranju njihovih ekosadjarjev za izbrano kakovost, saj sledljivost porekla in ekološke evidence v Skupini proizvajalcev ekološkega sadja že vodijo, dodatno bi morali spremljati in meriti le vsebnost sladkorja v sadju.

Lani se je Skupina proizvajalcev ekološkega sadja prijavila na razpis za sofinanciranje delovanja skupin in organizacij proizvajalcev, na odločitev agencije za kmetijske trge in razvoj podeželja AKTRP o sofinanciranju pa še čakajo.


Več iz teme:  

AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...