Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo Ste vedeli, da lahko lokalni mesarji le četrtino svojega blaga prodajo gostilnam? Tudi sami niso, dokler jih niso zalotili inšpektorji vseh vrst; preverjamo birokratske neumnosti za mesarje in tudi za druge trgovce z živili
Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom Občine že imajo možnost, da komunalni prispevek za rastlinjake znižajo oziroma ga delno ali v celoti oprostijo, ministrstvo za okolje in prostor posebnega zakona o tem ne bo predlagalo
(video) Katere korake bo treba narediti za večjo povezanost kmetijstva in turizma (video) Katere korake bo treba narediti za večjo povezanost kmetijstva in turizma Vizija razvoja za slovenski turizem je, da Slovenija postane prepoznavna kot zelena, aktivna in zdrava butična destinacija. In v tej viziji najdeta svoj prostor tudi kmetijstvo in naprej kulinarika.
Dodana vrednost v turizmu: Lokalne surovine Dodana vrednost v turizmu: Lokalne surovine Na okrogli mizi v okviru 1. konference Povezovanje turizma in kmetijstva so sogovorniki razpravljali, kako lahko gostinec ustvari dodano vrednost in prepoznavnost s sodelovanjem z lokalnimi dobavitelji.
Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij Kmetijsko ministrstvo želi s spodbujanjem nekmetijskih dejavnosti na kmetijah krepiti podjetništvo ter s tem ohranjati in ustvarjati nova delovna mesta

Domača hrana je glavni adut turistične ekokmetije Urška

Čas branja: 3 min
12.07.2018  12:57  Dopolnjeno: 12.07.2018 15:12
Od lani gostom ponujajo tudi spanje na seniku in čofotanje v plavalnem bazenu, že 14 let pa tudi sproščanje v podeželskem velnesu
Domača hrana je glavni adut turistične ekokmetije Urška
"Do konca avgusta smo zasedeni, potem pa bomo prenovili hleva za govedo in prašiče, ki bodo dobili dostop do pašnika," napoveduje Urška Topolšek Planinšek, energična mlada prevzemnica turistične ekokmetije Urška iz Križevca pri Zrečah, ki jo je angleški The Guradian junija uvrstil med 20 top počitniških destinacij srednje Evrope.

Obveščaj me o novih člankih:  

Kaj na turistični kmetiji Urška iz Križevca blizu Zreč tako izstopa, da jo je angleški The Guardian junija uvrstil med 20 počitniških destinacij srednje Evrope? »Naš adut poleg lepe narave, velnesa, urejenih sob in gostoljubja je nedvomno hrana, ki je v 80 odstotkih pridelamo sami. Gostje cenijo, da pride v 'pisker' naravnost z njive, in nas priporočijo drugim,« pravi nekdanja gospodarica kmetije Vilma Topolšek, ki kljub upokojitvi še vedno najbolj uživa v delu na vrtu.

S turizmom na kmetiji se ukvarjajo od leta 1991, v stalnem izboljševanju butične ponudbe pa mlada prevzemnica, Vilmina hči Urška Topolšek Planinšek, z možem Jernejem vidi prihodnost in še veliko izzivov.

40 odstotkov gostov imajo iz tujine

Od konca junija do konca avgusta imajo vrhunec sezone, ko je 18 ležišč stalno zasedenih. Poleti prevladujejo gostje iz tujine. Če gledamo vse leto, imajo 60 odstotkov domačih gostov, ki pri njih radi preživljajo podaljšane vikende, in 40 odstotkov tujcev.

Govedo in prašiči jeseni dobijo hlev z izpustom

Redijo bike in telice, prašiče, ovce, kokoši in zajce. Septembra bodo prenovili hleva za govedo in prašiče za ekološko rejo z izpustom. Po mleko hodijo na sosednjo kmetijo, sami pa ga predelajo v jogurte, skuto in mladi sir. Imajo 12,5 hektarja svoje zemlje in še 2,5 hektarja v najemu. Imajo tudi vinograd, nasade lešnikov, malin, borovnic in drugega sadja.

Goste sprejemajo skoraj vse leto, zaprti so manj kot 30 dni na leto. Da jim ne zmanjka hrane z domačega vrta, pridelujejo ohrovt, zelje, krompir, fižol, bučke, papriko, paradižnik, česen, čebulo, šparglje in zelišča. Dokupijo le mleko, sol in moko.

Pri njih gostje tudi plavajo

Od lani so ponudbo popestrili s plavalnim bazenom, že 14 let pa imajo tudi velnes s finsko in turško savno, masažnim bazenom in seneno kopeljo. »Bili smo prvi s podeželskim velnesom,« poudarja Urška Topolšek Planinšek.

Delo so si razdelili tako, da Vilma in Urškin mož Jernej Planinšek skrbita za kmetijo, Urška pa za goste, čiščenje sob in papirje. Urška se pri kuhi izmenjuje z mamo Vilmo, ki je ob 20-letnici turistične kmetije izdala tudi kuharsko knjigo s svojimi najbolj znanimi recepti.

Gostje jih najdejo po spletu in priporočilu

Veliko gostov dobijo po priporočilu, druge pa prek spleta. »Imamo svojo spletno stran, promoviramo se na Facebooku, Instagramu, Bookingu, TripAdvisorju, spletnem mestu združenja turističnih kmetij, Slovenske turistične organizacije in še kje,« našteva Urška Topolšek Planinšek. Izkušnje v turizmu je nabirala kot vodja trženja v Termah Olimia, kjer se je naučila, kako pomembna je dobra spletna predstavitev ponudbe. »Ko Belgijci na Googlu iščejo možnosti za počitnice na deleži v Sloveniji, se jim med prvimi petimi zadetki prikaže naša turistična kmetija,« ponazarja.

Novost je spanje na seniku

Od lani gostom ponujajo posebno atrakcijo – spanje na seniku, ki najbolj navdušuje otroke. Imajo pa še veliko načrtov, čeprav se zdi, da je vse na kmetiji tip top. »Vinograd, ki presega pol hektarja, bi radi preusmerili v ekološko pridelavo. Namesto znaka eko marjetica, ki nam poteče septembra, bomo pridobili mednarodni znak green key. Po vrhuncu sezone pa bomo obnovili hleva, kar bo letošnja glavna naložba. V petih letih bi rada prenovila še vse kopalnice v sobah,« našteva podjetna Urška Topolšek Planinšek.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Članki
Članki Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom 4

Občine že imajo možnost, da komunalni prispevek za rastlinjake znižajo oziroma ga delno ali v celoti oprostijo, ministrstvo za okolje...

AGROBIZ
(intervju) Hiša Franko nabavlja živila pri več kot sto manjših lokalnih pridelovalcih

Z Majo Pak, direktorico Slovenske turistične organizacije (STO), smo se pogovarjali o prizadevanjih, da bi Slovenija v prihodnjih letih...

AGROBIZ
Dež ni le zoprn – podražil nam bo življenje! Kaj nam je že, kaj nam bo še? 3

»Gledamo simptome naravne katastrofe,« trenutne razmere v poljedeljstvu opiše šef koprske zadruge Agraria.

AGROBIZ
Novice
Novice Recept za uspeh najboljše turistične kmetije v Evropi

Po izboru bralcev Guardianovega spletnega portala je bila ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti izbrana za najboljšo...

AGROBIZ
Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij

Kmetijsko ministrstvo želi s spodbujanjem nekmetijskih dejavnosti na kmetijah krepiti podjetništvo ter s tem ohranjati in ustvarjati nova...

AGROBIZ
Tako so Kobariški muzej, Mlekarna Planika in Fundacija Pot miru skupaj ustvarili butično doživetje

Pripoved vojaka s soške fronte je čisto nova oblika doživetja, ki v dolino reke Soče uvaja ekskluzivno petzvezdično ponudbo. Produkt...

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj mora turistična kmetija ponuditi svojim gostom za najvišjo oceno na Tripadvisorju?

Ekološka idila na Pohorju, ki deluje skladno s filozofijo samooskrbe in ekološke pridelave, ponuja gostom celostno izkušnjo življenja v...

AGROBIZ
Ob Bloškem jezeru glamping povezuje tradicijo z najnovejšimi trendi v turizmu

Ponudba ob jezercu na Bloški planoti dokazuje, kako je mogoče z vztrajnostjo ustvariti edinstveno ponudbo.