Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Rešitev za lažjo izbiro prave sorte krompirja

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 2 min
09.11.2018  22:30
Zadruga Sloga pod blagovno znamko Polonca posebej ponuja mladi krompir kifeljčar, krompir za solate, kuhanje, pečenje in pire
Rešitev za lažjo izbiro prave sorte krompirja
Nekatere sorte krompirja so primernejše za kuhanje, druge za pečenje. To so v KGZ Sloga upoštevali pri prenovi blagovne znamke Polonca, ki po novem obsega pet pakiranj krompirja za različne namene, pa še recepte za pripravo. Posebej pakirajo kifeljčarja, krompir za solate, za krompirjevo testo in pire, za kuhanje in praženje ter za pečenje in cvrtje.

Obveščaj me o novih člankih:  

»Pri odkupu krompirja in zelenjave letos delamo največje premike,« pravi Janez Porenta, predsednik Kmetijsko-gozdarske zadruge Sloga (KGZ Sloga) iz Kranja, ki smo jo pri Agrobiznisu nagradili za podjetnost. Kako so spremenili ponudbo krompirja in se še bolj približali sodobnim kuharicam in kuharjem?

Nakupne navade so se spremenile tako, da večina gospodinjstev ne kupuje več krompirja za ozimnico, temveč manjše količine za sproti. V KGZ Sloga so se jim že pred časom približali z manjšim pakiranjem, po novem pa tudi z različnimi sortami krompirja za različno pripravo.

Krompir za sodobne kuharice in kuharje

Očiščen in opran krompir v 2,5-kilogramskih vrečah že tržijo pod blagovno znamko Polonca, ponudbo pa so razširili. »Ker so nekatere sorte krompirja primernejše za kuhanje, druge za pečenje in druge jedi, smo kupcem poenostavili nakup in jim ponudili pet pakiranj krompirja za različne namene. Izbirali bodo lahko med mladim krompirjem kifelčarjem, krompirjem za solate, za krompirjevo testo in pire, za kuhanje in praženje, za pečenje in cvrtje. Različne sorte krompirja za različne namene, ki so ga pridelali slovenski kmetje, prodajamo v prenovljeni embalaži. Dodali smo tudi recepte za pripravo,« pravi Porenta.

Odkupijo in prodajo več zelenjave

Pri odkupu krompirja in zelenjave letos ta zadruga dela največje premike. Blagovno znamko Polonca so s krompirja že razširili na slovenski česen, čebulo in fižol, najpozneje prihodnje leto pa bodo dodali še drugo gomoljasto zelenjavo.

Zadruga od 450 kmetov na Gorenjskem, Dravskem polju in v Prekmurju odkupuje mleko, govedo in prašiče, žito, les, nekaj sadja, vse več pa tudi krompirja in zelenjave. »Sodelujemo z veliko dolgoletnimi pridelovalci krompirja in živinorejskimi kmetijami, ki v zadnjem času gojijo tudi zelenjavo. Naša zadruga poskrbi za odkup in prodajo več kot 40 vrst zelenjave. Tržimo jo prek svojih trgovin, drugih zadrug in trgovskih verig, kupujejo pa jo tudi javne ustanove, kot so vrtci in šole,« dodaja Porenta.

Povečujejo odkup goveda

Polovico prihodkov zadruga ustvari z odkupom mleka, kmetijskih pridelkov in živine. »Na leto odkupimo 35 milijonov litrov mleka, tretjina tega mleka se prek Mlekopa proda slovenskim mlekarnam, dve tretjini pa v Italijo. Letos povečujemo odkup goveje živine. Odkupili smo tudi več žit kot lani, čeprav so jih naši kmetje zaradi dolge zime, veliko dežja in na koncu suše pridelali za četrtino manj,« pravi Janez Porenta.

Nove trgovine in odkupno mesto za žita v Prekmurju

Letos največ vlagajo v širjenje zadružne trgovske mreže. »Od Semenarne Ljubljana smo kupili trgovino v Puževcih pri Puconcih, ki je bila eno leto zaprta, po prenovi pa bo to tretji Slogin kmetijski center v Prekmurju,« pravi Porenta. Na tej lokaciji urejajo odkupno mesto za žita s tremi manjšimi silosi. Kmetom bodo omogočili tudi nakup nafte za kmetijske stroje in večjih količin kmetijskega repromateriala. Za nakup in prenovo so namenili lastna sredstva. Dve trgovini že imajo na Dravskem polju, kamor so se razširili pred 11 leti, ko so pripojili Kmetijsko zadrugo Dravsko polje. Manjšo trgovino so letos odprli tudi v Brežicah v Posavju.

KGZ Sloga zaposluje 75 ljudi, lani je ustvarila dobrih 34 milijonov evrov prihodkov, letos pa načrtuje petodstotno rast prodaje, še pravi Janez Porenta.



AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...