Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Kako bo Otmar Zorn z laserji ščitil čebele Podjetje Zorn Plus je na evropskem razpisu SME Instrument dobilo 50 tisoč evrov subvencije
Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Afera s poljskim mesom je razkrila luknje v prehranski verigi. Kako jih pokrpati? Tudi o tem aktualnem vprašanju smo govorili na 6. Agrobiznis konferenci. Ni pa bil govor samo o izzivih – prepoznali smo tudi štiri zmagovalce, ki so s svojimi proizvodi prepričali strokovno komisijo ter bralce spletišča Finance in portala Agrobiznis
(video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 (video) Beno Bajda, Zadruga Granar ter podjetji G2O in Žganjekuha Kržič so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019 Ekološko oljčno olje, pridobljeno z ultrazvokom je najbolj inovativen izdelek, z regijsko kulinarično znamko Diši po Prekmurju je zadruga Granar postala najboljši podjetnik v kmetijstvu; Brodka je žganje iz presežkov kruha in tudi najboljši izdelek po izboru potrošnikov; podjetje G2O pa je za malo tipsko montažno ribogojnico z recirkulacijo vode dobilo posebno priznanje za inovativnost.
Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6. Agrobiznis konferenci v Ljubljani. Dobili bomo letošnjega najboljšega podjetnika v kmetijstvu, najbolj inovativen izdelek in najboljši izdelek po izboru porabnikov. Podelili bomo tudi posebno priznanje za inovativnost.
Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Kako bi na Krasu zaslužili dodaten milijon evrov Milijon evrov dodatnega zaslužka bi pripeljali na Kras tako, da bi vse vino iz grozdja sorte refošk prodajali kot teran PTP za (najmanj) tri evre na liter

Primorci so s kulinaričnim doživetjem navdušili Ljubljano

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Kras dodaj
Vinakras dodaj
Vinakoper dodaj
Planika dodaj
 
Čas branja: 5 min
14.09.2018  16:36  Dopolnjeno: 14.09.2018 19:41
Danes je v središču Ljubljane dišalo po Primorski - s pokušino dobrot iz mlečnih izdelkov, testenin, ribjih in mesnih jedi, mesnin, sveže zelenjave in sonca polnih vin se je predstavilo 11 primorskih živilcev in zadrug.
Primorci so s kulinaričnim doživetjem navdušili Ljubljano

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Kras dodaj
Vinakras dodaj
Vinakoper dodaj
Planika dodaj

Jutri praznujemo dan priključitve Primorske k matični domovini. Na to pomembno obletnico so Ljubljančane že danes spomnili primorski živilci in zadruge. Med Tromostovjem in mestno hišo so Kras iz Šepulj, Vinakras Sežana, Vinakoper, klet Brda, mlekarna Planika iz Kobarida, Mlinotest iz Ajdovščine, Skupina Pivka z Delamarisom in Pivko perutninarstvom in kmetijske zadruge Agraria Koper, Tolmin in Idrija pripravili pokušino svojih jedi in vina.

To je bila njihova že četrta ponovitev skupne promocijske kampanje Po primorsko, ki jo je obiskala tudi nova kmetijska ministrica Aleksandra Pivec z dolgoletno državno sekretarko Tanjo Strniša in novim državnim sekretarjem Jožetom Podgorškom, dosedanjim varuhom odnosov v verigi preskrbe s hrano.

Nova ministrica je primorske živilce in zadruge pohvalila, da dobro sodelujejo, v sporu s Hrvaško zaradi terana pa je kraškim vinogradnikom in vinarjem obljubila pomoč. Njene prednostne naloge bodo varna, lokalno pridelana hrana z znanim poreklom, skrb za korektne odnose v prehranski verigi, upravljanje s tveganji, zmanjšanje administrativnih ovir. in, seveda, priprave na skupno kmetijsko politiko v letih 2021-2027 (SKP). Države članice imajo po novem veliko več pristojnosti in obveznosti pri oblikovanju SKP, saj mora vsaka pripraviti strateški načrt z ukrepi, ki bi čim bolj pripomogli k razvoju kmetijstva in za katere bodo kmetije prihodnjih sedem let dobivale podporo.

"S kampanjo Po primorsko že četrto leto zapored v prestolnici pokažemo, kakšno hrano in vino znamo na Primorskem pridelati. Ta dogodek je lepa priložnost, da se živilci in zadruge iz naše regije srečamo, se pogovorimo in izmenjamo izkušnje. S promocijsko kampanjo v Ljubljani bomo nadaljevali, naša želja je, da primorske pridelke, jedi in vino predstavimo tudi drugje, na primer na Štajerskem," pravi Robert Fakin, direktor Kmetijske zadruge Agraria Koper, ki je količinski odkup sadja in zelenjave s kmetij v slovenski Istri od leta 2012 povečala z 800 na dva tisoč ton.

Za mlekarno Planika je uspešno poletje, odprli so ogledno ekološko posestvo v Bovcu, ki je bilo dobro obiskano. "Širitev v turizem, ki se je začela z našim muzejem sirarstva in planšarstva, je dobra promocijska poteza. Gostje pridejo na naše dvorišče, spoznajo in poskusijo, kaj delamo in kar jim je všeč, tudi kupijo," pravi direktorica Anka Lipušček Miklavič. S Torklo iz Izole so razvili nov namaz s sirom in oljkami, ta namaz in Planikino mleko so na Agri tudi nagradili.

Posočje je eden od magnetov za turiste, zaradi njih prodaja raste tudi Kmetijski zadrugi Tolmin. Z odprtjem trgovine z mesnico in kotičkom za pripravljene jedi v Novi Gorici in prenovo trgovin v Desklah in Tolminu, kjer je tretjina prostora na voljo za lokalno pridelano hrano, so zadeli v polno. "V vseh treh trgovinah prodaja lepo raste, konec leta pričakujem za milijon evrov večjo prodajo, skupaj pa 17 milijonov evrov prihodkov," pravi direktor Niko Maver.

Po mortadelah in drugih mesninah znani Kras iz Šepulj je na letošnji prireditvi Po primorsko predstavljal novi lastnik - Skupina Jata Emona, ki je zadolženo družbo kupila v začetku leta. "V ospredju je finančna sanacija Krasa, proizvodnja teče, obnovili smo zaloge in certifikat IFC, uredili smo odnose z dobavitelji. To družbo smo kadrovsko okrepili in poskrbeli za vzdrževalna dela, ki so jih v finančni krizi zapostavljali. Pripravljamo triletni strateški načrt za prenovo prodaje in trženja. Računamo, da bomo do srede oktobra z bankami upnicami podpisali dogovor o poplačilu dolgov, ki jih je v Krasu bilo 13 milijonov evrov. S potencialnimi kupci se dogovarjamo o prodaji vsega premoženja MDK, da bomo poplačali upnike," razlaga Stojan Hergouth, šef Skupine Jata Emona.

V Skupini Jata Emona je tudi Pivka perutninarstvo, ki jo vodi Janez Rebec. "V začetku julija smo v Kromberk preselili proizvodnjo perutninskega programa pod blagovno znamko Pivka perutninarstvo. V nakup tega obrata z opremo, ki ga je postavil propadli MIP, in zagon proizvodnje smo vložili štiri milijone evrov," je spomnil Rebec na njihovo letošnjo prelomnico.

Dobro razpoložena sta bila tudi direktorja Kleti Brda in zadružne kleti Vinakras Sežana Silvan Peršolja in Marjan Colja. Grozdje je odlične kakovosti, vinogradniki so optimistični, trgatev je v polnem zamahu, vsi pa že težko čakajo na vino letošnjega letnika. "Za nami sta dve tretjini trgatve, glavni sorti - rebulo in merlot - še trgajo. Trgatev je boljša kot zadnja leta. Grozdja je nekaj več, kakovost je odlična, k temu pripomore tudi topla jesen. Ko je veliko grozdja, cene včasih nihajo, zato gradimo na blagovnih znamkah in izvozu. Letos smo prodrli v italijansko trgovine Esselunga, naročila povečujejo," je zadovoljen Peršolja, ki jutri v Brdih na trgatvi gosti 50 kupcev iz tujine.

Petino grozdja so potrgali tudi na Krasu. "Danes so trgali bele sorte, od kooperantov odkupujemo grozdje refošk za vino teran, v sredo pa se začne trgatev na posestvu naše zadruge," pravi Marjan Colja. So pred drugim valom turistične sezone, ki traja od septembra do novembra. S prvim delom turistične sezone, ki traja od aprila do konca junija, je zadovoljen. "Lepo se povečuje število gostov. Potrebujemo skupno strategijo za trženje vsega, kar ponuja Kras, od turističnih kmetij do hrane, vina, ogledov vinskih kleti, raznih znamenitosti, kulturnih in drugih dogodkov. Vse kraške občine bi morale skupaj oblikovati trženjsko strategijo in iz ene agencije za ves Kras tržiti vso ponudbo. Naš cilj je, da Kras postane znan kot turistično-kulinarična destinacija, za vzor so nam Goriška Brda," še poziva Colja.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako diha trg kmetijskih in gozdarskih strojev

Kakšne traktorje in druge stroje kupujejo kmetje ter kaj se dogaja s cenami, smo preverili na novem sejmu kmetijske in gozdarske...

AGROBIZ
Novice
Novice Reportaža: Kljub snegu cveti prodaja domače zelenjave z ljubljanskih kmetij 1

Pot dobrot vas popelje na 23 kmetij na obrobju Ljubljane – v Savljah, Klečah in na Ježici, kjer lahko kupite vse od krompirja, kislega...

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij 1

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Dileme ekološkega sadjarja: kako dobiti pravo sorto jabolk 5

»To, kar je dobrega na evropskem trgu, ni dosegljivo za nas vrtičkarje,« pravi Janez Trstenjak

AGROBIZ
Novice
Novice Humko bo zagnal proizvodnjo ob največjem zaporu v jugovzhodni Evropi

Zraven zapora v Sremski Mitrovici bodo proizvajali humus, substrate in gnojila

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Uganete, kateri štirje finalisti so zmagovalci natečaja Agrobiznis 2019? 4

Štirje od sedmih finalistov, ki jih predstavljamo, so zmagovalci letošnjega natečaja Agrobiznis! Razglasili jih bomo danes na 6....