Ribogojnica Fonda proda največ rib prav za božič Ribogojnica Fonda proda največ rib prav za božič Doslej so prodali od 50 do 60 ton rib na leto, prihodnje leto jih bodo sto ton, nove trge že iščejo; poleg brancinov imajo tudi orade
Kitajska kupila 500 tisoč ton ameriške soje Kitajska kupila 500 tisoč ton ameriške soje Sredin nakup 500 tisoč ton ameriške soje, za katero so kitajska podjetja plačala okoli 180 milijonov dolarjev (158 milijonov evrov), je prvi tovrsten nakup, odkar je ameriški predsednik Donald Trump uvedel carine na kitajski uvoz, na to pa je Kitajska odgovorila tudi z zaustavitvijo nakupa ameriške soje.
Kupci kupujejo domačo hrano, ker je dobra, pa tudi iz nostalgije Kupci kupujejo domačo hrano, ker je dobra, pa tudi iz nostalgije Povpraševanje po lokalni hrani s podeželja raste kljub nekaj višji ceni, pravi Fani Tomažič, poslovodja Mercatorjevega marketa v Murglah v Ljubljani
Napovedi za kmetijstvo v EU do 2030: kdo bo na boljšem in kdo na slabšem  Napovedi za kmetijstvo v EU do 2030: kdo bo na boljšem in kdo na slabšem Prihajajo boljši časi za alternativno pridelavo hrane, kot so lokalna, ekološka in druga certificirana živila, ki jih kupci vse bolj iščejo. Do leta 2030 bomo v EU pridelali več sladkorne pese, žita, beljakovinskih rastlin in oljčnega olja, večja bo tudi prireja mleka, perutninskega, ovčjega in kozjega mesa, napoveduje evropska komisija.
38 odstotkov hrane, ki smo je lani vrgli med odpadke, je bilo užitne 38 odstotkov hrane, ki smo je lani vrgli med odpadke, je bilo užitne Lani je vsak prebivalec Slovenije zavrgel povprečno 64 kilogramov hrane, kar je manj kot predlani, a za desetino več kot leta 2011.

Mercator je največja tržnica domače hrane

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Mercator dodaj
Branko Micic dodaj
 
Čas branja: 4 min
06.12.2018  09:45  Dopolnjeno: 06.12.2018 13:29
Letos so ponudbo domačih dobrot Radi imamo domače razširili z linijo ekoloških živil
Mercator je največja tržnica domače hrane
"Dobaviteljem priporočam, da čim bolj izkoristijo možnosti za promocijo svojih izdelkov v trgovinah. Več pokušin in promocij pripravijo, bolj jim prodaja cveti, krog kupcev pa raste," pravi Branko Micić, izvršni direktor nabave v Mercatorju.
Foto: Arhiv Mercatorja

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Mercator dodaj
Branko Micic dodaj

Tretje leto je na Mercatorjevih policah tudi več kot tisoč domačih izdelkov z več kot sto kmetij in iz 20 kmetijskih zadrug pod imenom Radi imamo domače. Po eni strani gre za tradicionalne, po drugi pa tudi za izvirne izdelke, ki so kot nalašč za decembrsko obdarovanje. Kako pride domača hrana na trgovske police?

Že pred podpisom pogodbe z malim dobaviteljem se dogovorijo o logistični poti. Približajo se jim tako, da lahko dobavitelj glede na razpoložljive količine sam pove, kako pogosto in v katere trgovine bi dobavljal izdelke. Količine za dobavitelje domačih živil niso pogoj, da pridejo na police. »Če je živilo kakovostno in inovativno ter si ga v Mercatorju želimo, ga lahko ponujamo tudi samo v eni trgovini. Na začetku ga kmetija vozi le v eno ali nekaj prodajaln,« pravi izvršni direktor nabave Branko Micić. Bolj podjetne kmetije predlagajo, da bi svoja živila vozili v druge regije, da jih spoznajo še drugje, saj imajo v svojem okolju že dovolj velik krog stalnih kupcev.

Pokušnje za pospeševanje prodaje

Dobavitelji iz projekta Radi imamo domače ugotavljajo, da lahko tudi sami pripomorejo k uspešnejši prodaji v trgovinah. Večina ljudi kupuje bolj ali manj enaka živila, ki jih prepozna že po embalaži oziroma blagovni znamki. S pokušnjo v trgovini se jim lahko mali dobavitelj približa, in če jim je njegovo živilo všeč, bodo nakup ponovili.

Prednosti neposredne dobave v trgovine

»Dobaviteljem povemo, zakaj je dobro, da začnejo sami voziti svoja živila v trgovino. Tako iz tedna v teden spoznavajo utrip trgovine in prodajne cikle. Spoznajo poslovodjo, ki jih sproti seznanja z odzivom kupcev na njihove izdelke. Osebni stik s poslovodji jim omogoča tudi, da se lažje dogovarjajo za pripravo pokušenj in promocij za pospeševanja prodaje. Neposredni stik s poslovodji je velika priložnost za kmetije in zadruge, da spoznajo tudi potrebe kupcev, jim prilagodijo svojo ponudbo in laže optimizirajo nabor izdelkov, ki jih ponujajo v trgovinah. Domače hrane s kmetij kupci še ne poznajo, zato je to boljša pot od dostave v skladišče, kjer poslovodje ne vedo, kdo stoji za izdelkom,« razlaga Micić.

Z dostavo v eno ali nekaj trgovin je z Mercatorjem začela sodelovati večina malih dobaviteljev iz projekta Radi imamo domače. Kadar kmetija ne more poskrbeti za dostavo v trgovine, se lahko dogovorijo za skladiščno distribucijo – dostavo v Mercatorjevo centralno skladišče v Ljubljani ali na Ptuju. To možnost Mercator ponuja tistim, ki dobavljajo večje količine in svoje izdelke prodajajo v hipermarketih.

Ob dobri prodaji dobava v centralno skladišče

Po določenem času preverijo rezultate prodaje in na podlagi tega razmišljajo o njenem širjenju v več trgovin. Tako so spomladi živila pod regijsko kolektivno blagovno znamko Diši po Prekmurju, ki obsega bučno olje, med, moko, čokolade, sokove in kis, testenine, sušeno zelenjavo, čaje, bučna semena, žganje in kekse, razširili v mrežo vseh 22 Mercatorjevih hipermarketov, saj so ocenili, da imajo ta živila prodajni potencial, dobavitelj pa ima dovolj količin in ta živila dobavlja v Mercatorjevo skladišče. Za tako imenovano skladiščno distribucijo se odločijo, ko jim en dobavitelj zagotavlja več izdelkov v večji količini in ko se je prodaja dobro prijela.

Z domačimi živili, na policah označenimi z rdečim srčkom Radi imamo domače, je Mercator v trgovine pripeljal vse vrste izdelkov, ki so jih kmetije prej prodajale doma in na tržnici. Ker večina kupcev kupuje v trgovinah, jim je Mercator ponudbo s tržnice pripeljal v trgovine.

Kmetije in zadruge prek trgovca prodirajo v druge regije

Zelo dobro je svoje sodelovanje pri projektu Radi imamo domače izkoristila kmetija GreGurMan iz Zadobrove pri Ljubljani. Do prihoda na Mercatorjeve police so svežo mleto moko, polento in kakovostna hladno stiskana olja prodajali samo na tržnici. V Mercatorju pa so našli večji krog novih kupcev, prodaja jim raste, kar kmetiji omogoča nadaljnji razvoj in povečanje obsega pridelave in predelave. »Sami so nam rekli, da želijo prodajo razširiti na več trgovin in da so sposobni priskrbeti večje količine. Pred letom dni smo jih vključili v trgovine na Štajerskem in drugje, kar se je obrestovalo,« pravi Branko Micić.

Novost je linija ekološke domače hrane Radi imamo domače

Poleg prostora na policah Mercator kmetijam, zadrugam in drugim manjšim lokalnim dobaviteljem domače hrane ponuja tudi promocijo. Da so projekt Radi imamo domače razširili z linijo ekoloških živil, od jeseni opozarjajo z oglasi, v katerih nastopajo siri iz senenega mleka z ekološke kmetije Kukenberger, z naravnimi barvili obarvane testenine Gabaroni, oljčno olje Morgan, biopulpe Lotos Gourmet in bioželebomboni Perger.

»Dobaviteljem priporočam, naj čim bolj izkoristijo možnosti za promocijo svojih izdelkov v trgovinah. Več pokušenj in promocij pripravijo, bolj jim cveti prodaja. Zato je stik s poslovodji trgovin tako koristen, na pokušnjah pa pridejo tudi v stik s kupci. V Mercatorju jim pomagamo tako, da jih predstavljamo v letakih in oglasih, zgodbe kmetij pa predstavljamo tudi na naši spletni strani in družbenih omrežjih,« dodaja Micić.

Kmetije in zadruge povečujejo pridelavo lokalne hrane

Kako se je v treh letih spremenil odnos malih dobaviteljev do Mercatorja? »Bolj podjetni dobavitelji iz projekta Radi imamo domače so v tem času razvili več inovativnih živil in povečali ponudbo. Nekateri so v tem času postali tako znani, da jih vabijo v TV-oddaje in druge medije. Za nekatere je bil vstop v Mercatorjeve trgovine odskočna deska za prodor v medije, na več sejmov in prireditev, kjer prodajajo. Veseli smo, ko vidimo, da precej dobaviteljev povečuje svoje zmogljivosti, denimo z nakupom strojev, polnilnic in pakirnic,« še pravi Micić.

Mercator poskrbi za promocijo

Med zmagovalci Agrobiznisovega natečaja, ki svojo domačo hrano ponujajo tudi v največjem trgovcu, je Mercator v letakih in oglasih med drugim posebej poudaril tudi družinsko podjetje Perger 1757, kjer ročno iz najboljših naravnih sestavin delajo vse, kar je mogoče narediti iz medu in satja. Zadnja leta, odkar podjetje vodi že deveta generacija, so trženje postavili na novo in razvili novo linijo bioloških (ekoloških) izdelkov, nekatere izdelke nadomeščajo z inovativnimi, ki jih razvijajo za sodobne kupce, kot je medeno testo za hitro pripravo medenjakov.

V Mercatorju si želijo, da bi se ponudba Radi imamo domače tako prijela, prodaja teh izdelkov, ki v povprečju znaša okoli milijon evrov na mesec, pa tako povečala, da bi lahko vse več malih lokalnih dobaviteljev preusmerili v dostavo v eno od dveh centralnih skladišč. S tistimi, ki v Mercator šele vstopajo ali ostajajo pri majhni količini, pa bi radi ohranili neposredno dobavo v izbrane trgovine.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Kako je Puklavec Family Wines postal tehnološko najsodobnejša vinska klet

V digitalizacijo in nove tehnologije so od leta 2009 vložili 15,6 milijona evrov

AGROBIZ
Novice
Novice (video) V Slovenijo prihaja 3D-tiskalnik hrane nizozemskega start-upa byFlow 3

3D-tiskalnik hrane ponujajo zlasti gostincem, z njim pa lahko ustvarijo okusen obrok tudi za starejše, ki s težavo uživajo drugo, tršo...

AGROBIZ
Novice
Novice Škotski BSW za megažago že išče najpomembnejše kadre 7

Škotska žaga se bo o odkupu hlodovine obrnila tudi na zasebne lastnike gozdov, žagan les pa bi odkupovala tudi od domačih žag in ga...

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Kmetije se prepočasi tehnološko posodabljajo 5

Podnebne spremembe in potrebe po učinkovitejši pridelavi hrane jih silijo v prilagajanje in nakup novih tehnologij

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije Brez robotov ni sodobnega kmetijstva 1

Pomagajo v vseh fazah pridelave, od izbire semen in sadik do vzgoje, spravila in pakiranja pridelkov

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije (video) Največ 3D-tiskalnikov hrane uporabljajo restavracije z Michelinovo zvezdico

Štirideset bolnišnic na Nizozemskem preizkuša, kako 3D-tiskalnik pomaga ljudem, ki imajo težave s požiranjem hrane

AGROBIZ
Nove tehnologije
Nove tehnologije (video) Z novimi tehnologijami pridobijo kmetje in zadruge, na koncu tudi kupci 3

Reportaža s 3. Agrobiznisovega tehnološko-investicijskega foruma