Mlinotest spodbuja vipavske kmete, da sejejo več koruze poltrdinke Mlinotest spodbuja vipavske kmete, da sejejo več koruze poltrdinke Kmetom, ki se bodo odločili za partnersko kmetovanje, bodo v Mlinotestu pokrili strošek semena; če kmetje koruzo sejejo na najmanj treh hektarjih, jim pri odkupu že zagotavljajo plačilo v 30 dneh.
Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko pa prodajajo v domači prodajalni na kmetiji
Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Kaj bo delal novi varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Pričakuje, da bo agencija za varstvo konkurence primere domnevno nepoštenih trgovinskih praks razrešila v razumnem roku, ne čez dve ali tri leta
Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev  Sadjarje lahko reši skupna prodaja prek organizacije proizvajalcev Na Štajerskem se je 12 sadjarjev, zadrug in podjetij že povezalo in registriralo organizacijo proizvajalcev Pohorka
Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že obirajo prve zgodnje sorte

Mercator je največja tržnica domače hrane

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Mercator dodaj
Branko Micic dodaj
 
Čas branja: 4 min
06.12.2018  09:45  Dopolnjeno: 06.12.2018 13:29
Letos so ponudbo domačih dobrot Radi imamo domače razširili z linijo ekoloških živil
Mercator je največja tržnica domače hrane
"Dobaviteljem priporočam, da čim bolj izkoristijo možnosti za promocijo svojih izdelkov v trgovinah. Več pokušin in promocij pripravijo, bolj jim prodaja cveti, krog kupcev pa raste," pravi Branko Micić, izvršni direktor nabave v Mercatorju.
Foto: Arhiv Mercatorja

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Mercator dodaj
Branko Micic dodaj

Tretje leto je na Mercatorjevih policah tudi več kot tisoč domačih izdelkov z več kot sto kmetij in iz 20 kmetijskih zadrug pod imenom Radi imamo domače. Po eni strani gre za tradicionalne, po drugi pa tudi za izvirne izdelke, ki so kot nalašč za decembrsko obdarovanje. Kako pride domača hrana na trgovske police?

Že pred podpisom pogodbe z malim dobaviteljem se dogovorijo o logistični poti. Približajo se jim tako, da lahko dobavitelj glede na razpoložljive količine sam pove, kako pogosto in v katere trgovine bi dobavljal izdelke. Količine za dobavitelje domačih živil niso pogoj, da pridejo na police. »Če je živilo kakovostno in inovativno ter si ga v Mercatorju želimo, ga lahko ponujamo tudi samo v eni trgovini. Na začetku ga kmetija vozi le v eno ali nekaj prodajaln,« pravi izvršni direktor nabave Branko Micić. Bolj podjetne kmetije predlagajo, da bi svoja živila vozili v druge regije, da jih spoznajo še drugje, saj imajo v svojem okolju že dovolj velik krog stalnih kupcev.

Pokušnje za pospeševanje prodaje

Dobavitelji iz projekta Radi imamo domače ugotavljajo, da lahko tudi sami pripomorejo k uspešnejši prodaji v trgovinah. Večina ljudi kupuje bolj ali manj enaka živila, ki jih prepozna že po embalaži oziroma blagovni znamki. S pokušnjo v trgovini se jim lahko mali dobavitelj približa, in če jim je njegovo živilo všeč, bodo nakup ponovili.

Prednosti neposredne dobave v trgovine

»Dobaviteljem povemo, zakaj je dobro, da začnejo sami voziti svoja živila v trgovino. Tako iz tedna v teden spoznavajo utrip trgovine in prodajne cikle. Spoznajo poslovodjo, ki jih sproti seznanja z odzivom kupcev na njihove izdelke. Osebni stik s poslovodji jim omogoča tudi, da se lažje dogovarjajo za pripravo pokušenj in promocij za pospeševanja prodaje. Neposredni stik s poslovodji je velika priložnost za kmetije in zadruge, da spoznajo tudi potrebe kupcev, jim prilagodijo svojo ponudbo in laže optimizirajo nabor izdelkov, ki jih ponujajo v trgovinah. Domače hrane s kmetij kupci še ne poznajo, zato je to boljša pot od dostave v skladišče, kjer poslovodje ne vedo, kdo stoji za izdelkom,« razlaga Micić.

Z dostavo v eno ali nekaj trgovin je z Mercatorjem začela sodelovati večina malih dobaviteljev iz projekta Radi imamo domače. Kadar kmetija ne more poskrbeti za dostavo v trgovine, se lahko dogovorijo za skladiščno distribucijo – dostavo v Mercatorjevo centralno skladišče v Ljubljani ali na Ptuju. To možnost Mercator ponuja tistim, ki dobavljajo večje količine in svoje izdelke prodajajo v hipermarketih.

Ob dobri prodaji dobava v centralno skladišče

Po določenem času preverijo rezultate prodaje in na podlagi tega razmišljajo o njenem širjenju v več trgovin. Tako so spomladi živila pod regijsko kolektivno blagovno znamko Diši po Prekmurju, ki obsega bučno olje, med, moko, čokolade, sokove in kis, testenine, sušeno zelenjavo, čaje, bučna semena, žganje in kekse, razširili v mrežo vseh 22 Mercatorjevih hipermarketov, saj so ocenili, da imajo ta živila prodajni potencial, dobavitelj pa ima dovolj količin in ta živila dobavlja v Mercatorjevo skladišče. Za tako imenovano skladiščno distribucijo se odločijo, ko jim en dobavitelj zagotavlja več izdelkov v večji količini in ko se je prodaja dobro prijela.

Z domačimi živili, na policah označenimi z rdečim srčkom Radi imamo domače, je Mercator v trgovine pripeljal vse vrste izdelkov, ki so jih kmetije prej prodajale doma in na tržnici. Ker večina kupcev kupuje v trgovinah, jim je Mercator ponudbo s tržnice pripeljal v trgovine.

Kmetije in zadruge prek trgovca prodirajo v druge regije

Zelo dobro je svoje sodelovanje pri projektu Radi imamo domače izkoristila kmetija GreGurMan iz Zadobrove pri Ljubljani. Do prihoda na Mercatorjeve police so svežo mleto moko, polento in kakovostna hladno stiskana olja prodajali samo na tržnici. V Mercatorju pa so našli večji krog novih kupcev, prodaja jim raste, kar kmetiji omogoča nadaljnji razvoj in povečanje obsega pridelave in predelave. »Sami so nam rekli, da želijo prodajo razširiti na več trgovin in da so sposobni priskrbeti večje količine. Pred letom dni smo jih vključili v trgovine na Štajerskem in drugje, kar se je obrestovalo,« pravi Branko Micić.

Novost je linija ekološke domače hrane Radi imamo domače

Poleg prostora na policah Mercator kmetijam, zadrugam in drugim manjšim lokalnim dobaviteljem domače hrane ponuja tudi promocijo. Da so projekt Radi imamo domače razširili z linijo ekoloških živil, od jeseni opozarjajo z oglasi, v katerih nastopajo siri iz senenega mleka z ekološke kmetije Kukenberger, z naravnimi barvili obarvane testenine Gabaroni, oljčno olje Morgan, biopulpe Lotos Gourmet in bioželebomboni Perger.

»Dobaviteljem priporočam, naj čim bolj izkoristijo možnosti za promocijo svojih izdelkov v trgovinah. Več pokušenj in promocij pripravijo, bolj jim cveti prodaja. Zato je stik s poslovodji trgovin tako koristen, na pokušnjah pa pridejo tudi v stik s kupci. V Mercatorju jim pomagamo tako, da jih predstavljamo v letakih in oglasih, zgodbe kmetij pa predstavljamo tudi na naši spletni strani in družbenih omrežjih,« dodaja Micić.

Kmetije in zadruge povečujejo pridelavo lokalne hrane

Kako se je v treh letih spremenil odnos malih dobaviteljev do Mercatorja? »Bolj podjetni dobavitelji iz projekta Radi imamo domače so v tem času razvili več inovativnih živil in povečali ponudbo. Nekateri so v tem času postali tako znani, da jih vabijo v TV-oddaje in druge medije. Za nekatere je bil vstop v Mercatorjeve trgovine odskočna deska za prodor v medije, na več sejmov in prireditev, kjer prodajajo. Veseli smo, ko vidimo, da precej dobaviteljev povečuje svoje zmogljivosti, denimo z nakupom strojev, polnilnic in pakirnic,« še pravi Micić.

Mercator poskrbi za promocijo

Med zmagovalci Agrobiznisovega natečaja, ki svojo domačo hrano ponujajo tudi v največjem trgovcu, je Mercator v letakih in oglasih med drugim posebej poudaril tudi družinsko podjetje Perger 1757, kjer ročno iz najboljših naravnih sestavin delajo vse, kar je mogoče narediti iz medu in satja. Zadnja leta, odkar podjetje vodi že deveta generacija, so trženje postavili na novo in razvili novo linijo bioloških (ekoloških) izdelkov, nekatere izdelke nadomeščajo z inovativnimi, ki jih razvijajo za sodobne kupce, kot je medeno testo za hitro pripravo medenjakov.

V Mercatorju si želijo, da bi se ponudba Radi imamo domače tako prijela, prodaja teh izdelkov, ki v povprečju znaša okoli milijon evrov na mesec, pa tako povečala, da bi lahko vse več malih lokalnih dobaviteljev preusmerili v dostavo v eno od dveh centralnih skladišč. S tistimi, ki v Mercator šele vstopajo ali ostajajo pri majhni količini, pa bi radi ohranili neposredno dobavo v izbrane trgovine.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kaj se dogaja na svetovnem trgu jabolk

Katastrofe po lanski obilni letini v Evropi ni, Poljaki več izvažajo na Kitajsko in v Azijo, medtem ko v Avstraliji in Južni Afriki že...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis 70 kmetij se že predstavlja na spletni tržnici

E-tržnica se letos širi na Hrvaško, pozneje še v druge sosednje države

AGROBIZ
Novice
Novice Letos bo objavljenih 14 razpisov iz programa za razvoj podeželja

Kmetijsko ministrstvo poziva, da si pravočasno priskrbite vse papirje, ki jih potrebujete za prijavo na razpis

AGROBIZ
Novice
Novice Na štirih razpisih čaka dobrih 23 milijonov za kmetijstvo

Vloge na prvi razpis je mogoče oddati od 21. januarja, razpisi so odprti različno dolgo

AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi dobili več ekoloških kmetij

Dobro bi bilo zmanjšati birokratske ovire za ekološke kmete in povečati subvencije, da bodo bolj primerljive zahtevnejši ekološki...

AGROBIZ
Novice
Novice Država po novem financira pol premije za večino kmetijskih zavarovanj 2

Višje, in sicer 30-odstotno, je tudi sofinanciranje premij za zavarovanje živali pred boleznimi

AGROBIZ
Novice
Novice Devetletni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 4

Pripravljamo tudi zgodbo o mladem Ljubljančanu, ki si je za rojstni dan zaželel kozo, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko...