Letos bo dobro leto za pridelovalce oljk in žita Letos bo dobro leto za pridelovalce oljk in žita Tako kažejo spomladanske napovedi za kmetijske trge v evropski uniji, ki jih je v sredo objavila evropska komisija
KGZS: zaradi letošnje prepovedi odstrela 175 medvedov jih bo v prihodnje treba odvzeti še več  KGZS: zaradi letošnje prepovedi odstrela 175 medvedov jih bo v prihodnje treba odvzeti še več Z delno ugoditvijo tožbi okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green je upravno sodišče negativno presenetilo kmetijsko-gozdarsko zbornico KGZS, ki opozarja, da bo število medvedov zraslo, s tem pa tudi nevarnost, da napadejo ljudi
Vlada bo še enkrat odločala o odvzemu rjavega medveda Vlada bo še enkrat odločala o odvzemu rjavega medveda Upravno sodišče je delno ugodilo tožbi okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green proti državi v primeru načrtovanega odstrela medvedov. Odpravilo je prilogo odloka, v kateri sta določena število in prostorska razporeditev odvzema medvedov iz narave za obdobje do 30. septembra letos.
Zakaj se bo svinjsko meso v Sloveniji močno podražilo Zakaj se bo svinjsko meso v Sloveniji močno podražilo Zaradi povečanega evropskega izvoza svinjine na Kitajsko se bodo v Sloveniji cene povišale za okoli 30 odstotkov

Kupci kupujejo domačo hrano, ker je dobra, pa tudi iz nostalgije

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Mercator dodaj
Fani Tomažič dodaj
Bia dodaj
 
Čas branja: 4 min
11.12.2018  15:27  Dopolnjeno: 13.12.2018 04:10
Povpraševanje po lokalni hrani s podeželja raste kljub nekaj višji ceni, pravi Fani Tomažič, poslovodja Mercatorjevega marketa v Murglah v Ljubljani
Kupci kupujejo domačo hrano, ker je dobra, pa tudi iz nostalgije
»Poleg domačih mlečnih in mesnih izdelkov je veliko zanimanja tudi za domače rezance in testenine, sokove vseh vrst in sirupe, kekse in marmelade. Kupci si želijo tudi čim več lokalno pridelane zelenjave in sadja. Pri nas prevladujejo kupci, ki ne gledajo na vsak cent, želijo pa kakovostno hrano in veliko izbiro,« pravi Fani Tomažič, poslovodja Mercatorjevega marketa v Murglah v Ljubljani.
Foto: Aleš Beno

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Mercator dodaj
Fani Tomažič dodaj
Bia dodaj

Tretje leto Mercator ponuja tudi domačo hrano s kmetij, iz zadrug in od drugih manjših lokalnih ponudnikov. »V tem času so se kupci na to ponudbo, ki jo na policah označujemo z rdečim srčkom Radi imamo domače, navadili in jo vzeli za svojo. Preizkusili so domača živila s podeželja in tista, ki so jih navdušila, tudi redno kupujejo. Povpraševanje raste kljub nekaj višji ceni,« pravi Fani Tomažič, poslovodja Mercatorjevega marketa v Murglah v Ljubljani.

Kupci so iskali domačo hrano, že preden je Mercator domače salame, jogurte in sire, moke, zdrobe, kaše, testenine, kekse, kise, sirupe in sokove, ki so jih kmetje dotlej prodajali na domu ali tržnici, pripeljal v skoraj 300 trgovin po Sloveniji. »Tako kot raste zanimanje za ekološka živila, je raslo tudi povpraševanje po lokalno pridelani hrani,« opaža Tomažičeva. Rada vidi, ko si kupci v njihovi trgovini vzamejo čas in preberejo deklaracijo živila ter preverijo sestavine in njihov izvor.

Domače jagode se bolje prodajajo kot uvožene

Spomladi že komaj čakajo na domače jagode, čeprav so malo dražje od uvoženih. »Ko hkrati ponujamo slovenske in uvožene jagode, večina kupcev izbere domače. Pri nas prevladujejo kupci, ki ne gledajo na vsak cent, želijo pa kakovostno hrano in veliko izbiro,« dodaja Fani Tomažič.

Nekaj višja cena domače hrane s podeželja kupcev ne odvrne. Razumejo, da ima kmetija ali drug manjši lokalni ponudnik višje stroške, manjšo pridelavo in manjše količine od živilskopredelovalne industrije, zato je tudi cena nekaj višja. Je pa res, da kupci za več denarja pričakujejo višjo kakovost.

Nostalgija prodaja

Pritegneta jih tudi tradicionalni okus in videz hrane, ki jih spomni na otroštvo, podeželje in jim zbuja lepe občutke. »Za nekatere velja, da domačo hrano kupijo iz nostalgije, drugi pa zato, ker verjamejo, da je bolj zdrava,« dodaja Tomažičeva. Starši in stari starši malih otrok pa radi kupujejo ekološka živila iz lokalnega okolja. Zato ni naključje, da so v Mercatorju jeseni uvedli na police tudi izdelke Radi imamo BIO domače, med katerimi so tudi biotestenine, mesnine in mlečni izdelki, namazi, sokovi, olja.

Kupci spremljajo trenutno izbiro, dajejo prednost sezonskim živilom, novosti spoznajo v letaku in katalogu. Objave v letaku in katalogu praviloma prodajo še pospešijo. »Ko jih prepriča zgodba o lokalnem dobavitelju in njegovem živilu, ga poiščejo na polici ali posebnih prodajnih kotičkih. Žal je naš market premajhen, da bi na policah našli vse dobrote iz posebne ponudbe Radi imamo domače. Tisto, česar ne najdejo pri nas, poiščejo v hipermarketu,« pravi Tomažičeva.

Lepo in dobro darilo

Če je le mogoče, poskuša kupcem ustreči in priskrbeti tiste domače izdelke, po katerih največ povprašujejo. »S sodelavci se trudimo, da so kupci zadovoljni in se radi vračajo,« dodaja. Ob sobotah in nedeljah njihov market obiščejo tudi kupci, ki pri njih ne nakupujejo vsak dan. Tudi ti kupujejo domačo hrano, verjetno tudi za novoletno obdarovanje. Za darila izbirajo vse vrste domače hrane, drugače pa v zimskih mesecih bolj posegajo po domačih mesninah, spomladi po jogurtih in drugih mlečnih izdelkih, poleti po svežem sadju in zelenjavi, jeseni pa spet po bolj krepkih živilih – skladno s sezonskimi jedmi.

Več sirov iz kozjega in ovčjega mleka ter ekoživil

»Letos smo obogatili ponudbo mlečnih izdelkov s siri, skuto, smetano in jogurti iz kozjega in ovčjega mleka, kakršnih večje mlekarne ne delajo. Nova je tudi linija ekoloških domačih izdelkov Radi imamo BIO domače. Kupci so nove lokalne dobavitelje in njihove novosti lepo sprejeli in jih radi kupujejo,« razlaga Fani Tomažič.

Sama ceni domačo hrano in tudi sodelavce spodbuja, da dobro poznajo, kar ponujajo pod rdečim srčkom Radi imamo domače, da znajo kupce usmeriti, ko česa ne najdejo, ter jim svetovati, ko iščejo kak priboljšek, nekaj posebnega in domačega.

V treh letih na policah 400 novih domačih dobrot

Ko je Mercator pred tremi leti hrano s kmetij in tržnic pripeljal v trgovine, so se prodajalci o novi ponudbi veliko pogovarjali in z radovednostjo čakali, kako jo bodo kupci sprejeli. Odziv je bil tako dober, da so v treh letih projekt Radi imamo domače nadgradili z novimi živili starih dobaviteljev in tudi z novimi dobavitelji, tako da je zdaj ponudba domače hrane res zelo pestra. Mercator je na svojih policah na začetku ponujal 800 domačih živil s kmetij, iz kmetijskih zadrug in od drugih lokalnih dobaviteljev, zdaj pa jih je že več kot 1.100 vrst.

»Kupci so jih lepo sprejeli, saj takšnih izdelkov ne morejo kupiti drugje kot na tržnicah. Nekatere zanimajo tudi sestavine in zelo natančno berejo deklaracije. Ne motijo jih malo krajši roki trajanja svežih živil. Najpomembnejše je, da so domači, torej slovenski, in okusni. Kupci imajo zaupanje v slovensko hrano in verjamejo, da je okusna in kakovostna, živila po tradicionalnih receptih imajo zanje višjo sentimentalno vrednost, tako da jih kupujejo za praznike in druge posebne priložnosti,« opaža Tomažičeva.

Kupci imajo radi novosti s podeželja

Čeprav precej njihovih kupcev redno kupuje svojo najljubšo hrano s podeželja, jih premamijo tudi novosti. Temu se prilagajajo tudi dobavitelji s podeželja. Nekateri dobavitelji so ob rasti prodaje razširili svojo ponudbo v Mercatorju, drugi svoje izdelke, ki se v projektu Radi imamo domače dobro prodajajo, raje širijo v več trgovin največjega trgovca.

»Poleg domačih mlečnih in mesnih izdelkov je veliko zanimanja tudi za domače rezance in testenine, sokove vseh vrst in sirupe, kekse in marmelade. Kupci si želijo čim več lokalno pridelane zelenjave in sadja,« opaža Fani Tomažič. Kupci se radi udeležijo pokušenj in iz prve roke od promotorja ali kmeta izvedo zgodbo o kmetiji ali recept za pripravo. Pristen pozitiven stik z lokalnim dobaviteljem lahko kupce spodbudi, da kupijo tudi druge njegove izdelke, ne le tistih, ki jih lahko pokusijo.

Pogrešajo več domačega suhega sadja in oreščkov

»Suho sadje se bolj prodaja kot nekoč. Kupci radi izbirajo med več vrstami lokalno pridelanega suhega sadja in oreščkov iz ponudbe Radi imamo domače. To bi lahko še razširili tudi z boljšimi vini manjših vinarjev, ki praviloma ne prodajajo v trgovinah. Poleti pa bi bil zanimiv tudi domač sladoled,« za konec pravi Fani Tomažič.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nasveti
Nasveti Emil Erjavec: smo pred največjim preobratom v kmetijstvu doslej 36

Čaka nas preobrat iz naroda jamračev v narod pozitivnih ljudi, ki se upajo lotiti sprememb; potrebujemo znanje, podjetnost in povezovanje

AGROBIZ
Novice
Novice Tako bodo mladi kmetje dobili več zemlje 7

Vsem, ki imajo od sklada kmetijskih zemljišč v zakupu več kot sto hektarjev zemlje, bodo pri podaljšanju zakupne pogodbe postopno...

AGROBIZ
Novice
Novice Kako se bo spremenil promet s kmetijskimi zemljišči 8

Med spremembami, ki jih pri prodaji kmetijskih zemljišč predlaga kmetijsko ministrstvo, je tudi poenostavljena prodaja kmetijskih...

AGROBIZ
Novice
Novice Nastaja kratka veriga lokalno vzrejene govedine iz Posavja

Sevniška zadruga bo s kmetijami tržila in promovirala prednosti lokalno vzrejenega mesa

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Od romantike pri govedoreji do vzpona piščančereje in grozljivke pri prašičereji 2

Reportaža s posveta o živinoreji in mesnopredelovalni industriji

AGROBIZ
Novice
Novice Podjetja nasprotujejo spremembam pri upravljanju kmetijskih zemljišč

Skrbi jih zlasti uvedba maksimalnega zakupa kmetijskih zemljišč in nepodaljševanje zakupnih pogodb

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj prinaša resolucija o razvoju kmetijstva do leta 2030

Na podlagi resolucije, ki bo do 22. maja v javni obravnavi, bodo prihodnje leto pripravili strateški načrt z ukrepi skupne kmetijske...