Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh
Letos bo dobro leto za pridelovalce oljk in žita Letos bo dobro leto za pridelovalce oljk in žita Tako kažejo spomladanske napovedi za kmetijske trge v Evropski uniji, ki jih je v sredo objavila evropska komisija
KGZS: zaradi letošnje prepovedi odstrela 175 medvedov jih bo v prihodnje treba odvzeti še več  KGZS: zaradi letošnje prepovedi odstrela 175 medvedov jih bo v prihodnje treba odvzeti še več Z delno ugoditvijo tožbi okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green je upravno sodišče negativno presenetilo kmetijsko-gozdarsko zbornico KGZS, ki opozarja, da bo število medvedov zraslo, s tem pa tudi nevarnost, da napadejo ljudi
Vlada bo še enkrat odločala o odvzemu rjavega medveda Vlada bo še enkrat odločala o odvzemu rjavega medveda Upravno sodišče je delno ugodilo tožbi okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green proti državi v primeru načrtovanega odstrela medvedov. Odpravilo je prilogo odloka, v kateri sta določena število in prostorska razporeditev odvzema medvedov iz narave za obdobje do 30. septembra letos.

Ribogojnica Fonda proda največ rib prav za božič

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 2 min
14.12.2018  17:19  Dopolnjeno: 14.12.2018 17:45
Doslej so prodali od 50 do 60 ton rib na leto, prihodnje leto jih bodo sto ton, nove trge že iščejo; poleg brancinov imajo tudi orade
Ribogojnica Fonda proda največ rib prav za božič
»Za božič v naši družini jemo brancinov karpačo in brancina v pečici, včasih tudi dimljenega brancina. Ob praznikih prodaja rib najbolj poskoči, največja je prav za božič,« pravi Irena Fonda iz ribogojnice Fonda v Seči pri Portorožu.
Foto: Irena Herak

Obveščaj me o novih člankih:  

»Decembra prodamo največ rib v vsem letu, največ naročil je tik pred božičem,« pravi Irena Fonda iz edine morske ribogojnice pri nas, ki je pred veliko prelomnico. Prvih 12 let so za prodajo imeli 50 ton rib na leto, prihodnje leto jih bo prvič sto ton.

»Kljub večji ponudbi ostajamo butična ribogojnica. Za primerjavo: v naši najbližji ribogojnici izlovijo 50 ton rib na dan,« pravi Irena Fonda iz edine morske ribogojnice pri nas, ki je v Seči pri Portorožu.

Po nove kupce v Italijo in Nemčijo

Prvič imajo večjo količino rib. »Doslej smo prodali največ 60 ton brancinov na leto, prihodnje leto bomo imeli skoraj sto ton rib,« dodaja Irena Fonda. Nove trge in nove kupce že dejavno iščejo, zlasti v Italiji in Nemčiji. Večino rib prodajo v Sloveniji, od 20 do 40 odstotkov pa v Avstriji. Prodaja med letom niha, največja je od aprila do konca junija, od septembra do srede oktobra, rekordna pa decembra. Te dni imajo veliko dela, saj največ naročil dobijo tik pred božičem.

Pojemo več orad kot brancina

Znani so po brancinu, po novem ponujajo tudi orade, a le nekaj ton. Brancin ima za morsko ribo bolj nežen okus, kar je Slovencem všeč. Na severu Jadranskega morja te ribe dobro uspevajo, zato so jih začeli gojiti. O oradah so razmišljali od odprtja ribogojnice pred 16 leti, a jim za to ob brancinu in školjkah ni ostalo dovolj časa. Po Fondovih standardih orade že dlje časa goji njihov večinski lastnik, italijanska družba Vale Ca'Zuliani, ki ima valilnico ribjih mladic in ribogojnico v Tržiču (Monfalcone) in Venetu v Italiji.

»Orado so v Sloveniji pred nami že gojili, mi smo se je lotili poskusno v štirih mrežah, saj so kupci veliko spraševali po tej ribi. V zadnjih letih pojemo več orad kot brancinov, saj imajo bolj čokat file, hitreje rasejo in jih je lažje gojiti kot brancina. Brancine do konzumne velikosti gojimo štiri leta, orado pa tri,« pravi sogovornica.

Sveža riba z blagovno znamko

Njihova ribogojnica obratuje 16 let, 12 let brancine tržijo z blagovno znamko Fonda. »Zame je bil največji uspeh, ko so restavracije na jedilnik uvrstile piranskega brancina ali brancina Fonda, ker so gostje toliko spraševali po naših ribah,« poudarja Fonda. Blagovna znamka je nastala po potrebi, ko so ugotovili, da ljudje brez prepoznavnega znaka ne bi ločili njihovega brancina od drugih iz intenzivne vzgoje. »Z blagovno znamko nam je piranskega brancina uspelo diferencirati od drugih rib in pridobiti zaupanje kupcev, ki so zanj pripravljeni plačati nekaj več, ker vedo, da dobijo boljše ribe. Gojimo le najboljše mladice, ki jedo boljšo krmo, proti obraščanju mrež ne uporabljamo kemikalij, ampak jih ročno čistimo,« dodaja.

Z denarjem od turizma kupijo veliko ribje krme

Prepoznavnost svoje blagovne znamke utrjujejo tudi s turizmom, denimo z ogledi ribogojnice, kulinaričnimi delavnicami, pokušnjo rib in školjk. »Na ogled ribogojnice smo peljali goste iz 97 držav, največ je Avstrijcev. Pripovedujemo jim o morju, ribah in kulinariki, na koncu pa pogostimo. Preseneti jih, da brancin do konzumne velikosti, ko tehta okoli 300 gramov, raste kar štiri leta. Dober občutek pa dobijo, ko jim povemo, da z denarjem od ogledov kupimo ribjo krmo,« razlaga Irena Fonda.

Kaj jim je prinesel tuji lastnik

Pred dobrima dvema letoma so za večinskega lastnika dobili italijansko družbo Vale Ca'Zuliani. S tem so si zagotovili obstoj, nova delovna mesta in boljše pogoje za poslovanje. Od tujih lastnikov so že prej kupovali ribje mladice, dobro sodelujejo in se drug od drugega učijo. Skupaj naročajo krmo in zaradi večje količine dosegajo boljše cene. Letos pričakujejo podobne prihodke kot lani, ko so se po podatkih Gvin približali dvema milijonoma evrov.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Nasveti
Nasveti Emil Erjavec: smo pred največjim preobratom v kmetijstvu doslej 38

Čaka nas preobrat iz naroda jamračev v narod pozitivnih ljudi, ki se upajo lotiti sprememb; potrebujemo znanje, podjetnost in povezovanje

AGROBIZ
Novice
Novice Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo

Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Od romantike pri govedoreji do vzpona piščančereje in grozljivke pri prašičereji 2

Reportaža s posveta o živinoreji in mesnopredelovalni industriji

AGROBIZ
Novice
Novice Podjetja nasprotujejo spremembam pri upravljanju kmetijskih zemljišč

Skrbi jih zlasti uvedba maksimalnega zakupa kmetijskih zemljišč in nepodaljševanje zakupnih pogodb

OGLAS
AGROBIZ
Praktično pakiranje za ljubitelje narave

Topli pomladni dnevi kar kličejo po aktivnostih na prostem. Pikniki v dobri družbi, prvi izleti in družinska potepanja. Kmalu pa bodo na...

AGROBIZ
Novice
Novice Krškopoljski prašič: z boljšo rejo, predelavo in promocijo do kulinarične uspešnice 6

Marca se je končal evropski projekt Treasure, s katerim želijo obuditi krškopoljskega prašiča in 19 drugih avtohtonih, a...

AGROBIZ
Natečaj Agrobiznis
Natečaj Agrobiznis Dobrote Dolenjske: vse, kar regija dobrega ponuja

Pod skupno blagovno znamko ponujajo 455 lokalnih izdelkov 73 dobaviteljev iz Dolenjske, Kočevske, Ribniškega in Bele krajine