Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Največja zadruga napoveduje večji dobiček od lanskega

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Jože Cajnar dodaj
Tatjana Malešič dodaj
Tuš dodaj
Agrocenter dodaj
 
Čas branja: 3 min
18.12.2018  15:47  Dopolnjeno: 19.12.2018 11:24
Kmetijska zadruga Metlika širi svojo prodajno mrežo in povečuje izvoz, poslovanje pa digitalizira
Največja zadruga napoveduje večji dobiček od lanskega
Jože Cajnar se od kmetijske zadruge Metlika poslavlja z dobrimi poslovnimi rezultati. Ob njem je glavni enolog metliške vinske kleti Jure Štalcar (na sliki desno), ki že pripravlja novo linijo najprestižnejših vin.
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Jože Cajnar dodaj
Tatjana Malešič dodaj
Tuš dodaj
Agrocenter dodaj

Jože Cajnar se po 12 letih vodenja poslavlja od kmetijske zadruge Metlika, ki oskrbuje gostince, prideluje vino, ima svojo klavnico, odkupuje živino in prodaja meso. Konec leta mu poteče mandat, vnovič pa ni kandidiral.

Na mestu direktorja ga bo zamenjala Tatjana Malešič, dozdajšnja vodja komerciale in programa Gastro. Največja zadruga pri nas je sanirana, ima zdravo finančno jedro, letos bo najbolje poslovala, pričakujejo večji dobiček od lanskega. Ob Cajnarjevem prihodu na mesto pomočnika direktorja v letu 2004 je zadruga imela dobrih 23 milijonov evrov prihodkov, letos jih bo več kot 61 milijonov.

Temelj metliške zadruge je vinska klet, iz katere pride povprečno pol milijona litrov vina na leto. Lani, ko je bilo zaradi pozebe manj grozdja, so ga pridelali 350 tisoč litrov. Večino prodajo doma, v BiH pa so letos izvozili okoli 10 tisoč steklenic.

Kmalu izvoz vina na Češko in v Srbijo

Pri prodaji vina že zaznavajo nekaj težav, ki se bodo pri količinsko večjem letniku 2018 verjetno še stopnjevale, a vseeno pričakujejo, da bodo prodali vse vino letnika 2017. »Več naročil pričakujemo z bosanskega trga, v dogovorih smo z uvozniki v Srbiji, na Hrvaškem in Češkem. Pogovarjamo se tudi s Kitajci, a vstop na tuj trg praviloma traja več let,« pravi Jože Cajnar. Računa, da bodo po novem letu z vinom prodrli tudi na Češko in v Srbijo.

Staran vinjak dviguje ugled njihovih vin

»Zagon za naprej črpamo iz uspešne zgodbe s pet let staranim vinjakom Mathia de Luca, poimenovanem po uspešnem metliškem trgovcu z vinom iz 16. stoletja. Vinjak od lani ponujamo v svojih trgovinah in Tušu, rastejo naročila iz BiH, kjer smo ga tudi veliko prodali. Za vinjak se zanimajo tudi druge trgovske verige v Sloveniji, iščemo pa tudi nove tuje trge. Vinjak dviguje ugled naših vin in ponudbo bomo popestrili z novo linijo najprestižnejših vin,« našteva Cajnar.

Trenutno iz BiH dosti več uvozijo, kot tja izvozijo, izvoz pa se trudijo povečati. »Od tam uvažamo vložnine, kameno sol iz Tuzle in nekatere začimbe. Smo v dogovorih, da bi naša vina in slovensko meso dobavljali v bosanske trgovske verige,« napoveduje Cajnar.

Iščejo nove pogodbene rejce

Za vzrejo mesa iščejo nove pogodbene rejce, povečujejo odkup goveje živine, meso pa prodajajo gostincem. »Pri prodaji se osredotočamo na lokalno vzrejeno goveje meso, z rejci se dogovarjamo o pogodbenem pitanju živine. Svinjsko meso tudi uvažamo, saj ga doma ne vzredimo dovolj,« priznava Cajnar.

Racionalizacija poslovanja z digitalizacijo

S predelavo mesa se ne bodo ukvarjali, razmišljajo pa o uvedbi lastne blagovne znamke za lokalno vzrejeno meso, da bi ga kupci v trgovinah lažje razlikovali od drugega mesa. Te načrte so dali na stran, saj so v zadnjih letih na prvo mesto postavili izboljšanje poslovanja. »Zdaj je čas za racionalizacijo poslovanja z digitalizacijo procesov, ki bi olajšali delo in znižali stroške od klavnice do pakirnice mesa, z rejci pa krepimo korekten odnos, saj si želimo zagotoviti zanesljiv odkup živine,« razlaga Cajnar.

Širijo svojo trgovsko mrežo

Zadruga Metlika veliko večino prihodkov ustvari z oskrbo gostincev, za kar ima osem centrov po Sloveniji. Poleg tega imajo v Metliki agrocenter, kjer bi radi ponudbo v novem letu še razširili. Dvema živilskima trgovinama na podeželju so letos dodali še franšizno trgovino v Semiču, ki posluje kot franšizna trgovina Mercatorja.

»V vseh trgovinah postavljamo kotičke z domačo hrano s kmetij, to ponudbo pa širimo. Kmetije spodbudimo, da povečajo pridelavo zelenjave, ki jo že ponujamo v diskontu v Metliki, s tem smo tja privabili tudi gospodinjstva, ne le gostincev,« dodaja. Lanski pogovori z belokranjskimi župani o večjem deležu lokalne hrane v javnih ustanovah počasi že dajejo rezultate – večja naročila.

Kmetijska zadruga Metlika odkupuje grozdje, živino in pridelke od več kot sto belokranjskih kmetij. Išče nove kooperante in kmete spodbuja, da povečujejo obseg pridelave in živinoreje. »Kmetije rade čim več prodajo na domu. Podpiramo jih, da pridelavo še povečajo in se dogovorimo za odkup vsega, česar sami ne morejo prodati. S kmetijami gradimo partnerski odnos, da si zagotovimo zanesljivo dobavo, njihovo meso in pridelke pa prodamo v svoji prodajni mreži,« pravi Jože Cajnar.

Večji dobiček

Lani so prihodki metliške zadruge presegli 59 milijonov evrov ob 200 tisoč evrih čistega dobička. »Letos pričakujem še boljše rezultate - še večji dobiček ter več kot 61 milijonov evrov prihodkov, kar je nad načrti,« je zadovoljen Jože Cajnar. Med letošnjimi dosežki omenja nakup centra za oskrbo gostincev v Mariboru, ki so ga imeli v najemu, center v Radovljici selijo v večje prostore in povsod povečujejo ponudbo.



AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...