Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost in katere ovire bi bilo treba odstraniti, da bi bilo tovrstnega povezovanja še več
(intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu
(video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje Renata Kosi s Kmetijsko gozdarskega zavoda Celje
Modra frankinja – žametno vino Posavja Modra frankinja – žametno vino Posavja V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja, pridelovalce modre frankinje pa bi radi povezali v zadrugo in ustvarili skupno blagovno znamko.
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh

Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
Planika dodaj
Anka Lipušček... dodaj
Hiša Franko dodaj
Ana Roš dodaj
 
Čas branja: 2 min
18.04.2019  16:39  Dopolnjeno: 18.04.2019 17:36
Oskrbujejo boljše restavracije in gostilne, ki poudarjajo lokalne sestavine v svojih jedeh
Mlekarna Planika osvaja novi trg – gostinstvo
Maslo, sire in smetano mlekarne Planika so med prvimi znanimi restavracijami začeli uporabljati v Hiši Franko. "Kot se je dvigoval sloves Hiše Franko, se je tudi naši mlekarni dvigoval sloves. To velja tudi za druge gostince iz Posočja in drugih delov Slovenije, s katerimi tudi dobro sodelujemo," pravi Anka Lipušček Miklavič, direktorica mlekarne.
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  

Zadnja leta so trgovci na svoje police postavili tudi hrano s kmetij, iz zadrug, od čebelarjev in drugih manjših lokalnih ponudnikov s podeželja. Lokalno pridelana hrana postaja vse bolj priljubljena tudi v boljših gostilnah in restavracijah. Kako so na krožnike znanih gostiln prodrli siri in maslo mlekarne Planika?

V trgovskih verigah so njihovi izdelki – najbolj znan je njihov sir tolminc – že na voljo, možnosti za širjenje prodaje pa vidijo tudi v kulinariki. Usmerjajo se na boljše restavracije, ki pripravljajo jedi z lokalnimi sestavinami.

Gostinec in mlekarna drug drugemu zvišujeta vrednost

Kako prodirajo v gastronomijo? »V naši mlekarni želimo izdelkom dodati vrednost. Pošteno povem, da pri prodaji pomaga, če ima izdelek zanimivo in pristno zgodbo. Tudi sama bolj uživam na večerji, ko slišim zgodbo o vinu in hrani, od kod prihaja, kako nastane, zakaj je posebno ali zanimivo … Ljudje radi slišijo, kako je narejeno naše maslo ali sir. Takšne informacije dajo dodano vrednost vsaki jedi in boljši gostinci to vedo. Tako se zgodba mlekarne Planike in njenih najbolje prodajanih izdelkov prepleta z zgodbo gostinca, druga drugi zvišujeta vrednost,« pravi Anka Lipušček Miklavič, direktorica mlekarne Planika, ki je zgodbo mlekarne in njeno navezanost na naravo pred kratkim predstavila na evropskem simpoziju hrane European Food Summit v Ljubljani.

Med prvimi jim je vrata odprla Hiša Franko

Svoja vrata so jim prvi odprli posoški gostinci, najprej Hiša Franko z Ano Roš in Valterjem Kramarjem, najbolj znanim parom iz kulinarično-vinskega sveta. »Kot se je dvigoval sloves Hiše Franko, ki uporablja lokalne sestavine in naše mlečne izdelke, se je tudi naši mlekarni dvigoval sloves. To velja tudi za druge gostince iz Posočja in drugih delov Slovenije, s katerimi tudi dobro sodelujemo,« dodaja sogovornica.

Kulinarično združenje restavracij JRE Slovenija, ki povezuje lastnike in chefe 17 top restavracij, jih je letos vključilo v svojo družino kulinaričnih mojstrovin, kot pravijo partnerjem, ki jim dobavljajo sestavine za jedi.

Prodaja se lokalno in preplet tradicije s sodobnim

Prav to, da predelujejo samo mleko iz doline Soče, je glavni adut mlekarne Planika. Upoštevajo tradicijo in znanje, ki ga prenašajo iz roda v rod. Močno so navezani na svoje okolje, na kmete, ki jim dobavljajo mleko, in domačine, ki delajo v mlekarni.

V svoje izdelke vgrajujejo tisto, kar najdejo v svojem okolju in kar je trendovsko. »Dolina Soče nam ponuja soško postrv, ki jo dimljeno vgrajujemo v sir. Enako je z divjim origanom ali dobro mislijo, kot po domače pravimo tej rastlini, ki raste na naših planinah, zeliščarka jo nabira, mi primerno obdelamo in dodamo siru. Trendovski je naš sir s posušenimi vršički industrijske konoplje, ki jo pridelujejo na kmetiji Ileršič. Njihovo konopljino olje dodajamo jogurtu,« našteva Anka Lipušček Miklavič. Veliko poskusov sicer ne uspe, a tisti, ki uspejo, so izdelki z dodano vrednostjo, s katerimi nadaljujejo regionalno zgodbo soške doline.

»Kjer je možno, poudarjamo lokalnost, in kamor lahko, vgradimo lokalne sestavine. Delamo tudi Gregorčičev sir, saj smo ponosni na pesnika Simona Gregorčiča iz Vrsnega pri Kobaridu. Prvošolčkom v Kobaridu prvi dan šole podarimo prvošolčkov sir. Tako že otrokom približamo lokalni okus in sir iz tukajšnjega mleka. Poskušamo delati in trgu ponujati vse, kar je lokalnega,« še poudarja.



AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Povezovanje kmetijstva in turizma - Kako izkoristiti naziv Evropska gastronomska regija 2021?

Konferenca: Kako lahko slovensko kmetijstvo na čelu z lokalnimi pridelovalci hrane in vina izkoristi naziv Evropske gastronomske regije...

AGROBIZ
Novice
Novice (video) Kmet na turistični kmetiji postaja animator

Kakšen razvoj turističnih kmetij lahko pričakujemo, od česa je odvisen uspeh takšne kmetije in kaj pogrešajo v dejavnosti, pojasnjuje...

OGLAS
AGROBIZ
Novice
Novice Najboljša evropska turistična kmetija tudi na naši konferenci

Ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti je odličen primer sinergijskih učinkov lokalnih pridelovalcev hrane in turističnih...

AGROBIZ
Slovenija
Slovenija (intervju) Ministrica Aleksandra Pivec: Kmetijstvo in turizem – par, ki se vse bolj zbližuje 1

Kmetijska ministrica pravi, da je treba posebno pozornost nameniti vključevanju slovenske hrane v gastronomsko ponudbo v gostinstvu

AGROBIZ
Novice
Novice Modra frankinja – žametno vino Posavja

V Javnem zavodu za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (KŠTM) Sevnica si prizadevajo, da bi modra frankinja postala...

AGROBIZ
Članki
Članki Ni ga kuharja, ki bi iz slabih surovin skuhal vrhunsko jed

Preverili smo, zakaj je sodelovanje med lokalnimi pridelovalci hrane in gostinci koristno tako za ene kot za druge, kje je dodana vrednost...