Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo Ste vedeli, da lahko lokalni mesarji le četrtino svojega blaga prodajo gostilnam? Tudi sami niso, dokler jih niso zalotili inšpektorji vseh vrst; preverjamo birokratske neumnosti za mesarje in tudi za druge trgovce z živili
Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom Občine že imajo možnost, da komunalni prispevek za rastlinjake znižajo oziroma ga delno ali v celoti oprostijo, ministrstvo za okolje in prostor posebnega zakona o tem ne bo predlagalo
(video) Katere korake bo treba narediti za večjo povezanost kmetijstva in turizma (video) Katere korake bo treba narediti za večjo povezanost kmetijstva in turizma Vizija razvoja za slovenski turizem je, da Slovenija postane prepoznavna kot zelena, aktivna in zdrava butična destinacija. In v tej viziji najdeta svoj prostor tudi kmetijstvo in naprej kulinarika.
Dodana vrednost v turizmu: Lokalne surovine Dodana vrednost v turizmu: Lokalne surovine Na okrogli mizi v okviru 1. konference Povezovanje turizma in kmetijstva so sogovorniki razpravljali, kako lahko gostinec ustvari dodano vrednost in prepoznavnost s sodelovanjem z lokalnimi dobavitelji.
Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij Kmetijsko ministrstvo želi s spodbujanjem nekmetijskih dejavnosti na kmetijah krepiti podjetništvo ter s tem ohranjati in ustvarjati nova delovna mesta

Katere priložnosti in izzive prinaša povezovanje kmetijstva in turizma

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
agrobiznis   dodaj
Aleksandra Pivec dodaj
Vizija dodaj
Eva Štravs Podlogar dodaj
 
Čas branja: 5 min
02.06.2019  08:00  Dopolnjeno: 05.06.2019 08:11
Gostje, ki obiščejo turistične kmetije, iščejo pristna doživetja v stiku z naravo
Katere priložnosti in izzive prinaša povezovanje kmetijstva in turizma
Utrinek s prve konfenerce Povezovanje kmetijstva in turizma, na fotografiji z leve proti desni Eva Štravs Podlogar, ministrstvo za gospodarski razvoj, Aleksandra Pivec, ministrica za kmetijstvo, Matija Vimpolšek, Združenje turističnih kmetij Slovenije
Foto: Aleš Beno

Obveščaj me o novih člankih:  
kmetijstvo   dodaj
agrobiznis   dodaj
Aleksandra Pivec dodaj
Vizija dodaj
Eva Štravs Podlogar dodaj

Povezovanje kmetijstva in turizma ponuja izjemne možnosti za razvoj slovenskega turizma v smeri zelene, aktivne in zdrave butične srednjeevropske destinacije. Takšna je namreč vizija razvoja, ki si jo je začrtala država. A da bodo te možnosti izkoriščene, se morajo akterji v teh dveh panogah še bolj povezovati in sodelovati. Le tako bodo lahko nastajali edinstveni produkti, doživetja, ki bodo imeli visoko dodano vrednost.

Da je prav sodelovanje akterjev v obeh panogah eden ključnih vidikov razvoja slovenskega turizma, so se strinjali udeleženci prve konference Povezovanje kmetijstva in turizma, ki jo je organiziral Časnik Finance. Udeleženci so se pogovarjali tudi o tem, kaj Sloveniji prinaša naziv evropska gastronomska regija 2021.

Izziv: zagotoviti stalnost dobave

Slovenija ima izjemne pogoje za pridelavo kakovostne, vrhunske hrane, je poudarila ministrica za kmetijstvo Aleksandra Pivec. In prav hrana je osrednji element resolucije Naša hrana, podeželje in naravni viri, ki so jo pripravili na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Poudarek je na kreativnosti, inovativnosti, povezovanju in sodelovanju, več podjetništva v kmetijstvu. "Povezovanje kmetijstva in turizma je pot k uspehu," je poudarila ministrica. In spomnila tudi na to, da je Slovenija pridobila naziv evropska gastronomska regija 2021. Vizija je okrepiti prepoznavnost Slovenije kot gastronomske destinacije. Na področju gastronomije je ministrica opozorila na velik izziv, in sicer na zmanjševanje vrzeli med povpraševanjem in ponudbo. "Pomembno je, da smo tudi pri zagotavljanju surovine konstitentni, denimo da ima gostinec zagotovljeno stalno dobavo in stalno kakovost." In ta izzv ostaja tako na področju gostinstva kot tudi na področju obratov javne prehrane.

Z visoko dodano vrednostjo do cilja – štirih milijard

Eden od ciljev strategije razvoja slovenskega turizma do leta 2021 je doseči štiri milijarde evrov prilivov od izvoza potovanj. Lani je bilo teh prilivov 2,7 milijarde, torej je dela še precej, je dejala Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka z ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. »Da bomo ta cilj dosegli, je pomembna kakovost, ne količina, torej da bomo imeli produkte z višjo dodano vrednostjo, nove produkte, prostor je tudi za nove zmogljivosti.« Ob tem je državna sekretarka poudarila, da bo ta cilj mogoče predvsem doseči zaradi ljudi, ki so vpleteni v turistično zgodbo.

Tuji gostje iščejo avtentičnost

Vlogo turističnih kmetij v turizmu je predstavila Renata Kosi, ki je strokovna sodelavka za področje turizma na kmetijah na Kmetijsko-gozdarskem zavodu Celje. V Sloveniji je turizem na kmetiji mogoče opravljati le v obliki dopolnilne dejavnosti na kmetiji. »To so torej družine, ki se ukvarjajo z gosti,« je dejala Kosijeva in poudarila, kako pomembno je za kmetije, da imajo strokovno pomoč. V Sloveniji imamo več kot tisoč turističnih kmetij, ki pa se razlikujejo po ponudbi. Imamo izletniške kmetije, turistične kmetije z nastanitvijo, vinotoče in osmice. »Gostje pridejo na kmetijo zaradi gostoljubnosti, osebnega stika, tu ne gre za množični turizem.« Kosijeva je še poudarila, kako pomembmno je, da kmetje vedo, da je prav vsakdanjost, avtentičnost to, kar iščejo tuji gostje. »Zanje je doživetje že to, da so lahko zraven pri opravilih, ki so za kmeta nekaj samoumevnega, vsakdanjega.« Tujci želijo poskusiti tradicionalne jedi, tako da je hrana eden pomembnih adutov na tem področju.

Ministrica se je zavezala, da bo ukrepala

Na področju povezovanja kmetijstva in turizma ter razvoja turistične panoge ostaja seveda veliko izzivov. Tako je eden od udeležencev konference opozoril, da je področje priprave hrane zelo regulirano in da pride do takšnih ekstremov, da mora, če uporabi doma nabran rožmarin, zabeležiti, kdaj in kje ga je nabral, celo parcelo. Ministrica Aleksandra Pivec se je strinjala, da se nemalokrat pretiratava z normiranostjo in previsokimi standardi, kar močno otežujejo delo. Zavezala se je, da bodo na ministrstvu s tega vidika olajšali delo ponudnikov.

Kako bomo dobili dovolj kadra?

Velik križ turizma je pomanjkanje motiviranega in usposobljenega kadra. »Kadra nimamo dovolj,« se je strinjala Štravs Podlogarjeva. A dodala, da se na tem področju veliko dela med drugim prek izobraževanj, usposabljanj. Turistične poklice je treba narediti privlačne za mlade, je še poudarila, ter poenostaviti postopke za zaposlovanje delavcev iz tujine.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Članki
Članki Zakaj kmetje nočejo graditi rastlinjakov in se odpovedujejo nepovratnim sredstvom 4

Občine že imajo možnost, da komunalni prispevek za rastlinjake znižajo oziroma ga delno ali v celoti oprostijo, ministrstvo za okolje...

AGROBIZ
(intervju) Hiša Franko nabavlja živila pri več kot sto manjših lokalnih pridelovalcih

Z Majo Pak, direktorico Slovenske turistične organizacije (STO), smo se pogovarjali o prizadevanjih, da bi Slovenija v prihodnjih letih...

AGROBIZ
Dež ni le zoprn – podražil nam bo življenje! Kaj nam je že, kaj nam bo še? 3

»Gledamo simptome naravne katastrofe,« trenutne razmere v poljedeljstvu opiše šef koprske zadruge Agraria.

AGROBIZ
Novice
Novice Recept za uspeh najboljše turistične kmetije v Evropi

Po izboru bralcev Guardianovega spletnega portala je bila ekološka turistična kmetija Pri Plajerju v Trenti izbrana za najboljšo...

AGROBIZ
Načrt: za naložbe v turizem na podeželju 10 milijonov evrov subvencij

Kmetijsko ministrstvo želi s spodbujanjem nekmetijskih dejavnosti na kmetijah krepiti podjetništvo ter s tem ohranjati in ustvarjati nova...

AGROBIZ
Tako so Kobariški muzej, Mlekarna Planika in Fundacija Pot miru skupaj ustvarili butično doživetje

Pripoved vojaka s soške fronte je čisto nova oblika doživetja, ki v dolino reke Soče uvaja ekskluzivno petzvezdično ponudbo. Produkt...

AGROBIZ
Novice
Novice Kaj mora turistična kmetija ponuditi svojim gostom za najvišjo oceno na Tripadvisorju?

Ekološka idila na Pohorju, ki deluje skladno s filozofijo samooskrbe in ekološke pridelave, ponuja gostom celostno izkušnjo življenja v...

AGROBIZ
Ob Bloškem jezeru glamping povezuje tradicijo z najnovejšimi trendi v turizmu

Ponudba ob jezercu na Bloški planoti dokazuje, kako je mogoče z vztrajnostjo ustvariti edinstveno ponudbo.